אופל מוקה 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
זהו הדור השני של אופל מוקה, הוא נחשף לראשונה ביוני 2020 והוא מבוסס על הדור העדכני (שישי) של אופל קורסה (פלטפורמת EMP1).
עם הדור השני אופל בחרה לשנות כיוון לחלוטין - בעוד מוקה הקודם היה רכב פנאי קטן-גדול ובעל הופעה "קשוחה", הדור החדש נוטה לצד הקטן בסגמנט (קצר מהדור הקודם בכ-12 ס"מ) ומוסיף המון סגנון להופעה מיוחדת ומושכת.
עם מוקה הוצגה שפת העיצוב העדכנית של היצרנית כולל שבכת ה"וייזור" וסביבת נהג בעלת שני מסכים הנוטים כלפי הנהג - לוח מחוונים דיגיטלי ומערך המולטימדיה.
מוקה מוצע עם שתי יחידות הנעה הרלוונטיות לשוק המקומי. לראשונה מנוע טורבו-בנזין המוכר של היצרנית (1.2 ל', 3 ציל') המפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
לצד מנוע הבנזין תשווק גרסה כל חשמלית, לראשונה בדגם. לגרסה זו המערך המוכר הכולל מנוע חשמלי (136 כ"ס) וסוללת 50 קוט"ש לטווח נסיעה מירבי של 338 ק"מ. טעינה ביתית בקצב 11 קילוואט וטעינה מהירה עד 100 קילוואט.
אופל מוקה נבחן ביורו NCAP וזכה לציון של ארבעה כוכבי בטיחות
השיווק בישראל החל בנובמבר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
עם המוקה אופל יצרה לעצמה שפה עיצובית מקורית שהיא רק שלה. הפרופורציות נהדרות, הוא מוצע עם צבעי מרכב נועזים ואפשרויות התאמה אישית (חישוקים, מכסה מנוע ועוד) והתוצאה פשוט נהדרת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של מוקה נאה ומודרנית, וצמד המסכים (מחוונים ומולטימדיה) מוסיפים לאותה תחושה. על רקע אלה בולטים פקדי המיזוג המעט פשוטים למראה, אך לזכותם יאמר שהם נוחים לשימוש.
מושב הנהג נאה למראה, ובהתאם לרמת הגימור קשה או רך במגע: אך אחרי נהיגה ארוכה התגלה כנוח ומוצלח בכל מקרה. תנוחת הנהיגה אינה גבוה מיוחד.
המרחב מאחור סביר ביחס לקטגוריה, יש מרווחים ממנו. קו השמשות הגבוה מפריע לראות לחוץ.
תא המטען בעל נפח מספק (310-350 ל'), בעל סף גבוה אך מבנה שימושי. בכל מקרה הוא נראה גדול מהנתון הרשמי, במיוחד בחשמלי.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין (1.2 ל', 130 כ"ס) בעל ביצועים טובים, תגובות זריזות למדי ונעים בפעולתו. תיבת ההילוכים לרוב חלקה, אך מעט איטית בתגובותיה ובמהירויות נמוכות פחות זורמת. מערכת העצור-התנעה פעלתנית מדי.
הגרסה החשמלית (136 כ"ס) וזו מפתיעה בביצועיה הטובים ביחס לנתונים, ותודה למנוע החשמלי על המומנט הזמין והמיידי. היציאה מהמקום מהירה, תאוצות הביניים יעילות ורק במהירויות גבוהות הדחף ירד מעט.
בנהיגה מנהלתית ורגועה ניתן להגיע לכ-300 ק"מ בכל טעינה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של מוקה בינונית למדי בשתי הגרסאות תודות לכיול מתלים נוקשה, ובכל זאת הגרסה החשמלית מעט נוחה יותר. לזכותו ריסון טוב ותחושה מאוד חלקה ונעימה על אספלט איכותי. מנגד, לחובתו גם בידוד רעשים שאינו מצטיין.
התנהגות הכביש של גרסת הבנזין טובה למדי, התגובות טובות והאחיזה גבוהה. לחשמלית מאפיינים דומים אך תוספת המשקל מורגשת.
-
תמורה למחיר
בגרסת הבנזין מוקה מוצע במחיר מעט גבוה, אך החבילה הכללית מקורית ומיוחדת ואיכותית למדי. הגרסה החשמלית יקרה אך מולה ניצבים מתחרים בודדים בסגמנט.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן מאומץ מאוד עמדה על 11.5 ק"מ לליטר אך בשיוט נרשמו כ-16 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
בנהיגה מנהלתית ורגועה ניתן להגיע לכ-300 ק"מ בכל טעינה.
-
מה חדש באופל מוקה 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
סוף סוף אופל שאתה רוצה יותר מאשר צריך. אהבנו.