לפני כעשור וחצי הציעה הגולף - בגרסת GTI הספורטיבית - 150 כוחות סוס באמצעות מנוע 1.8 ליטר מוגדש. כיום מציעות ארבע משפחתיות - אסטרה, מאזדה 3, פוקוס, קרוז - 150 כ"ס או יותר כבר בגרסת הכניסה. ועכשיו, מצטרפת לרשימה הלאון המעודכנת עם 150 סוסים בדיוק בתמורה ל–124,000 שקלים (ויש גם גרסת 1.2 ל' חלשה יותר וידנית). אין ספק, למשפחת ישראל ישראלי מוצעים הרבה יותר סוסים.
הלאון עודכנה בסוף 2016, כארבע שנים לאחר שהוצגה. צריך להיות חובב פרטים כדי לזהות את תאורת הלד החדשה בגרסת הבסיס (משולש קטן בפינת הפנס), את החישוקים הנאים והמעודכנים ("17) או את הנגיעות הקלות מאחור.
סיאט לאון - מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט')
צילום: תומר פדר, מערכת
בתא הנוסעים שולט הצבע השחור. איכות החומרים טובה למעלה, וטובה פחות ככל שיורדים למטה. העדכון מודגש תודות למסך המגע שגדל ל–"8; הוא נוח לתפעול (וחבל שאיבד כפתור תפעול אחד) וכולל גם אנדרואיד–אוטו ואפל קארפלי ומצלמה אחורית. גרסת הבסיס מתהדרת גם בגג שמש גדול, בקרת שיוט, בקרת אקלים, 2 חיבורי USB ובבלם חנייה חשמלי המופעל אוטומטית בעמידה. נאה, אך תחום הבטיחות מקלקל את השורה; ללאון יש מערכת לבלימה מוחלטת לאחר תאונה למניעת פגיעה נוספת. וזהו. יש כיום דגמי מיני (כולל בסיאט!) שמציעים יותר. המרחב מלפנים טוב ומספק מאחור. תא המטען שימושי.
מנוע ה–1.4 ליטר המוכר מייצר 150 כ"ס ו–25.5 קג"מ ומשודך לתיבה דו–מצמדית עם 7 הילוכים. במצב של חצי–גז יחידת ההנעה יוצרת תחושה מעט מנומנמת - אבל אם תלחצו מעט יותר, או תעבירו את הבורר למצב הספורט תרגישו איך כל הסוסים מתייצבים בשמחה. אז המכונית זריזה כצפוי, וגם במהירות גבוהה התאוצות נאות. תיבת ההילוכים עובדת טוב, וחסר לנו רק תפעול ידני מההגה בשביל להשלים את החבילה. צריכת הדלק בשיוט נינוח עמדה על 18.2 ק"מ/ל' (נעזרת גם בכיבוי של 2 ציל') ובימי המבחן 13 ק"מ/ל', נאה בהחלט בהתחשב בקצב הנהיגה.
סיאט לאון - מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט')
צילום: תומר פדר, מערכת
נוחות הנסיעה היא בצד הנוקשה. בעיר הלאון מתקשה על שיבושים קטנים ולא אוהבת גם בורות, כאשר המתלה האחורי מוצלח פחות מהקדמי. הלאון לרוב לא חובטת ולא מציקה, אבל כן מעבירה יותר ממה שציפינו. מחוץ לעיר השיבושים הקטנים מורגשים מעט, אבל על גלי כביש היא מרוסנת היטב. רעשי רוח וכביש הורגשו בתא הנוסעים, אבל הלאון נעימה יותר מחוץ לעיר. בפיתולים היא מאפשרת קצב גבוה ומקנה שפע ביטחון עם התנהגות צפויה וניטראלית. היא אינה "משחקת", ואם תגזימו בגז, תקבלו תת היגוי. הגיוני.
חבילה, לא שלמה
הלאון המעודכנת מעט נאה יותר, עשירה יותר באבזור נוחות ובעיקר בעלת יחידת הנעה טובה ומבצעת היטב - וכל אלה במחיר אטרקטיבי. מנגד, נוחות הנסיעה, בעיקר בעיר, בינונית והאחריות היא לשנתיים בלבד. כמכונית, מציעה הלאון המעודכנת יכולת טובה וחבילה מעניינת. לחובתה, בעיקר, מחסור כמעט מוחלט באבזור בטיחות עדכני, ובכך הלאון רחוקה מהמקובל והנדרש היום. צעד נאה ללאון, אבל לא מספיק גדול ביחס לאחרים.
סיאט לאון - מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט')
צילום: תומר פדר, מערכת