יבואנית מרצדס בישראל הכריזה היום (ג') על השקת תת המותג החשמלי EQ, שהוצג לראשונה בתערוכת פריז (ספטמבר 2016).
תת מותג
תת המותג EQ כולל גרסאות היברידיות, היברידיות/נטענות-רשת וכל-חשמליות. הגרסאות יסומנו ב-h לאחר הסימול הרגיל לציון רכב היברידי בלבד (S 400h) וב-e ברכב היברידי-נטען או חשמלי (S 500e). כדי לבדל את הירוק מהשחור המזהם, יהיו לגרסאות אלה קווי תאורה בלד כחול וקליפרים באותו צבע; מי שלא ירצה, יוכל לקבל בלי.
מרצדס משיקה בישראל את תת המותג החשמלי EQ
צילום: מנהל
תא הנוסעים ב'ג'נריישן EQ קונספט' שהוצג בתערוכת פריז 2016
המטרה העיקרית, כך מרצדס, היא להגיע לרמת פליטה 95 גרם-קילומטר של CO2 עד 2020. בהחלט מטרה שאפתנית בהתחשב בכך שב-2015 עמד הנתון על 130 גרם-ק"מ. אבל תת המותג הזה הוא עבור מרצדס הרבה יותר מאשר מערך הנעה ירוק, ועם השנים ישמש בסיס לטכנולוגיות מתקדמות בתחום הניהוג האוטונומי והתקשורת בין מכוניות.
המסגרת החשמלית
במסגרת זאת החלה מרצדס לשווק חמש גרסאות היברידיות נטענות. בתחום מכוניות הנוסעים, תציע מרצדס C קלאס, E קלאס ו-S קלאס – האחרונה בגרסאות S400 היברידית בלבד ו-S500 שהיא גם נטענת רשת. בנוסף, יוצעו גרסאות ירוקות גם לרכבי הפנאי GLC ו-GLE. בהמשך השנה יגיעו לכאן גרסה היברידית ל-GLC קופה וגרסה כל-חשמלית לסמארט.
מרצדס משיקה בישראל את תת המותג החשמלי EQ
צילום: מנהל
סמארט פורפור
כל הדגמים המחושמלים יוצעו ברמת אבזור גבוהה מהרגיל. עם זאת, מי שיתעקש יוכל להזמין רמות אבזור נמוכות יותר. אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל, יבואנית מרצדס, ציין כי מכיוון שההנחה היא על כלל המחיר, רמות האבזור היקרות כדאיות הרבה יותר.
פינטו הכריז כי מערך השירות של החברה מוכן לתת שירות לגרסאות המחושמלות. בכל הקשור להטענת המכוניות מרשת החשמל, כבר כעת ניתן להטעינן ב"מוד 2" – דרך רשת החשמל הביתית (מחייב שקע תעשייתי; בבית משותף יש לקבל את הסכמת הוועד); "מוד 3", המאפשר הטענה דרך עמדות הטענה ייעודיות, קרוב מאוד לאישור על-ידי מכון התקנים.
כלמוביל מצדה החלה להעסיק שני צוותי התקנה כדי לעמוד בדרישות; כבר השנה נמכרו עשרות יחידות, והצפי הוא לגידול משמעותי. לפי החברה, לגרסאות האלה יתרון ממשי בצריכת דלק עבור כל מי שנוהג לא יותר מאשר 15,000 ק"מ; מעבר לכך, בגלל תוואי בין-עירוני בו למערכות היברידיות לרוב אין יתרון (ויש גם חסרונות), גרסאות רגילות עדיפות.
האחריות לסוללות היא ל-6 שנים או ל-100,000 ק"מ. מרצדס תדריך את הרוכשים בנהיגה נכונה כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר בניצול המערכת החשמלית.
מרצדס משיקה בישראל את תת המותג החשמלי EQ
צילום: מנהל
מרצדס S קלאס
ירידה לפרטים
כל הגרסאות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, "המדברת" עם מערך השליטה החשמלי, כך שהאטה למשל תתבסס יותר על בלימה, לצורך טעינת המצברים. בנוסף, יש למצערת נקודה שתאפשר לנהג לדעת מתי הוא מכניס לפעולה את המנוע הרגיל. טווח הנסיעה על חשמל בלבד הוא, לפי הדגם, בין 30 ל-35 ק"מ במהירות מרבית של 130-135 קמ"ש (140 קמ"ש ל-S). לכל הגרסאות החשמליות בנוסף, התרעה על רכב בשטח מת, חיישני חניה היקפיים עם סייען חנייה אקטיבי ומצלמה מקורית לנסיעה לאחור עם פסי הכוונה דינמיים. בכל הדגמים כאן התיבות הן אוטומטיות 7 הילוכים, להוציא ה-E שיש לה 9 הילוכים.
• למשפחתית הגדולה C350e מנוע 2.0 ליטר מוגדש, מנוע חשמלי של 60 קילוואט, וזמן התאוצה ל-100 קמ"ש הוא 5.9 שניות. רמת האבזור היא 'לקשרי ליין' וכוללת, בנוסף לתאורת לד, מושב נהג מופעל חשמל עם זיכרונות, גם ולראשונה בקטגוריה, מתלי אוויר תקניים. המחיר: 320,000 שקלים.
מרצדס משיקה בישראל את תת המותג החשמלי EQ
צילום: מנהל
• לרכב הפנאי בגודל בינוני, GLC 350e, מנוע 2.0 ליטר מוגדש, מנוע חשמלי של 85 קילוואט והתאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת גם היא 5.9 שניות. רמת האבזור היא 'פרמיום' וכוללת תאורת לד חכמה, גג שמש פנורמי, כניסה, יציאה והנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים מופעלי חשמל עם זיכרונות – ומתלי שטח מוגבהים. המחיר: 370,000 שקלים.
מרצדס משיקה בישראל את תת המותג החשמלי EQ
צילום: מנהל
• למכונית הסלון E350e מנוע 2.0 ליטר מוגדש ומנוע חשמלי של 60 קילוואט והתאוצה ל-100 קמ"ש היא 6.1 שניות. ה-E יוצע ברמת הגימור 'אדישן', הכוללת תאורת מולטיבים חכמה, עם 84 נורות לד מאחורי כל עדשה, ומערכות הבטיחות כוללות, בנוסף לאלה שהוזכרו קודם, גם בלימת חירום מלאה, שמירה אקטיבית על נתיב, היגוי אקטיבי ומערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. אבזור הנוחות כולל בנוסף שליטה במערכת באמצעות משטחי מגע על ההגה, שיקוף של אפל קרפליי ואנדרואיד אוטו ותאורת אווירה עם 64 גוונים. המחיר: 450,000 שקלים.
מרצדס משיקה בישראל את תת המותג החשמלי EQ
צילום: מנהל
• לרכב הפנאי הגדול GLE 500e מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר מוגדש ומנוע חשמלי של 85 כ"ס, והתאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.3 שניות. לדגם זה יוצעו שתי רמות גימור: 'אקסקלוסיב' ו'פרמיום'. לראשונה אבזור בטיחות ונוחות כמו ב-C, ואילו בשנייה, בנוסף חבילת עזר לנהג, גם מתלי אוויר ומצלמות היקפיות. המחיר לרמת הגימור 'אקסקלוסיב' הוא 515,000 שקלים ואילו ל'פרמיום' 565,00 שקלים.
• מכונית הפאר של מרצדס S 500e מצוידת במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר כפול-מגדשים ומנוע חשמלי של 85 קילוואט, מה שמסדר לה 5.2 שניות ל-100 קמ"ש. ה-S מוצעת במרכב המוארך (Long) ובאותה רמת אבזור כמו ב-500 הרגילה, וזו כוללת מושבים בריפוד עור, מופעלי חשמל עם זיכרונות מאווררים ומחוממים, מסך גדול "12, מערכת שמע של בורמססטר, חבילת עזר לנהג, תאורת לד וכמובן מתלי אוויר. המחיר: 750,000 שקלים.
מרצדס משיקה בישראל את תת המותג החשמלי EQ
צילום: מנהל
המחירים, ציינו אנשי מרצדס, נמוכים מגרסאות רגילות עם רמות הספק מקבילות, בסכומים הנעים בין 45,000 ל-300,000 שקלים לפי הדגם.
תכניות ושאיפות
בדברי הפתיחה שלו אמר אריאל פינטו כי כלמוביל תקים באולם התצוגה שלה בהרצליה חלל תצוגה ייעודי בשטח 160 מ"ר ללקוחות S קלאס ומייבאך. לפי עוצמת הפתיחה של 2017 מרצדס מקווה למכור כ-1,800 יחידות ברבע הראשון של השנה ולעבור את סף 3,300 המכוניות עד סופה.
בהתייחס לגרסאות ההיברידיות, מדובר במאות יחידות, ולפי פינטו חלק מהמזמינים עושים זאת בעקבות תמריצי הרכישה לרכב ירוק, ואילו אחרים מגיעים לאולם התצוגה לאחר התנסות אתן בעקבות יבוא אישי.
בשנה הנוכחית תשיק מרצדס בישראל את E קופה ו-E קבריו ואת הדגם המחודש של רכב הפנאי הקומפקטי GLA.
מרצדס משיקה בישראל את תת המותג החשמלי EQ
צילום: מנהל
מרצדס GLA קלאס