מותג היוקרה של קבוצת הרכב פיג'ו-סיטרואן, DS, צפוי לבצע צעדים משמעותיים ביותר במהלך 2018. מבחינת היצע הדגמים, ברור שהגעת רכב הפנאי DS 7 - קרוב לסוף הרבעון הראשון - תהווה תוספת חשובה ביותר למבחר המצומצם של המותג. עם אורך של 457 ס"מ ובסיס גלגלים של 274 ס"מ, מדובר ברכב פנאי שנמצא בין אודי Q5 ל-Q3 מבחינת מידות, אך יתמודד מבחינת מחיר באזור של Q3 (למרות שהוא קרוב יותר במידות ל-Q5). לפי התמחור באירופה, DS 7 צפוי להיות מעט יותר יקר מה-Q3 (הנוכחי, שהינו דגם וותיק מאוד) - אך הרבה יותר מאובזר ממנו בגרסאות המקבילות, ולכן אפשר להניח שהמחירים בארץ יחלו בכ-250,000 שקלים. יחד עם זאת, ב-DS לא יתרכזו רק באודי כיריב, וינסו למשוך לקוחות מכל מותגי היוקרה וזה כולל את לקסוס, ב.מ.וו, מרצדס ו-וולוו; אצל האחרונה אמור לנחות באותו זמן XC40, שיתחרה ישירות ב-DS 7.
 
תכניות DS ל-2018: שנת מפנה ל-DS
צילום: מנהל 
 
DS 7 יצא לדרך מקומית בגרסת 2.0 ל' דיזל החזקה שמייצרת 180 כ"ס - אבל בניגוד ל-3008, ובדומה ל-308, כאן ישודך המנוע לתיבת שמונה הילוכים. הביצועים נאים למדי, עם 218 קמ"ש מרביים והאצה ל-100 קמ"ש ב-9.4 ש'. ל-DS גם גרסת 1.6 ל' טורבו עם 225 כ"ס (236 קמ"ש, 8.3 ש') ושמונה הילוכים. ואולם גרסה זו תגיע ככל הנראה מאוחר יותר. DS 7 צפוי להיות מוצע בשתי רמות גימור, כאשר גם הבסיסית תהיה מאוד מאובזרת, הן בהיבט הבטיחותי והן באפשרויות להתאמה אישית. ברור שרכב כזה יעלה את המכירות באופן משמעותי, ומבדיקה שערכנו גילינו כי פנקס ההזמנות כבר נפתח.
 
מהלך שני, ולא פחות חשוב עבור המותג ,יהיה פתיחת אולם תצוגה עצמאי וייעודי בהרצליה פיתוח, באזור בו ממוקמים מותגי רוב מותגי היוקרה האחרים. DS תתמקם באולם ששירת בעבר את פיג'ו. האולם בהרצליה יחליף את החלל הייעודי שהיה קיים בצמוד לאולמות התצוגה של פיג'ו וסיטרואן בבית צרפת בתל-אביב, ויהיה גדול יותר משמעותית. 
 
מעבר לכך תמשיך DS לשווק את ה-3 הקטנה עם התמקדות בגרסת הבסיס האוטומטית (1.2 ל' טורבו, So Chic) ויש כוונה להביא במהלך השנה עוד גרסה מיוחדת בייצור מוגבל (כמו שעשו בעבר). ב-DS 3 גם ינסו לדחוף חזק יותר את גרסת הקבריו, שמחירה 170,000 שקלים. שיווק ה-DS 5 יימשך אף הוא.
 
המותג DS הבטיח שיציג בכל שנה דגם חדש, והדגם הבא, גם הוא רכב פנאי, יוצג באירופה בסוף השנה - ויגיע אלינו כנראה רק ב-2019.  
 
תכניות DS ל-2018: שנת מפנה ל-DS
צילום: מנהל