באירוע נוצץ ויוצא דופן בברצלונה, בהנחיית השחקן קונאל נייאר ("המפץ הגדול"), נחשפה מכונית הפאר החדשה אודי A8. זהו דור רביעי למכונית שמתחרה באחת מהקטגוריות הבכירות ביותר של תעשיית הרכב, קטגוריה שמשמשת במה לא רק לטכנולוגיות המתקדמות ביותר, אלא גם ליומרות ומלחמות אגו בין יצרניות הרכב הגרמניות.
אודי מכוונת למרצדס S-קלאס, השליטה הבלתי-מעורערת של הקטגוריה. ה-A8 החדשה היא המכונית המתקדמת, מתוחכמת ומורכבת ביותר בתולדות המותג, כולל מערכת חשמל חדשה לחלוטין (48 וולט), היגוי לכל ארבעת הגלגלים, מסאז' לרגליי הנוסע מאחור וגולת הכותרת - יכולת נסיעה אוטונומית כמעט-מלאה עד 60 קמ"ש. ה-A8 החדשה תושק בישראל ברבעון הראשון של 2018, כך נמסר ל"אוטו" מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג.
אודי A8 החדשה נחשפה - בישראל ב-2018
צילום: אלי שאולי; יצרנית
מכונית הפאר החדשה מעט גדולה מקודמתה עם אורך כולל של 517 ס"מ, ארבעה יותר מבדור היוצא (530 בגרסת בסיס הגלגלים הארוך, "L", שלושה יותר), רוחב של 194.5 ס"מ (ללא שינוי), גובה שצמח בס"מ ל-147 ס"מ (148.5 ב-L) ובסיס גלגלים של 300 ס"מ (313 ב-L, תוספת של ס"מ בשני המקרים).
אודי לא מפרסמת בשלב זה את המפרט המלא של הדגם, ומסתפקת במידע ראשוני בנוגע למנועים. בתחילה יוצעו גרסאות שישה צילינדרים - טורבו-בנזין עם 340 כ"ס או טורבו-דיזל עם 286 כ"ס (מנוע בנפח 3.0 ליטר בשני המקרים). מנוע הבנזין יהווה בסיס בעתיד גם לגרסת כלאיים נטענת משקע, "e-tron" בשפת אודי, שתציע הספק מרבי כולל של 449 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ, לצד טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ ואפשרות לטעינה אלחוטית (באמצעות מטען שיותקן בחניית בעל הרכב).
אודי A8 החדשה נחשפה - בישראל ב-2018
צילום: אלי שאולי; יצרנית
היצע המנועים יכלול בעתיד גם דגמי שמונה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר - טורבו-בנזין עם 460 כ"ס או טורבו-דיזל עם 435 כ"ס. בפסגת ההיצע ישכון שוב מנוע ה-W12 הייחודי של קונצרן פולקסווגן, עם נפח של 6.0 ליטר והספק לא ידוע. כל גרסאות ה-A8 יוצעו רק עם תיבה אוטומטית והנעה כפולה קבועה.
אודי A8 החדשה נחשפה - בישראל ב-2018
צילום: אלי שאולי; יצרנית
חידושים מעניינים ניתן למצוא במערכי ההיגוי והמתלים. בזה הראשון אודי תציע היגוי אחורי אקטיבי - שמשנה את כיוון הגלגלים (סיבוב עם או נגד כיוון הקדמיים) בהתאם למהירות. היגוי הגלגלים הקדמיים יציע יחס העברה משתנה (מספר סיבובים) בהתאם למהירות הנסיעה.
אודי A8 החדשה נחשפה - בישראל ב-2018
צילום: אלי שאולי; יצרנית
מתלי האוויר של ה-A8 מציעים אף הם חידוש - מנועים חשמליים שיוכלו להרים ולהוריד כל מתלה בנפרד בשבריר שנייה, לטובת ייצוב הרכב בפניות ושיפור הנוחות. מערכת זו גם תשולב במערכת הבטיחות ההיקפית: במקרה שהמערכת תזהה סכנה לפגיעת צד, אותו צד יורם מיידית בכדי לצמצם את הסיכון לנוסעים.
אודי A8 החדשה נחשפה - בישראל ב-2018
צילום: אלי שאולי; יצרנית
בתא הנוסעים ה-A8 עושה מיני-מהפכה נוספת, כאשר מרבית מערכות התפעול העיקריות מוחלפות במסכי מגע. וכך את המיזוג, המולטימדיה, כיוון המושבים ומערכות נוספות, ניתן יהיה להפעיל ממסך "10.1 במרכז הקונסולה, ו-או ממשטח מגע זעיר שממוקם בין המושבים הקדמיים (איתו גם ניתן לכתוב הודעות בזמן נסיעה על-ידי ציור אותיות). לנוסעים מאחור מושבים עם עיסוי לגב (ולרגליים בצד ימין), מיזוג נפרד ושלט אלקטרוני לשליטה בשלל מערכות - כולל בתאורת האווירה.
רשימת אבזור הבטיחות והנוחות לא מסתיימת כאן. ה-A8 תציע יכולת נהיגה קרובה לאוטונומית בתנאים מסוימים. עד 60 קמ"ש בכבישים בינעירוניים עם גדר הפרדה, ניתן יהיה לנסוע עם נהג אוטומטי - המכונית תשלוט בהאצה, בלימה והיגוי באופן מלא. אודי מציינת כי בתנאים אלה הנהג אף יוכל לבצע פעולות אחרות (כמו קריאת ספר) במדינות בהן נסיעה ללא נהג מותרת. כאשר המערכת תזהה מצב בו נדרשת התערבות נהג, היא תתריע על כך.
אודי A8 החדשה נחשפה - בישראל ב-2018
צילום: אלי שאולי; יצרנית
היכולת האוטונומית לא נגמרת כאן, וה-A8 תציע גם חנייה בשלט רחוק - הנהג יכול לצאת מהרכב ולשלוט בו באמצעות יישומון ייעודי לטלפון חכם. זאת, בנוסף למערכת סיוע חנייה שגרתית יותר שפועלת בזמן שהנהג נמצא בתוך המכונית.
מחיר ה-A8 החדשה בישראל עדיין אינו ידוע. בגרמניה, שם תושק בסוף הסתיו הקרוב, היא תעלה החל מ-90,600 יורו (כ-370,000 שקל). בישראל מחיר ה-A8 היוצאת מתחיל כיום מ-784,000 שקל.