נתת לנו Like ב-Facebook?

מרצדס E350e – מבחן דרכים (וידאו)

אוטו חדשות מקומיות

מרצדס E350e – מבחן דרכים (וידאו)

05.12.17 אלי שאולי |   צילם: מערכת אוטו

מכונית הסלון של מרצדס, בגרסה היברידית/נטענת-רשת, חזקה יותר, מאובזרת יותר – וזולה יותר. יצאנו לבדוק את הנוסחה

תגיות: מרצדס, E קלאס, E350e

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
מגיש: דני פרומצ'נקו | צילום ועריכה: עזרא רפאל
 
 
קטגוריה סלון

גרסה/רמת גימור e היברידית/'אדישן'

מתחרות בולטות ב.מ.וו 530e, וולוו S90 T8

מחיר הגרסה הנבחנת 450,000 שקלים
 
 
בתחילת 2016 פגשנו לראשונה בדור הנוכחי (והחמישי) של מרצדס E. הדגם החדש של מכונית הסלון הגיע לארץ בהמשך אותה שנה, וב-2017 קיבל חיזוק משמעותי עם גרסה היברידית שמכונה E350e.
 
גרסה זו היא ביטוי למגמה גדלה והולכת של יצרני הרכב בכלל ושל מותגי היוקרה בפרט להציע גרסאות כאלה לדגמיהם. מגמה זו מוצאת בישראל ביטוי מתרחב בזכות הפחתת מחיר משמעותית בגלל המיסוי הירוק. בתחום מכוניות הסלון מדובר כיום, בנוסף למרצדס, גם בב.מ.וו 530e ובוולוו S90 T8 – שלכולן מחיר דומה.
 
 
המתכון והיתרונות ברורים: מכיוון שהפחתת המס בפועל מתייחסת למחיר הרכב כולל התוספות, כדאי להביאו לכאן ברמת האבזור הגבוהה ביותר. התוצאה: רכב מצויד יותר וגם חזק יותר – במחיר נמוך יותר, ובתחום מכוניות היוקרה הביטוי בשקלים גדול.
 
עיצוב ונראות
ה-E נראית טוב – משלבת בין אופי מכובד למראה המודרני העכשווי של מרצדס. הדמיון ל-C גורם לכך שהיא אינה נראית כה גדולה, ומשדרת יותר קלילות ודינמיות מאשר בעבר. יחידות תאורה עדכניות תאורה וחישוקי "18 נאים משלימים חבילה מאוד ייצוגית.
 
 
פנים הרכב
תא הנוסעים מודרני ומאוד נעים לעין. סביבת הנהג מזכירה את זו שב-S, עם קווים גליים ושילובי עור ועץ שמייצרים סביבה עוטפת ועשירה. הגוונים והמראה מזמינים, אך המגע בפלסטיק יוצר תחושה מעט חלולה. כמו ב-S, מול הנהג ממוקמים שני צגים גדולים ומחוברים שנראים טוב, ולמרות המורכבות לא קשה לתפעל את מערך השליטה. תצוגות זרימת הכוח ברורות והדבר עוזר לספק את הסקרנות. על ההגה פקדי מגע במקום לחצנים, ואלה לא תמיד נוחים לתפעול.
 
רמת האבזור, כאמור, עשירה וכוללת גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מפתח חכם, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לכיוון המושב וההגה, ותאורת אווירה בה ניתן לבחור בין 64 גוונים. תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית אבל נוחה וכך גם המושב.
המרחב מאחור מצוין, האווירה שם נעימה ורק לנוסע במרכז פחות מקום. תא המטען גדול ושימושי.
 
 
 
התנהגות ובטיחות
לרכב יכולת דינמית טובה למדי ביחס לצפוי ממכוניות סלון גדולה עם תוספת משקל "היברידית", ועל כבישים מפותלים ניתן לשכוח שמדובר ברכב כה גדול. ההיגוי נאות, ובמצבי הניהוג הספורטיביים יש להגה יותר משקל וה-E מגיבה היטב לפקודותיו. לבלמים פעולה טובה רוב הזמן, ועם זאת, לעיתים, ממש לפני העמידה, הם הופכים עצבניים מדי.
 
היצע מערכות הבטיחות עשיר, וכולל בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב (הפועלת באמצעות בלימה ויוצרת תחושה אגרסיבית מדי), ניטור שטח מת (כולל השגחה אקטיבית), תאורת לד אדפטיבית ואפשרות לנהיגה כמו-אוטונומית במצב עוקב-פקקים. בנוסף מצוידת ה-E במערכת קדם-תאונה (Pre-Safe) הדורכת את הרכב לקראת תאונה (מתיחת חגורות, סגירת גג שמש ועוד).
 
 
נוחות נסיעה
ל-E הנטענת אין קפיצי האוויר אותם פגשנו בהזדמנויות קודמות, אלא קפיצים רגילים. הנוחות אינה מושלמת, והטיפול במפגעים קטנים אינו אחיד וכך לעיתים גם הריסון. עם זאת, רוב הזמן המכונית נוחה ונעימה לנסיעה, וגם רעשי הכביש המורגשים אינם מפריעים מדי.
 
מנוע וביצועים
מנוע 2.0 ליטר טורבו ומנוע חשמלי מייצרים הספק משולב של 283 כ"ס, ולתיבה האוטומטית 9 הילוכים. הביצועים על הנייר טובים מאוד, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות. הטווח החשמלי המוצהר הוא 35 ק"מ ובפועל 20 ק"מ.
 
 
 
הנסיעה החשמלית, בתחילת הדרך, נעימה ושקטה כמובן, אבל גם במצב זה מנוע הבנזין מתערב לפעמים כשצריך קצת יותר כוח. בכבישים פתוחים ומהירים, חטיבת הכוח נוטה לוותר על החשמל ושומרת את מה שנותר למצבים אחרים. כך או כך, חטיבת הכוח פועלת באופן נמרץ, הביצועים טובים והזינוק זריז. מנוע הבנזין לעיתים רועש ולא מספיק מעודן כשהוא מצטרף לחגיגה במהירות איטית (לפני שרחשי הצמיגים עולים עליו) וגם תחת עומס הצליל לא תמיד מזמין.
 
 
פעולת התיבה נעימה רוב הזמן. עם זאת, לעיתים, בייחוד במעבר מחשמל לבנזין, מתבצעת מעין הורדת הילוכים מורגשת, וזו גורמת לתיבה להתעכב בהילוך נמוך.
 
החיסכון בדלק תלוי במרחק שעוברים. כך, למשל, אחרי 56 ק"מ מהם 18 ק"מ חשמליים, המחשב הראה 17.5 ק"מ לליטר. אבל אחרי יום מגוון במסלול שאורכו 400 ק"מ שכלל גם קטעים מאמצים, הצריכה עמדה על 9.5 ק"מ/ל' – לא רע למכונית סלון.  
 
 
 
תמורה
מרצדס E350e  עולה 450,000 שקלים – והיא חזקה, מאובזרת וזולה מה-200 ה"רגילה", שיש לה רק 184 כ"ס (283 כ"ס ב-e) ומחירה 466,000 שקלים; היא גם חזקה מה-300 שיש לה 245 כ"ס ועולה 550,000 שקלים.
 
ובלי קשר לרמת החיסכון בדלק או לשאלה האם יש פער ביכולת הדינמית, מספרים אלה מספרים את כל הסיפור: עסקה עדיפה בהרבה המסבירה יותר מכל את הסיבה לפריחה הגדולה של הגרסאות ההיברידיות נטענות הרשת. 
    
 
 

3 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 3
    מעניין איך היא מול הוולוו - אותו מחיר, אבל ה-S90 הרבה יותר חזקה

    407 כ"ס מול 283 זה הבדל גדול. 

    07.12.17 | 14:55משה

  • 2
    סטודי - אם אתה נוסע 400 ק"מ ביום, קח באמת דיזל

    אבל רוב האנשים נוסעים 30 ק"מ לעבודה וחוזרים בערב, ואם יש להם כסף למרצדס אז גם יש להם חניה פרטית שאפשר לשים בה עמדת טעינה. ואז אתה מקבל יותר מעשרים ק"מ לליטר - ובזה שום דיזל לא יכול להתחרות (לא בקטגוריה הזו, בכל אופן). 

    07.12.17 | 10:05משה

  • 1
    9.5 ק"מ לליטר זה לא רע?

    כל מנוע דיזל יתן צריכה טובה יותר

    07.12.17 | 00:11סטודי

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)