סובארו ישראל השיקה את ה-XV החדש, אשר מחליף את הדגם הנמכר ביותר (בארץ) של המותג היפני בשנים האחרונות. לפי אנשי סובארו ישראל, ה-XV גם היה רכב הפנאי-הנעה-כפולה הנמכר ביותר בארבע השנים האחרונות. במהלך השנים האלה (למעשה מאז 2012) נמכרו בארץ כ-13,200 יחידות של XV.

כמו בעבר, גם הדור החדש ל-XV (שלישי במספר) מבוסס על האימפרזה. במקרה זה מדובר בדור החדש של האימפרזה, שנשען על הפלטפורמה הגלובלאלית החדשה של היצרן היפני הקטן. השימוש ברצפה חדשה אמור לאפשר שיפור ביכולת הכביש, בזכות הנמכת מרכב הכובד והקשחת המרכב, לצד שיפור במרחב הפנימי בזכות צמיחה במידות.
בסובארו ישראל אוהבים להדגיש שעם מרווח גחון של 22 ס"מ, ל-XV מרווח גחון גבוה מהמקובל בקטגורית הפנאי. הם גם גאים במערכת 'X מוד', המאפשרת התאמה של המערכות השונות (תגובת מצערת, תפקוד ABS ועוד) לנהיגת שטח, יחד עם בקרת נסיעה במורד. ה-XV מצויד במנועי בוקסר בנפח 1.6 ל' ו-2.0 ל' המוכרים מהאימפרזה עם 114 ו-156 כ"ס בהתאמה. שניהם משודכים לתיבה רציפה, שבגרסת ה-2.0 ל' כוללת אפשרות לתפעול ידני מההגה. ההאצה למאה קמ"ש תארך 13.9 ו-10.4 ש' בהתאמה.

יש בטיחות
בסובארו הדגישו במסיבת העיתונאים את מערך הבטיחות המקורי שמכונה "אייסייט", וכולל בלימה אוטונומית המתפקדת עד מהירות של 200 קמ"ש (אבל לאו דווקא מבטיחה איפחות פגיעה במהירות כזו), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מהנתיב (ללא תיקון), עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת בנסיעה לאחור. יחד עם זאת, חבילה זו תוצע בתוספת תשלום, כחלק מרמת גימור ("אייסייט"). בסובארו ישראל הסבירו שחבילת הבטיחות יכולה להגיע רק עם מלוא התפקודים (כלומר אי אפשר לקבל למשל רק בלימה אוטומטית בגרסאות הבסיס), ולכן רק ברמת הגימור הבכירה.
חשוב לציין כי דירוג הבטיחות של XV לפי מבחני הריסוק האירופיים (Euro NCAP) חמישה כוכבים מותנה בהימצאות מערכות הבטיחות המתקדמות. עוד יצוין כי ב-XV שנבחן במבחני הריסוק, כלל מערך הבטיחות "אייסייט" גם מערכת לתיקון סטייה מנתיב אך מערכת זו אינה מוצעת בישראל כלל (אלא רק התרעה).
סובארו XV החדש בישראל – החל מ-139,000 שקלים (וידאו)
צילום: מנהל

מחירים, גרסאות ורמות גימור
ה-XV יוצע בשלוש רמות גימור: 'קלאסיק' הבסיסית, המיועדת ככל הנראה בעיקר לציי רכב. מחירה עומד על 139,000 שקלים עם מנוע 1.6 ל' ו-148,000 שקלים לגרסת ה-2.0 ל'. היא תכלול מולטימדיה מקורית עם צג בגודל "6.5, תאימות לאפל קארפליי, מצלמה וחישוקי "17. רמת 'פרמיום' תוצע רק עם מנוע 1.6 ל' ותמורת אלף שקלים נוספים בלבד תוסיף צג "8 למולטימדיה, צג צבעוני במחוונים, ריפוד משולב עור ובקרת אקלים מפוצלת. רמת האבזור הבכירה תיקרא, כאמור, 'אייסייט'. היא תעלה 145,000 שקלים עם מנוע 1.6 ל' ו-156,000 שקלים עם מנוע 2.0 ל'. מלבד מערכות הבטיחות, מתווסף לאבזור גם מפתח חכם, ובגרסת 2.0 ל' - גם חישוקי "18. יש לציין שלמרות שיפור האבזור, מחירי גרסאות 2.0 ל' נמוכים מבעבר.
בתקופת ההשקה תוצע גרסת ה-1.6 ל' קלאסיק ב-135,000 שקלים ואילו האייסייט ב-143,000. גרסת ה-2.0 ל' קלאסיק תוצע ב-145,000 שקלים והאייסייט ב-154,000. כמקובל בסובארו, גם ל-XV החדש אחריות מלאה של חמש שנים או 150,000 ק"מ.
בסובארו מקווים למכור כ-4000 יחידות מהדגם בשנה – עליה קלה לעומת קצב המכירות של ה-XV היוצא. אורי להב, מנכ"ל סמל"ת, מאמין שבתחילת הדרך תיטול גרסת האייסייט כמחצית מהמכירות, ובהמשך תרד לאיזור ה-35%. עוד צופים בסובארו ש-75% מהמכוניות ימכרו ללקוחות פרטיים.
סובארו XV החדש בישראל – החל מ-139,000 שקלים (וידאו)
צילום: מנהל