אחרי פגרה ארוכה של שבעה שבועות חזרה ליגת ה-WRC לפעילות. ראלי קטלוניה הוא היחידי באליפות שמשלב בין עפר לאספלט, מה שדורש מהקבוצות לשנות את הסט-אפ של המכוניות מזה המתאים לעפר (ביום הראשון) לכזה המתאים לאספלט (ביום השני), עם מתלים שונים (נמוכים יותר), בלמים שונים (גדולים יותר) וחישוקים שונים ("18 במקום "15).
הקבוצות והנהגים הגיעו לראלי אחרי שבראלי גרמניה קבוצת M ספורט פתחה פער של 64 נקודות על יונדאי בקרב הקבוצות, ואוג'ייה פתח פער של 17 נקודות מנוייביל. בניסיון להפוך את הקערה על פיה, החליטה יונדאי לשכור את שירותיו של אנדראס מיקלסן, שהציב ביצועים נאים מאחורי ההגה של סיטרואן, לשלושת המרוצים האחרונים של העונה. אגב, בהמשך הודיעה יונדאי כי מיקלסן ישאר בקבוצה גם בעונה הבאה – אם כי לא ברור עדיין על חשבון מי מהנהגים האחרים.
ראלי קטלוניה – סיטרואן חוזרת והאליפות כמעט סגורה
צילום: מנהל
סיטרואן מצידה המשיכה בניסיונות לשפר את מכוניתה, והביאה שוב את סבסטיאן לואב לעזור בפיתוח המכונית, כשהפעם הוא נהג בה על דרכי עפר. על הנחישות של אנשי סיטרואן לשפר את ההישגים בשנה הבאה מעידה גם העובדה שהם נמצאים במשא ומתן להעביר אליהם את האלוף הנוכחי, סבסטיאן אוג'ייה, מקבוצת M ספורט.
יום שישי (סטייג'ים 1-6, 115.90 ק"מ) – עפר, אבק ומיקלסן אחד
היום הראשון של הראלי נערך, כאמור, על דרכי עפר, בהם מי שמזנק ראשון נאלץ "לנקות את השבילים", מה שפוגע בקצב. ולמרות זאת, אויט טאנאק, שזינק שלישי, מנצח בסטייג' הראשון. ועוד הפתעה – כריס מיק, עם ה-C3 שלא מצטיינת על עפר, מנצח בסטייג השני והחמישי, ומסיים את היום במקום השלישי. במקום הראשון נמצא אנדראס מיקלסן, מוכיח כי ההימור של יונדאי השתלם, כשהוא מוביל ב-1.4 ש' על אוג'ייה.
ראלי קטלוניה – סיטרואן חוזרת והאליפות כמעט סגורה
צילום: מנהל
ברשימת הנפגעים ביום הראשון: יארי-מאטי לאטוולה שנאלץ לפרוש בסוף היום לאחר שבעקבות פגיעה מערכת השימון קרסה, והקבוצה החליטה שלא להסתכן בהשמדת המנוע. אבל משמעותית יותר היתה השגיאה של ת'יירי נוייביל בבחירת הצמיגים: הוא בחר צמיגים רכים מדי, שלא עמדו בטמפרטורות הגבוהות בזמן המירוץ, מה שדרדר אותו למקום השביעי. הרחק מאחורי אוג'ייה.
יום שבת (סטייג'ים 7-13, 121.86 ק"מ)- אספלט. לחתוך או לא לחתוך?
המכונאים עבדו אל תוך הלילה על מנת לשנות את הסט-אפ של המכוניות מעפר לאספלט, והנהגים היו צריכים במקביל לעבוד על עצמם כדי להתכונן לאופי הנהיגה השונה על אספלט. ונראה שכריס מיק הצליח בזה במיוחד – הוא התחיל את היום השני בסערה, כשה-C3 משתפת פעולה על המצע החביב עליה. הוא ניצח בסטייג' הראשון של הבוקר ונטל את ההובלה ממיקלסון. טאנאק טיפס למקום השני על חשבון אוג'ייה שהגיע שלישי. אך מי שגנב את הכותרות היה ת'יירי נויביל, הבלגי היה במרחק שניה מהמקום השני כאשר בסוף סטייג' 8 איבד את הלחץ ההידראולי במכוניתו. כתוצאה מכך הוא הסתבסב בקטע הקישור וגרם נזק לחלק האחורי של מכוניתו, ואיחר לזינוק לסטייג' 9 וספג זמן עונשין של 30 שניות, שדרדר אותו למקום השמיני.
ראלי קטלוניה – סיטרואן חוזרת והאליפות כמעט סגורה
צילום: מנהל
עד סוף ה"לופ" הראשון של היום הגדיל מיק את יתרונו ל-13.5 שניות, כשאויט טאנאק שני בפער זעיר על אוג'ייה. הדרמה המשיכה בחצי השני של היום – דני סורדו, שהצליח לטפס עד למקום השני, ספג נזק למערכת ההיגוי של היונדאי שלו ונאלץ לפרוש. וכדי להשלים יום לא מוצלח ליונדאי מיקלסן, שהיה במקום השישי בשלב זה, ספג נזק דומה – באותה פניה בדיוק... בקבוצת M ספורט הדברים התנהלו בצורה חלקה יותר, כאשר שני נהגיה נאבקים על המקום השני, קרב בו ניצח לבסוף אוג'ייה.
יום ראשון (סטייג'ים 14-19, 74.26 ק"מ)- שיוט קליל? תלוי את מי שואלים...
היום האחרון החל עם השכמה מוקדמת למתחרים עם זינוק לסטייג' 14 כבר ב-7:30 בבוקר. סטייג' אחד לאחר מכן לאפי פגע במעקה הבטיחות ונאלץ לפרוש, משאיר את האנינן לשאת בעול לבדו. אבל הסטייג' הבא היה זה שכנראה יכריע את האליפות – נוייביל איבד אחיזה ונאלץ לפרוש לאחר שהצליח לטפס עד למקום החמישי, משאיר את הבמה פנויה לאוג'ייה שיכל להמשיך להתחרות בלי לחץ, בידיעה שכל תוצאה בתוך הנקודות תגדיל את יתרונו בפסגה. לא שזה באמת גרם לאוג'ייה להוריד את הרגל מהגז, והוא הצליח לסיים שני במירוץ. הפרישה של נוייביל גם קברה כמעט סופית את הסיכוי של יונדאי לזכות באליפות הקבוצות.
ראלי קטלוניה – סיטרואן חוזרת והאליפות כמעט סגורה
צילום: מנהל
אבל מעבר להתגבשות הטבלאות הכלליות, היה לנו גם מנצח מפתיע - כריס מיק שמר על קצב טוב ולא שמט את ההובלה במירוץ ולו פעם אחת. הוא העניק לסיטרואן את הניצחון השני שלהם העונה, והוסיף עוד ארבע נקודות בונוס בפאוור סטייג' כדובדבן על הקצפת. זו היתה הפעם הראשונה שכריס מיק מנצח על אספלט (הוא צבר עד היום חמישה ניצחונות) ועכשיו רק נשאר לחכות שסיטרואן תלמד לכוון את ה-C3 גם למירוצי עפר...
אויט טאנאק סידר פודיום כפול ל-SPORT-M, והצליח לטפס למקום השני בטבלת האליפות על חשבון נוייביל. רביעי, בעוד תוצאה מצוינת עבורו, הגיע האנינן, בטויוטה. חמישי, תוצאה מעולה בשבילו לאחר שלא התחרה בגרמניה ולמעשה כלל לא התחרה העונה על אספלט, הגיע מאדס אוסטברג, שסוף-סוף נהנה מקצת מזל והצליח להראות את מהירותו גם על אספלט. אגב, עקב הפרישות הרבות את העשיריה הראשונה סוגרים שלושה צוותים מהקטגוריה הנמוכה יותר.
ראלי קטלוניה – סיטרואן חוזרת והאליפות כמעט סגורה
צילום: מנהל
עם שני מירוצים בלבד עד הסיום, נראה כי הכל כבר סגור, אבל בראלי, כמו בראלי, שום דבר לא סגור עדיין. אל תשכחו להצטרף אלינו בין ה-27-29.10 לראלי הראשון שביניהם, בבוץ, ערפל וגשם של ראלי ווילס GB....
תוצאות סופיות: ראלי ספרד לאחר 19 סטייג'ים:
נהג/נקודות זמן סופי/הפער מהמקום הראשון
1. כריס מיק (4+25) 3:01:21.1
2. סבסטיאן אוג'ייה (3+18) 3:01:49.1 (28+)
3. אויט טאנאק (2+15) 3:01:54.1 (33+)
4. יוהו האנינן (1+12) 3:02:15.2 (54.1+)
5. מאדס אוסטברג (10) 3:03:47.3 (2:26.2+)
6. סטפאן לפרב (8) 3:04:04.1 (2:43.0+)
7. אלפין אווינס (6) 3:05:58.5 (4:37.4+)
8. טימו סונינן (4) 3:09:43.8 (8:22.7+)

תוצאות האליפות לאחר אחד עשר סבבים:
דירוג הנהגים נק'
1. סבסטיאן אוג'ייה 198
2. אויט טאנאק 161
3. ת'יירי נויביל 160
4. יארי-מאטי לאטוולה 123
5. דני סורדו 95
6. אלפין אווינס 93
7. יוהו האנינן 71
8. קרייג ברין 64
9. כריס מיק 60
10. היידן פאדון 55
11. אספקה לאפי 49
12. אנדראס מיקלסן 39
13. סטפאן לפרב 30

ראלי קטלוניה – סיטרואן חוזרת והאליפות כמעט סגורה
צילום: מנהל