ארגון מבחני הבטיחות Euro NCAP מסכם את שנת המבחנים 2019, עם דירוג המכוניות הבטוחות ביותר בקטגוריות השונות. טסלה היא הזוכה הגדולה בדירוג, עם שתי זוכות (אחת מהן בשתי קטגוריות שונות): המודל 3 המשפחתית זכתה יחד עם ב.מ.וו סדרה 3 בתואר המשפחתית הגדולה הבטוחה ביותר וגם בתואר מכונית הכלאיים או חשמלית הבטוחה ביותר. המודל X זכה בתואר רכב הפנאי הגדול או המיניוואן הגדול הבטוח ביותר.

בתואר המשפחתית הקטנה הבטוחה ביותר (מקביל בקטגוריות האירופיות למשפחתית קומפקטית), זכתה מרצדס שנה שנייה ברציפות - ה-CLA (סדאן קופה) השנה לאחר זכיית אחותה הרגילה (A-קלאס) בתואר אשתקד. בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים (מקבילה לפנאי קומפקטי) זכה סובארו פורסטר בתואר הבטוח ביותר.

ובקטגוריית הסופרמיני, הזוכות של 2019 במקום ראשון משותף הן אודי A1 ורנו קליאו (דור חדש שעוד לא הושק בישראל). ציון לשבח נרשם גם לב.מ.וו Z4, שאמנם הייתה הרודסטר היחידה שנבחנה ב-2019, אך לפי ה-Euro NCAP הציגה רף חדש של בטיחות לקטגוריה בתולדות הארגון.



בסך הכל נבחנו במהלך השנה החולפת 55 מכוניות. 41 מהן זכו בציון הבטיחות המרבי - חמישה כוכבים. היתר, מוטב שיעבדו קשה כדי לשפר את מצבן ב-2020, שנה בה יושקו גם פרוטוקולים נוקשים יותר לקבלת הכוכב החמישי הנכסף.