פולקסווגן גולף 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
בינואר 2024 פולקסווגן הציגה מתיחת פנים לדור השמיני של הדגם, אשר הוצג לראשונה באוקטובר 2019.
השינויים לעיצוב החיצוני קלים אך מורגשים: יחידות התאורה זכו לרענון, וברמות הגימור הגבוהות ניתן לקבלה עם תאורת לד-מטריקס מתקדמת. מעבר לכך ישנה סבכה עדכנית ופגוש המייצרים יחדיו מראה מודרני ודינאמי מבעבר. מהצד ומאחור סיפור דומה: חישוקים בעיצוב חדש, יחידות תאורה ופגוש מעודכנים.
הקו ממשיך גם בסביבת הנהג; מסך המולטימדיה נותר במקומו והוא יוצע בגודל 10.4 אינץ' או 12.9 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. ממשק המערכת יהיה מהדור החדש של היצרנית (MIB4), כולל עוזרת קולית חכמה הנעזרת בצ'אט GPT לטובת ניהול תקשורת בשפה טבעית ולהצגת תוצאות משופרות.
פולקסווגן חזרו לפקדים פיזיים על גלגל ההגה במקום פקדי המגע, דבר שאמור לשפר את נוחות התפעול. פקדי המגע של מערכת המיזוג ממוקמים עדיין מתחת למסך, אך בחברה מדווחים שהם תוכננו מחדש והם נוחים יותר לתפעול.
בנוסף, בפולקסווגן מציגים כאן דור חדש של מערך חניה אוטונומי, וניתן גם לזמן את הרכב באמצעות הטלפון הנייד כדי להוציא אותו ממקום חניה צר, למשל.
היצע יחידות ההנעה חודש ברובו, והוא יתבסס בעיקרו על מנוע 1.5 ל' המוגדש והחדש של היצרנית. מנוע זה מחליף את המנוע היוצא בנפח דומה ומוסיף בטכנולוגיה לטובת חסכון בצריכת הדלק. בצד הבנזין יוצע מנוע ה-1.5 ל' בשלוש גרסאות – 115 כ"ס, 150 כ"ס ובגרסה היברידית מתונה הנעזרת במערך 48V. מעליו יוצע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 201 כ"ס או 262 כ"ס בגרסת ה-GTI הספורטיבית.
לצד גרסאות הבנזין יוצעו גם שתיים היברידיות-נטענות, על בסיס ה-1.5 ל' החדש אליו מצטרף מנוע חשמלי להספק כולל של 201 כ"ס. סוללת 19.7 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ, שיפור משמעותי מהדור היוצא. בראש ההיצע תעמוד גרסת GTE ספורטיבית-היברידית עם הספק של 268 כ"ס. לצד גרסאות אלה תמשיך להציע פולקסווגן בחלק מהשווקים גם מנוע דיזל יחיד (2.0 ל') אשר יוצע בשני הספקים: 115 כ"ס או 150 כ"ס.
פולקסווגן גולף המחודשת צפויה להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2024.
-
עיצוב ונוכחות
לגולף הופעה סולידית למדי. היא מזוהה מיד כגולף, נאה וקצת בנאלית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ומודרנית. כמו שאר דגמי הקבוצה גם כאן הופחת השימוש במתגים, אך בפולקסווגן הצליחו לייצר הנדסת אנוש טובה ממה שראינו עד כה עם סידור דומה. איכות החומרים טובה למדי, אך לא בצורה יוצאת דופן ביחס לקבוצה.
מושב הנהג נוח, וגם תנוחת הנהיגה טובה. המרחב לנוסעים מאחור טוב מאוד וישנה בקרת אקלים מפוצלת לאחור.
לתא המטען נפח של 381 ל‘ ומבנה יעיל.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל‘ המוכר של היצרנית (150 כ“ס) מציע ביצועים טובים. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה וזורמת מבעבר.
ל-GTI (טורבו, 2.0 ל' 245 כ"ס) ביצועים טובים מאוד בכל מצב ואופי נמרץ. הצליל הספורטיבי מוסיף לאווירה. למרות האופי הנמרץ בנהיגה מנהלתית מדובר ביחידת הנעה נעימה ומעודנת.
-
נוחות והתנהגות
לגרסת ה-1.5 ל‘ מתלה רב-חיבורי מאחור המשפר את נוחות הנסיעה וגם את עידון ואופי פעולת המתלה והבולם. ההבדל מורגש.
היכולת הדינאמית של הגולף טובה בשתי הגרסאות, למרות זוויות הגלגול הבולטות, והתנהגות טובה ונכונה בכביש המפותל.
גרסת ה-GTI מציעה שילוב מוצלח בין נוחות ראויה ביום יום (על אף כיול נוקשה יותר) להתנהגות כביש טובה ולריסון מצוין בכביש המפותל. בדיוק כמצופה מ-GTI אמיתית.
-
תמורה למחיר
בגרסתה היקרה גולף יקרה מדי. אך ברמות הגימור הנמוכות היא דווקא מתומחרת באופן הוגן.
-
בטיחות
פולקסווגן גולף נבדקה מחדש ע"י יורו NCAP בשנת 2022 לאחר עדכון שעברה וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ועוד.
-
צריכת דלק
בגרסת ה-1.5 ליטר צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 14.2 ק"מ לליטר במבחן הדרכים.
בגרסת ה-GTI צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 9.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בפולקסווגן גולף 2024
הפסקת שיווק גרסת ה-1.0 ל' בתחילת 2024.
אין שינויים במפרט בשאר הגרסאות.
-
סיכום
מהטובות בקטגוריה.