ב.מ.וו X1 - אוטו

ב.מ.וו X1 מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח יוקרה
גירסה מומלצת:
13.7 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2022

ב.מ.וו X1 יתרונות וחסרונות

יתרונות סביבת נהג, התנהגות כביש, אבזור, נוחות נסיעה
חסרונות ביצועים, מחיר, תמורה
בשורה התחתונה מוצלח אך יקר

ב.מ.וו X1 2023 חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    הדור השלישי של ב.מ.וו X1 נחשף ביוני 2022. מדובר ברכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית המבוסס על פלטפורמת UKL אותה הוא חולק עם ב.מ.וו סדרה 1 ו-2 החדשות, ב.מ.וו X2 ודגמי מיני השונים.

    ב.מ.וו X1 החדש גדול מקומדו עם אורך של 450 ס"מ (6+) רוחב של 184.5 ס"מ (2.5+), גובה של 164 ס"מ (3+) ובסיס גלגלים הנמתח על פני 269 ס"מ (2+). ב.מ.וו מציינת כי הצמיחה במידות מאפשרת מרחב עדיף לנוסעים ותא מטען גדול יותר בנפח 540 ל' (35 ל' יותר).

    הדור החדש של X1 מציע עיצוב רבוע וקשוח יותר מזה של הדור הקודם שהיה מאוד מתון ומיניוואני במראה.

    בפנים ישנה סביבת נהג בסגנון החדש והעכשווי של היצרנית המשלבת בפאנל אחד שני מסכים – לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה – וגם את הדור השמיני של מערכת i-דרייב.

    ב.מ.וו X1 מוצע בעולם עם מגוון רחב של מנועים – שני מנועי בנזין, שני מנועי דיזל ושתי יחידות היברידיות-נטענות. בשלב זה מוצעת בישראל רק גרסת הבנזין הבסיסית המכונה xDrive18i ולזו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' (3 ציל') המפיק 136 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

    לציד גרסאות אלה בעתיד הקרוב ישווק הדגם גם בגרסה כל חשמלית המכונה ב.מ.וו iX1.

    השיווק בישראל החל בנובמבר 2022.

  • עיצוב ונוכחות

    אחרי שני דורות בהם X1 לא הצטיין בהופעה, הגיע הדור השלישי (נוכחי) ומציע מופע בולט ורב רושם – תאהבו או לא, קשה להתעלם ממנו.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נאה למדי, מעוצבת לפי הקו הנוכחי של היצרנית הכולל לוח מחוונים מוקרן וצג מולטימדיה קעור. התוצאה מודרנית ואלגנטית ביותר אך לעיתים מסורבלת ומסובכת לתפעול – מרבית המערכות מתופעלות דך הצגים וזה מחייב הסטת תשומת לב מהכביש. איכות החומרים ברמה מעורבת – יש איכותיים ומרשימים, אך יש גם לא מעט פלסטיק נוקשה שאינו הולם את המחיר.

    מושב הנהג נאה אך הוא אינו נוח בנסיעה ארוכות (אין כיוון תמיכה לגב תחתון). תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית.

    המרחב מאחור טוב מאוד לשני נוסעים, אך לשלישי יהיה מעט צפוף בגלל מנהרת ההינע. ניתן להזיח את המושב לפנים-אחור.

    תא המטען טוב – הוא גדול למדי ויעיל במבנה.

     

  • מנוע וביצועים

    גרסת הבנזין היחידה עושה שימוש במנוע 1.5 ל' מוגדש (3 ציל') המפיק הספק צנוע ביותר – 136 כ"ס בלבד – ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

    לזכותו של הסידור הזה אופי פעולה נעים ומעודן מבעבר, וביצועים יעילים ביום-יום, אפילו מפתיעים ביחס להספק בצנוע.

    לחובתו – בעומס גבוה מורגש מחסור בכוח.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר טובה, במיוחד במעבר על שיבושים קטנים ובינוניים – וזה לדגם שנבחן עם חבילת 'M-ספורט' הכוללת בולמים אדפטיביים. על שיבושים גדולים הנוחות הייתה פחות טובה. מחוץ לעיר הוא נעים למדי.

    רעשי הרוח נשמעים יותר מן הרצוי, אלה של הכביש מטופלים באופן סביר.

    התנהגות הכביש מוצלחת מאוד לרכב מסוגו, אפילו מהנה. ההגה מהיר תגובה ובמצב 'ספורט' בעל משקל טוב. לבלמים יכולת טובה.

    נוחות הנסיעה בשבילים טובה, אך ה-X1 לא משדר חוסן רב.

     

  • תמורה למחיר

    מחירו לא נמוך, הספק המנוע כן – התמורה בינונית.

  • גרסאות ורמות גימור

    ב.מ.וו X1 2023 החדש משווק בגרסה אחת – 1.5 ל', טורבו, 136 כ"ס – ובשתי רמות גימור.

    רמת 'סטייל' כוללת תאורת לד מלאה, חישוקי 17 אינץ', גג זכוכית, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ריפוד דמוי עור ועוד.

    רמת 'M ספורט' מוסיפה בולמים אדפטיביים, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי 18 אינץ', תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד.

     

  • בטיחות

    ב.מ.וו X1 2023 נבדק ע"י NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים של 86% בהגנה על מבוגרים ו-89% בהגנה על ילדיםו-76% בהגנה על הולכי רגל.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי לשטחים מתים, מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור ועוד.

     

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק הממוצעת במבחן הדרכים של 'אוטו' עמדה על 12.4 ק"מ לליטר. לא רע, אבל לא מצוין.

    בשיוט קיבלנו כ-14.5-16 ק"מ לליטר בהתאם לעומס.

     

  • מה חדש בב.מ.וו X1 2023

    בנובמבר 2022 החל שיווק הדור החדש (שלישי) של ב.מ.וו X1.

    דור זה משתמש בפלטפורמת UKL עדכנית, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' המפיק 136 כ"ס, תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית.

    בעתיד צפויות גרסאות נוספות – בנזין והיברידיות-נטענות – אך לפניהן עוד צפויה להגיע גרסה כל חשמלית המכונה ב.מ.וו iX1.

     

  • סיכום

    ב.מ.וו X1 הוא רכב טוב בבסיסו, אך יקר.

ב.מ.וו X1 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג ב.מ.וו X1
ב.מ.וו X1 גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1499
136
2,240
284,900
1499
136
2,295
291,900
ב.מ.וו X1 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
429 ק"מ
313
2,665
339,000
429 ק"מ
313
2,822
359,000
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים ב.מ.וו X1

ציון ותגובת גולשים

ברשותך ב.מ.וו X1?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

1
  • דני

    האוטו שלי

    ב.מ.וו X1 sDrive 18i אוט', 1.5 ל' טורבו, Style
    מודל: 2023 - 2023

    תאריך: 23.05.2023

    הפתיעו עם הרכב הזה תמורה נהדרת

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

ב.מ.וו X1 מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5