לנד רובר מציגה גרסה מחודשת של ריינג' רובר ספורט – יותר מארבע שנים מאז הוצג הדור הנוכחי. רענון אמצע החיים לדגם כולל עדכונים עיצוביים וטכנולוגיים – וגם הוספת גרסה היברידית.
ריינג' רובר ספורט מחודש – גם בגרסה היברידית נטענת
צילום: מנהל
עיצובית, השינויים בדגם המעודכן לעומת קודמו קלים – מבחוץ ומבפנים. מבחוץ מדובר על פגוש קדמי בעיצוב חדש (וידידותי יותר כלפי הולכי רגל, כך מבטיחים לנו הבריטים, במקרה של תאונה), לצד יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור; ליחידות התאורה הקדמיות לא רק עיצוב מעודכן, אלא גם טכנולוגיה משופרת: ניתן יהיה לבחור אחת מארבע מערכות תאורת-דרך – מתאורת 'לד' שגרתית ועד מערכת המשלבת בין תאורת 'לד' ולייזר, בעלת טווח הארה של עד 500 מטרים.
גם תא הנוסעים כולל מראה מרוענן לצד חידושים טכנולוגיים. ההופעה הפנימית "נקייה" מבעבר, בין השאר בשל הפחתת כמות הלחצנים הפיזיים, ומעבר לתפעול מבוסס מגע – כשבנוסף לצג המגע המרכזי ("10), מתווסף מתחתיו, בדגם המעודכן, צג מגע חדש בגודל זהה (כמו בוולאר). צג נוסף – אף הוא בגודל "10 – ישרת את התצוגה העילית.
ריינג' רובר ספורט מחודש – גם בגרסה היברידית נטענת
צילום: מנהל
עוד ברשימת השינויים – לוח מחוונים דיגיטלי ("12) מסוג חדש, מושבים קדמיים חדשים (ודקים מבעבר) והבטחה לשימושיות משופרת – עם תאי אחסון גדולים יותר ושקעי טעינה רבים מבעבר. עוד כוללת רשימת הגאדג'אטים גם צמיד עמיד למים המאפשר פתיחה של הרכב (אבל לא התנעה – לטובת מי שיוצא לפעילות ספורטיבית רטובה) ואפשרות הצללה של גג השמש באמצעות מחוות יד.
החלק המעניין יותר במתיחת הפנים נוגע למערכות ההנעה, כאשר גולת הכותרת היא גרסה היברידית חדשה – P400e. כזכור, עוד ב-2013 הציעה לנד רובר גרסה היברידית לריינג' ספורט, אז על בסיס מנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר עם הספק משולב של 340 כ"ס. הגרסה ההיברידית החדשה, לעומת זאת, שונה לחלוטין – מנוע הבעירה הפנימית הוא טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, המפיק 300 כ"ס. לצידו מנוע החשמלי המפיק 116 כ"ס, וההספק המשולב הוא 404 כ"ס ו-65.2 קג"מ. הסוללה – שניתנת לטעינה מרשת החשמל – היא בנפח של 13.1 קילוואט-שעה, מאפשרת טווח חשמלי של 51 ק"מ (בתנאי מעבדה) ונמצאת בתא המטען. המנוע החשמלי, אגב, ממוקם בתיבת ההילוכים.
ריינג' רובר ספורט מחודש – גם בגרסה היברידית נטענת
צילום: מנהל
לאותה תיבת הילוכים שמונה הילוכים, כמקובל ביתר דגמי החברה – וההנעה כפולה. הגרסה ההיברידית שוקלת 2471 ק"ג – כ-400 ק"ג יותר מגרסת הבנזין הרגילה – והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות, המהירות המרבית היא 221 קמ"ש (137 קמ"ש במצב החשמלי) ותצרוכת הדלק המשולבת היא 35.7 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
למערכת מצבי הנהיגה לשטח (טריין רספונס 2) יש כיול שונה בגרסה ההיברידית, להתאמה לאופי פעולת המנוע החשמלי. גם בגרסאות הרגילות של הספורט יש שינויים במערכת ההנעה – יש תיבת העברה חדשה, שכמו בגרסה מלפני מתיחת הפנים (וכמו בדיסקברי 5) היא אופציה בתשלום בגרסאות הבסיס.
ריינג' רובר ספורט מחודש – גם בגרסה היברידית נטענת
צילום: מנהל
מהצד השני של הפוליטיקלי קורקט, שיפרה לנד רובר את גרסת ה-SVR – כעת עם 575 כ"ס ו-71.3 קג"מ, במקום 550 כ"ס ו-69.3 קג"מ. התוצאה היא קיזוז של 2 עשיריות שנייה במיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש – 4.5 שניות כעת, במקום 4.7 קודם. כמו כן, לגרסה זו מכסה תא מנוע בעיצוב שונה – המכסה עצמו עשוי מסיבי פחם, ויש לו פתחי אוורור התומכים במערכת קירור משופרת – וכן מערכת בלמים משודרגת ומושבים קלים ב-30 ק"ג, ביחס לכאלו המותקנים בריינג' ספורט מן השורה.
לנד רובר ריינג' רובר ספורט יוצע באירופה החל מסוף השנה הנוכחית. מחברת המזרח, יבואנית לנד רובר, טרם נמסרה התייחסות בנוגע למועד התחלת שיווק הדגם בישראל - אולם כן נמסר כי הגרסה ההיברידית לא תוצע אצלנו בשנה הקרובה.

ריינג' רובר ספורט מחודש – גם בגרסה היברידית נטענת
צילום: מנהל