רנו הודיעה על השקת סדרת מנועי טורבו-בנזין חדשה, שתכלול בשלב ראשון שלושה מנועים בעלי נתוני ביצועים שונים. לשלושתם נפח זהה - 1.3 ליטר (1,330 סמ"ק) - ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו. המנועים החדשים יוצעו תחילה ברנו סניק (שעדיין לא הושק בישראל, למרות שהוצג לפני כשנתיים), ובמהלך 2018 יותקנו בדגמי רנו ודיימלר (מרצדס) נוספים, זאת במסגרת שיתוף הפעולה בין היצרניות. בשלב זה לא ידוע אילו דגמים יקבלו את המנוע החדש, ומתי זה יקרה.
רנו ודיימלר משיקות משפחת מנועים חדשה
צילום: מנהל
יחידת הכוח, שמכונה כמקובל ברנו בשם "Energy TCe" (אנרג'י, אנרגיה), מפיקה בגרסת הבסיס 115 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד. זו משודכת רק לתיבת שישה הילוכים ידנית, ומאיצה את הסניק מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 11.7-11.3 שניות, ולמהירות מרבית של בין 179 ל-182 קמ"ש, בהתאם לגרסת המרכב (סניק ארוך או קצר). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על בין 17.8 ל-18.5 ק"מ לליטר.
גרסה שנייה מציעה 140 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 24.4 קג"מ ב-1,600 סל"ד. כאן המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, ומציע תצרוכת דלק זהה לגרסת הבסיס (עם תיבה ידנית. בין 18.2 ל-18.5 ק"מ לליטר עם תיבה רובוטית). הסניק יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.5-10.1 שניות ולמהירות מרבית של 195-192 קמ"ש עם מנוע זה (בהתאם למרכב ותיבת ההילוכים).
רנו ודיימלר משיקות משפחת מנועים חדשה
צילום: מנהל
הגרסה הבכירה, מפיקה 160 כ"ס מהמנוע החדש ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד. כאן ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.3-9.1 שניות עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ו-10.3-10.1 עם תיבה ידנית, והמהירות המרבית עומדת על בין 197 ל-200 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת - בין 17.8 ל-18.5 ק"מ לליטר.