כבר סיפרנו לכם שמותג הפאר הבריטי בנטלי מעוניין להגיע לישראל, ונראה שבשבועות האחרונות חלה התקדמות בנושא. אנשי בנטלי פנו לגיא מיוחס, בעלי 'אורכיד ספורט קארס' יבואנית פורשה לישראל, כדי שהחברה תייצג את בנטלי בישראל. בין הגופים מתנהלים כרגע מגעים אך ככל הידוע אין עדיין הסכם סופי.

למיוחס קשרים מצוינים עם פורשה, אותה הוא משווק גם בשווייץ ובולגריה, ועם קבוצת פולקסווגן בכלל – שבנטלי הינה חלק ממנה.
בנטלי בדרך לישראל?
צילום: מנהל
קונטיננטל GT החדשה
יש להניח שבקבוצה הגרמנית רווים נחת מפעילות פורשה בארץ. מאז עברה פעילות פורשה בישראל לידי אורכיד ושי דואני חזר לתפקיד מנכ"ל פורשה ישראל, רושם המותג עליית תלולה במכירות. השנה יימכרו בארץ 170 מכוניות של פורשה לעומת 92 ב-2016 (שבמהלכה עבר הייצור לאורכיד). זאת למרות שחלק גדול מהשנה נותר היבואן ללא הקאיין, שהוחלף לאחרונה. הדגם המוביל השנה מבחינת מכירות היה הפאנמרה החדשה, ונרשמו גם מסירות של דגמי קצה של ה-911 : צמד GT3 וצמד GT2 RS.
צעד הגיוני
מדובר בצעד הגיוני עבור שני הגופים. פורשה מובילה כיום את פיתוח הפלטפורמה הגדולה בקבוצת פולקסווגן, עליה נשענת גם בנטלי. זה אומר שמתחת לעור חולקים הדגמים הגדולים של פורשה ובנטלי טכנולוגיות ומכלולים רבים. זה אומר שמבחינת תשתית לוגיסטית ושירות קיים הגיון רב בחיבור זה. גם מבחינת אורכיד יש הגיון רב ביבוא מותג נוסף, שיאפשר לחלק את העלויות הלוגיסטיות על מספר גדול יותר של מכוניות.
בנטלי בדרך לישראל?
צילום: מנהל
בנטלי בנטאייגה

ההיצע של בנטלי כולל מכוניות סאלון גדולות – פליינג-ספר ומולזן – קופה נוצצת – קונטיננטל GT (שחולקת בסיס עם הפאנמרה) – ורכב פנאי גדול – בנטיאגה, שחולק בסיס עם הקאיין החדש. רוב המבחר מוצע עם מנוע ה-W12 בנפח 6.0 ל' של הקבוצה וחלקו גם עם מנועי V8 (כולל V8 בנפח היסטורי של 6.75 ל').

הרכב הפחות יקר של בנטלי הוא הפליינג-ספר (V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ל' עם 500 כ"ס), שמחירו יכול לנוע בין מליון וחצי שקלים ועד קרוב לשני מליון שקלים. נראה שמחיר הבנטיאגה עשוי לנוע סביב כשני מליון שקלים.