ניסאן חשפה את הדור השני של הליף (Leaf, עלה), מכונית חשמלית קומפקטית. הליף החדשה גדולה, מהודרת וחזקה מבעבר, וניסאן מבטיחה גם טווח נסיעה משופר של 378 ק"מ בין טעינות - בתנאי מעבדה.
למכונית החדשה מנוע חשמלי המספק 150 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, והיא תציע מהירות מרבית של 140 קמ"ש. ניסאן לא מספקת נתון 100-0 קמ"ש. לליף החדשה מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 40 קילוואט-שעה. טעינה מלאה תארוך בין שמונה ל-16 שעות משקע רגיל (שישה או שלושה קילוואט, בהתאמה), ו-40 דקות ל-80% באמצעות שקע טעינה מהירה.
הליף החדשה מציעה אורך של 448 ס"מ, רוחב של 179 ס"מ, גובה של בין 153.5 ל-154.5 ובסיס הגלגלים שלה עומד על 270 ס"מ. היא תציע חמישה מושבים, נפח תא מטען של 435 ליטר ומשקל עצמי של 1,535 ק"ג.
ניסאן ליף חדשה - 378 ק
צילום: מנהל
הדור החדש מבטיח, כמובן, רמת אבזור גבוהה יותר משל הדור הקודם, כולל מערכות עזר ובטיחות מתקדמות. בראשן מערכת נהיגה אוטונומית חלקית, המאפשרת לנוע במהירות של עד 100 קמ"ש ללא שימוש בהיגוי ודוושות ההאצה והבלימה. המערכת, שמכונה ProPilot, מסוגלת לשמור מרחק מהרכב מלפנים עד לעצירה מלאה (אך לחזרה לתנועה הנהג נדרש ללחוץ על המצערת או על מתג ייעודי), כמו גם לשמור על הרכב במרכז הנתיב. מערכת זו לא מאפשרת מעבר בין נתיבים, יכולת שקיימת במספר מועט של מכוניות הקיימות בשוק.
עוד יוצעו מערכת לסיוע בחנייה ודוושת תאוצה "חכמה". זו נעזרת בבלימה הרגרנטיבית (אגירת האנרגיה החשמלית בבלימה) כדי להאט את הליף עד לעצירה מלאה, ובמערכת אלקטרונית הנועלת את הגלגלים בסיוע חיישני בקרת היציבות כדי למנוע ממנה להתקדם - עד שהנהג שב ולוחץ על המצערת. לטענת ניסאן, מערכת זו תוריד למינימום את הצורך לשימוש בדוושת הבלם.
ניסאן ליף חדשה - 378 ק
צילום: מנהל
שיווק ניסאן ליף החדשה צפוי להתחיל באירופה בתחילת 2018. נכון לעתה לא ידוע אם תשווק בישראל, אם כי ביבואנית המותג, קרסו, הביעו בעבר רצון לשווקה לקראת אמצע 2018. הליף נמכרה אצלנו בעבר, אך נוכח נתוני מכירות מאכזבים, שיווקה הופסק.