אחרי המתנה ארוכה, למעשה כמעט שנתיים לאחר השקתו בעולם, נוחת גם בארץ מיצובישי אאוטלנדר PHEV – היברידי/נטען-רשת – המחודש. הגרסה ההיברידית מגיעה לכאן כשנה וחצי לאחר שהגיע לכאן האאוטלנדר המחודש בגרסתו הרגילה.
מחושמל ומיוחד
במיצובישי ישראל עכבו את השקת הגרסה המחודשת לרכב ההיברידי הנטען עד אשר הצליחו לקבל אישור מקומי לטעינה ביתית פשוטה יותר. מדובר במה שמוגדר בתקן האירופאי כ"טעינה במוד 2", כלומר: עם כבל חשמלי פשוט יותר ותקע וללא צורך בהקמת עמדת טעינה חכמה ומורכבת. זמן הטעינה המלא במצב זה הוא כ-5.5 שעות. לפי אנשי מיצובישי תהליך הטעינה המורכב פגע בכוח המשיכה של הרכב, ממנו נמכרו בדור המקורי 130 כלי רכב.
מיצובישי אאוטלנדר  PHEV משווק מהיום
צילום: מנהל
האאוטלנדר PHEV הוא ללא ספק רכב מיוחד. יש לו שני מנועים חשמליים, כל אחד מהם מייצר 82 כ"ס ומניע גלגל אחורי אחד. אליהם מצטרף מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המייצר 121 כ"ס ומניע את הגלגלים הקדמיים. באופן זה לאאוטלנדר PHEV יש הנעה כפולה. הטווח החשמלי הוא 54 ק"מ והביצועים נאים: 170 קמ"ש מרביים והאצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות.
האאוטלנדר יודע לנוע באופן חשמלי מלא, להיעזר במנוע הבנזין לצורך טעינת המצברים, או (לרוב במהירויות בין עירוניות) להסתייע בכוח הבנזין לצורך הנעה והאצה. במיצובישי טוענים לשיפור בעידון הנסיעה ובנוחות בגרסה המחודשת.
מיצובישי אאוטלנדר  PHEV משווק מהיום
צילום: מנהל
שתי רמות גימור
ה-PHEV מוצע רק עם 5 מושבים, ובמיצובישי ישראל בחרו להביאו בשתי רמות גימור: 'סופרים' שתעלה 195,000 שקלים ו'לקשרי' שמחירה 210,000 שקלים. בשתיהן חישוקי "18, תאורת לד עם עמעום אוטומטי, מפתח חכם, בקרת אקלים ומערך קונקטד של כלמוביל. 'לקשרי' מוסיפה מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות (רק מובילאיי ב'סופרים') שכוללות בלימה אוטונומית (עד 80 קמ"ש, או 65 קמ"ש במקרה של הולכי רגל) התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ומניעת האצה פתאומית. ה'לקשרי' תוסיף גם גג נפתח, חיישני חניה היקפיים, תפעול חשמלי לדלת האחורית, ריפוד עור לכל המושבים ותפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג.
בנוסף לאחריות הרגילה תזכה גרסת PHEV באחריות של 5 שנים או 100,00 ק"מ למערכת החשמל, ו-8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללות.
דוידי פאימנטה, מנכ"ל חטיבת המכוניות הפרטיות של כלמוביל, מצפה למכירה של 500-400 מכוניות השנה. יאיר טיטלבאום, ראש חטיבת מיצובישי, הוסיף שאחד מיתרונות הרכב יהיה בחברות הליסינג שם, בזכות ההטבות לכלים מסוג זה, יחושב שווי המס בדומה לזה של רכב שמחירו 155,000 שקלים.

מיצובישי אאוטלנדר  PHEV משווק מהיום
צילום: מנהל