בסוף מירוץ לה מאן הכל כך דרמטי, קשה שלא לחוש צביטה בלב בגלל קבוצת טויוטה שהייתה כל כך טובה במוקדמות. נדמה שאחרי ההפסד הצורב בהקפה האחרונה אשתקד, כולם רצו לראות אותם מנצחים בלה מאן. את רוב לאופן, הבוס הסימפטי, של קבוצת המירוצים בזירה זו (WEC, אליפות העולם במירוצי סיבולת) זה לא ממש מנחם.
כואב, אבל יותר: ראיון עם ראש קבוצת טויוטה בלה-מאן
צילום: מנהל
"האם ההפסד הפעם קשה יותר משנה שעברה?"
"זו שאלה טובה" הוא מהרהר וממשיך: "אז היו חסרות לנו רק 4 דקות. אז ידענו שהיה לנו משהו טוב וזה כמעט קרה. ואולי לכן זה היה פחות נורא. כאן אמנם המנוע הקדמי היה חדש, אבל זו הייתה קומבינציה שעבדה באופן מוצלח עד המירוץ, והתקלות המוקדמות במהלכו אומרות שלא הצלחנו. אז יותר קשה לנו לקבל זאת. וזה מאוד מתסכל כאשר אתה יודע שיש לך מכונית נהדרת".
לאן טויוטה ממשיכה מכאן? האם תוותרו על האתגר?
"יש לנו מכונית מאוד מהירה וקל יותר להפוך מכונית מהירה לאמינה מאשר להיפך. אז כעת אנחנו הולכים לנורבורגרינג ויש לנו אליפות עולם שבה אנחנו רוצים לנצח. אנחנו מאוד רוצים להיות בפסגת הפודיום של לה מאן, מר טויודה, הבוס שלנו, רוצה להיות שם – ולכן בפירוש נחזור לכאן גם בשנה הבאה".
כואב, אבל יותר: ראיון עם ראש קבוצת טויוטה בלה-מאן
צילום: מנהל
באמצע הלילה, מכונית מספר 7 סבלה מתקלה. איך הרגשתם חצי שעה לאחר מכן, כאשר גם מכונית מספר 9 פרשה?
"זו הרגשה נוראה. כאילו הכל נופל ומתמוטט. כאילו אין יותר שליטה על כלום. זה יוצר תחושה כמו להיות בחדר ריק"
האם ניחם אתכם לראות את מכונית מספר 1 של פורשה פורשת?
"לא שמחנו לראות את פורשה מספר 1 פורשת. בסופו של דבר אתה תמיד רוצה לנצח וזה לא ממש מנחם אותנו כשמישהו אחר לא עושה זאת".
בראייה לאחור, במכונית מספר 8 סבלתם מתקלה דומה לזו של המכונית המנצחת של פורשה (תקלה במנוע החשמלי מלפנים). מדוע התיקון שלכם ארך זמן רב יותר?
"בניגוד לפורשה החלטנו להחליף לא רק את המנוע הקדמי אלא גם את הסוללה. התקלה שלנו קרתה אחרי התקלה בפורשה, ונראה לנו שעדיף לבצע זאת כך. ברור שעכשיו אפשר להגיד שאולי לא היה צריך לפעול באופן כזה, אבל באותו רגע זה נראה הימור גדול מדי".
כואב, אבל יותר: ראיון עם ראש קבוצת טויוטה בלה-מאן
צילום: מנהל