כשמדובר במאזדה 3 החדשה כל מילה היא פשוט מיותרת. חשיבותה של המכונית הזו, ששלטה בשוק הרכב המקומי באופן מוחלט מאז הוצגה בסוף 2003, ברורה מאליה ולכן גם כל פרט שקשור אליה הופך מרתק במיוחד. כך למשל שהמכוניות הראשונות לצורך תקינה כבר נחתו בארץ, ששיווקן יתחיל בסוף החודש הקרוב – ושכרגיל אצל מאזדה – מדובר בסמוך מאוד למועד ההשקה בעולם; הפעם, שבועות ספורים לאחר יציאתן לדרך באירופה.

כמו שסיפרנו בעבר, הרבה הפתעות לא צפויות להתרחש בהשקת המבחר המקומי. ההיצע יהיה דומה לזה שבדגם הנוכחי וה-3 החדשה תוצע בגרסאות ה-4 וה-5 דלתות בשתי רמות גימור. רמת גימור נוספת ('אקטיב' הנחותה במעט) תוצע לציי הרכב.
מבחינת היצע יחידות הכוח ה-3 תוצע עם שני המנועים המוכרים: 1.6 ליטר (105 כ"ס) ו-2.0 ליטר (150 כ"ס). אלא שהפעם גרסת ה-2.0 ליטר משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמישה יחסי העברה בעוד אחותה בעלת המנוע הצנום יותר מסתפקת בתיבת הקודמת (ארבעה הילוכים). שינוי מבורך נוסף הוא כמובן תוספת בקרת היציבות – בכל הגרסאות.

ה-3 כמובן צפויה לשמור על תג המחיר התחרותי שכמובן סייע מאוד לקודמתה. ללא המיסוי הירוק ניתן היה לצפות לכך שהיא תשמור על רמת מחירים דומה ביותר לזו של הדגם הנוכחי. יש לשער שהמיסוי הירוק שבפתח עלול לגרום להתייקרות קלה של כ-3,000 שקלים לגרסת ה-1.6 ליטר ומעט יותר לדגם ה-2.0 ליטר.