קיה סיד - אוטו

קיה סיד מידע כללי

קטגוריה: משפחתיות
גירסה מומלצת:
17.8 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2019

קיה סיד יתרונות וחסרונות

יתרונות ביצועים, תא מטען, שימושיות, התנהגות כביש
חסרונות נוחות נסיעה, עידון, אבזור, וותיקה
בשורה התחתונה שימושית ויעילה

קיה סיד 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד

  • רקע כללי

    הדור השלישי קיה סיד נחשפף בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ 2018.

    האורך ובסיס הגלגלים לא השתנו כלל ביחס לדגם היוצא (431 ו-265 ס"מ בהתאמה), אך סיד החדשה רחבה בשני ס"מ (180) ונמוכה בשיעור דומה (145), מה שאמור להקנות לה מראה דינמי יותר.

    קיה סיד משווקת בישראל במרכב אחד ועם מנוע יחיד: סטיישן בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ל’ (160 כ”ס) עם מערך היברידי מתון ותיבה רובוטית דו-מצמדית. בעבר שווקה גם במרכב האצ'בק 5 דלתות עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל’ או דיזל בנפח 1.6 ל’ בהספקים של 140 כ”ס או 115-136 כ”ס בהתאמה.

    הסיד עברה מתיחת פנים קלה בשנת 2022 שנגעה בעיקר לשינויים קלים לעיצוב החיצוני ובסביבת הנהג. באירופה מוצעת סיד גם במרכב שוטינג-ברייק אופנתי המכונה 'פרו סיד'.

    קיה סיד מיוצרת במפעלי החברה בסלובקיה ומגיעה אלינו משם.

    השיווק בישראל החל בשנת 2019.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב של קיה סיד סטיישן נאה ומוצלח למכונית מסוגה, על אף שמדובר במכונית וותיקה היא נראית טוב גם כיום.

  • תא נוסעים ומטען

    גילה של סיד ניכר בסביבת הנהג – היא לא עדכנית כמו זו של דגמי קיה העכשוויים (ספורטאז', למשל). אלא ש"בזכות" הסידור המיושן הנדסת האנוש טובה ביחס למקובל היום.

    איכות החומרים נאותה וההרכבה מצוינת.

    תנוחת הנהיגה טובה והמושבים מלפנים נוחים גם בנסיעות ארוכות.

    המרחב מאחור מספיק לשני מבוגרים, אך לא מדובר במשפחתית המרווחת בסגמנט. חבל שאין פתחי מיזוג.

    תא המטען גדול מאוד – לא פחות מ-512 ל' – אך חשוב מכך הוא שימושי מאוד בזכות מבנה הסטיישן, רצפה כפולה ושפע של תאי אחסון.

  • מנוע וביצועים

    מנוע הבנזין – 1.5 ל', 160 כ"ס – מייצר ביצועים טובים מאוד עבור משפחתית "רגילה". מצב 'חסכון' מאפשר נהיגה נעימה ונינוחה, ואילו מצב 'ספורט' מחדד את תגובות המנוע באופן מורגש מאוד.

    לחובתו של המנוע אופי פעולה מחוספס מעט. תיבת ההילוכים פועלת היטב ביחס לתיבות ממינה.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בינונית למדי. המתלים נוקשים ואלה מתקשים לסנן באופן יעיל את מרבית השיבושים. גם בידוד הרעשים לוקה ויש יותר מדי רעשי כביש.

    התנהגות הכביש לעומת זאת טובה מאוד – האחיזה גבוהה, תגובות השלדה טובות, הריסון מוצלח והבלמים יעילים ועמידים.

  • תמורה למחיר

    מחירה נמוך משל מרבית המשפחתיות כיום והיא מציעה שימושיות נהדרת וביצועים טובים. מנגד גילה הוותיק והאבזור הדל מביאים לתמורה ממוצעת, לא יותר.

  • גרסאות ורמות גימור

    קיה סיד מוצעת בישראל בגרסה אחת וברמת גימור אחת – סטיישן, 1.5 ל' טורבו-בנזין (160 כ"ס).

    רמת הגימור LX בסיסית למדי: יש מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ', קישוריות לאנדרואיד ואפל, חיישני חניה לאחור, חיישני גשם ותאורה ועוד.

  • בטיחות

    קיה סיד 2024 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2018 – מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום – וקיבלה אז דירוג של 5 כוכבים עם מערך הבטיחות המלא. הציונים הם 88% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים 68% בהגנה על ילדים ו-73% במערכות בטיחות.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות בישראל כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה כולל שמירה על מרכז נתיב ועוד.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה ביחס לביצועים – 12.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן הדרכים המאומץ ועד 18 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.

  • מה חדש בקיה סיד 2024

    שיווק סיד האצ'בק הופסק לקראת סוף שנת 2023. במרכב הסטיישן אין שינוי בשנת הדגם 2024.

  • סיכום

    שימושית אבל מיושנת.

קיה סיד גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה סיד
קיה סיד גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1482
160
1,274
161,990
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים קיה סיד

ברשותך קיה סיד?

ציון ותגובת גולשים

קיה סיד מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5