אופל אסטרה 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
הדור השישי של אופל אסטרה נחשף ביולי 2021, וזהו הדור הראשון של הדגם (1991) המבוסס על פלטפורמת EMP2 מבית PSA אותה היא חולקת עם פיג'ו 308 ואחרות.
השימוש בפלטפורמה החדשה איפשר לאופל להגדיל או לשמור על המימדים ביחס לדור היוצא תוך הפחתת המשקל.
אסטרה החדשה מאמצת את קו העיצוב העדכני של היצרנית עם סבכת ה'וויזור' מלפנים והופעה כללית זוויתית ודינאמית. גם בסביבת הנהג ישנו סידור המסכים החדש עם לוח מחוונים דיגטלי ומסך מולטימדיה המופנים לנהג (10 אינץ' כל אחד) ומערך פקדים נפרד לבקרת האקלים ומערכות נוספות לטובת שיפור נוחות התפעול.
היצע המנועים בעולם רחב וכולל מנועי בנזין ודיזל (1.2 או 1.5 ל', טורבו) בהספקים של 110-130 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית (6 היל') או אוטומטית (8 היל').
בראש ההיצע עומדות גרסאות היברידיות-נטענות (פלאג-אין) המשלבות בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' למנוע חשמלי להספק משולב של עד 225 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי משוער של כ-55-60 ק"מ.
אופל אסטרה החדשה הגיעה לישראל בספטמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
לאסטרה החדשה עיצוב חיצוני מרשים מאוד, בעל נוכחות ומופע ספורטיבי-דינאמי במיוחד. בחירה באחד מצבעי המרכב הנועזים רק מוסיפה לייחוד ולהופעה.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג מופע מודרני, הרמוני ומוצלח למדי ואיכות החומרים וההרכבה טובות. צג המולטימדיה פונה לכיוון הנהג וזה סידור מוצלח. לוח המחוונים המוקרן מעט פשוט למראה. הנדסת האנוש טובה לרוב.
המושבים מלפנים נאים למראה ונוחים מאוד, גם בנסיעות ארוכות. תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית.
הכניסה לאחור פחות נוחה בגלל משקוף נמוך והמרחב ממוצע לסגמנט.
תא המטען גם הוא כמקובל בסגמנט – לא יותר ולא פחות.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.2 ל' – טורבו, 130 כ"ס – מוכרת, וותיקה ומוכחת והיא פועלת היטב עם תיבת ההילוכים האוטומטית (8 היל'). הצמד הזה במיטבו בנהיגה יום-יומית בזכות מומנט זמין שתורם להתנהלות נינוחה.
ובכל זאת, בעומס גבוה (עקיפות, למשל) היינו שמחים לקצת יותר מחץ ועזוז.
 
-
נוחות והתנהגות
לאסטרה כיול מתלים נוקשה-יחסית המוביל לנוחות בינונית לכל היותר בעיר. מחוץ לעיר המצב משתפר באופן משמעותי אך היא בפירוש מתעדפת ריסון ויציבות על פני רכות ונינוחות.
על צד החיוב ניתן למנות את בידוד הרעשים המוצלח.
הדיבידנד של הכיול הנוקשה מגיעה בדמות יכולת דינאמית גבוהה בכביש מפותל, אחיזה גבוהה וריסון טוב של המרכב.
 
-
תמורה למחיר
אופל אסטרה היא משפחתית קומפקטית משובחת במחיר מעט גבוה מדי.
-
גרסאות ורמות גימור
אופל אסטרה 2023 החדשה משווקת בישראל בגרסה אחת – האצ'בק, 1.2 ל', 130 כ"ס – וברמת גימור אחת.
רמת גימור זו – GS ליין – מצוידת ביותר ומציעה כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 18 אינץ', חלון שמש פנורמי, תאורת לד-מטריקס, מושב נהג עם תפעול חשמלי וזכרונות ועוד.
 
-
בטיחות
אופל אסטרה נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של ארבעה כוכבי בטיחות בטיחות עם ציון של 80% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים ו-67% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל: בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב בתוכו, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה ותחילת תנועה, זיהוי תמרורים, עמעום אוטומטי, התרעות שטח מת, תנועה חוצה מאחור וערנות נהג
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של אסטרה נאה: 10.9 ק"מ לליטר במבחן מאומץ במיוחד וכ-15 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש באופל אסטרה 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
אופל אסטרה חזרה למשחק.