בשנות החמישים והשישים ייצרה ב.מ.וו סדרה של אופנועי סינגל (הכינוי למנועים עם צילינדר אחד) צנועי נפח עם גל הינע, שהתחרו על ליבם של רוכבים בעלי תקציב צנוע. אך בשנת 66' הפסיקה ב.מ.וו את יצור הסדרה ובמקביל והתמקדה באופנועי הטווין הגדולים יותר, בעלי מנוע הבוקסר האופייני. הרבה מים זרמו מאז בריין, והיצע דגמי האופנועים של ב.מ.וו התרחב מאוד, וכולל היום אופנועי דו"ש, אדוונצ'ר וכביש, בנפחים שבין 650 סמ"ק ל-1600 סמ"ק. אבל אופנוע כניסה לא היה לחברה, והיא צפתה בעיניים כלות בהצלחה שנחלה סדרת אופנועי הכניסה של יריבתה הגדולה KTM (דגמי ה-RC והדיוק בגרסאות 125 עד 390).
כדי לשנות את המצב היא חברה לחברת TVS מוטורס ההודית (קטמ נמצאת בשותפות עם חברת בג'אג' ההודית, ומייצרת איתה את סדרת אופנועי הכניסה) כדי לייצר אופנוע פשוט, זול יחסית, שיתאים לשימוש במגוון ארצות, על פני משרעת רחבה של איכות דרכים ואוקטן דלק. התוצאה היא סדרת אופנועים חדשה, G310.
ב.מ.וו – בקטן
צילום: מנהל
הדגם הראשון בסדרה, ה-R מכוון הכביש, הוצג בתערוכת מילאנו לפני שנה, אך שיווק הדגם עדיין לא החל. עכשיו מצטרף אליו ה-GS הדו-שימושי עם אותו מנוע ושלדה, אך מהלך מתלים ארוך יותר (180 מ"מ קדימה ואחורה, 40 ו-49 מ"מ יותר מה-R, בהתאמה) וגלגל קדמי גדול יותר ("19 לעומת "17) כדי שיוכל לתקל גם "שטח קל" כהגדרת החברה. ה-GS הקטן מקבל את העיצוב המזוהה של סדרת ה-GS, כולל ה"מקור" האופייני, כדי להבהיר לכל צופה את הקשר הגנטי.
ה-GS מעט ארוך וגבוה יותר מה-R, אם כי עדיין מדובר באופנוע קטן במושגי ב.מ.וו. הוא גם כבד יותר מה-R ב-11 ק"ג, לכדי 170 ק"ג לא ממש קלילים. הספק המנוע בשני הדגמים זהה - 34 כ"ס ב-9,500 סל"ד - וכך גם המבנה הייחודי שלו, עם צילינדר מוטה לאחור וראש מנוע הפוך, כך ששסתומי הפליטה מאחור ושסתומי היניקה מלפנים. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים וגל איזון עוזר לרסן את הוויברציות האופייניות למנועי סינגל. המהירות המירבית המוצהרת עומדת על 143 קמ"ש, וצריכת הדלק הממוצעת הרשמית היא 30 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו – בקטן
צילום: מנהל
למרות הנפח הצנוע והממדים הקומפקטיים, שהופכים את ה-GS החדש למתאים יותר לעיר מאשר למסעות חוצי יבשות, תציע עבורו ב.מ.וו את המבחר הרגיל של אביזרים היקפיים המקובלים בסדרת ה-GS, כולל כמובן סט מזוודות, מחממי ידיים, מערכת ניווט מקורית ועוד.
לא פורסמו מחירים לדגם זה, אך ההנחה היא כי העובדה כי הוא מיוצר בהודו ("עם בקרת איכות זהה לזו שבמפעלי BMW בגרמניה" מדגישים בהודעה לעיתונות) אמורה לסייע בהורדת המחיר. דגם ה-R, לדוגמא, אמור לעלות באירופה מעט פחות ממתחרים כמו קטמ RC390, קוואסאקי Z300 או ימאהה MT-03.
ה-R אמור להגיע לארץ בינואר, ויתומחר "ראש בראש מול המתחרים" לדברי היבואן. ה-GS יגיע ארצה מאוחר יותר, לקראת אמצע השנה.
ב.מ.וו – בקטן
צילום: מנהל
ועכשיו למשהו שונה לגמרי
ובקצה השני לחלוטין של הסקאלה (בעצם שני קצוות שונים) הציגה ב.מ.וו בתערוכה במילאן את ה-HP4 RACE ו-K1600GTL. הראשון הוא אופנוע קונספט עם שלדה וחישוקים מסיבי פחמן, שהוא קדימון לאופנוע ספורט קיצוני שייוצר - ביד, בסדרה מוגבלת - בשנה הבאה. השני הוא הגלגול העדכני ביותר של אופנוע התיור הגדול והמפואר של ב.מ.וו. עם מנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 1.6 ל', שמפיק 160 כ"ס, רשימת אבזור באורך הגלות, נוחות שמאפשרת לחצות ארצות בנינוחות - ומחיר בשמיים...
ב.מ.וו – בקטן
צילום: מנהל