טויוטה קאמרי 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
הדור השמיני של טויוטה קאמרי הוצג בתחילת 2017 - ולראשונה מזה 15 שנה, מדובר בדגם חדש לחלוטין.
הדגם החדש ארוך (גם בבסיס הגלגלים, גם באורך הכללי) ורחב מקודמו - אך עם זאת קל ממנו.
קאמרי מוצעת בעולם עם מספר מערכות הנעה, עם הספק של עד 300 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם עד 8 הילוכים; עם זאת, בישראל מוצעת קאמרי רק עם מערכת הנעה אחת - היברידית, על בסיס מנוע בנזין 2.5 ליטר; למרות הדמיון לדגם הקודם, מדובר במערכת הנעה חדשה - מנוע הבעירה הפנימית חדש המאופיין בנצילות תרמית גבוהה במיוחד (41%) ומנוע חשמלי, הניזון מאחת משתי סוגי סוללות - מיושנת (ניקל מטאל, 1.6 ק"ו/שעה) או מתקדמת (לית'יום יון, 1 ק"ו/שעה); הסוללה המתקדמת והקלה יותר מוצעת רק ברמת הגימור הבסיסית, בעוד שהמיושנת מוצעת רק ברמת הגימור הגבוהה.
טויוטה קאמרי מוצעת בישראל מאפריל 2018.
-
עיצוב ונוכחות
לקאמרי הופעה נאה ומכובדת, למרות הניסיונות להעניק לה הופעה בוטה/אגרסיבית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה למראה ונוחה לתפעול, אך סובלת מאיכות הרכבה לא מרשימה - תוצאה של צורך בהתקנת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית.
מרחב הפנים מספק, אם כי ברמת הגימור הגבוהה - המצוידת בגג שמש - מרווח הראש גבולי לגבוהים. המושבים לא היו נוחים לכולם.
תא המטען לא גדול ובעל מבנה שמגביל את השימושיות. לפחות יש גלגל חלופי.
רמת הגימור הבסיסית דלה באבזור.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה, בגרסה עם הסוללה המיושנת (1.6 ק"ו/שעה) מוצלחת - גם חזקה וגם חסכונית (13.8 ק"מ/ל', בעומס כבד). החיסרון - כושר התנועה על חשמל זניח עד לא-קיים. טרם נבחנה הגרסה בעלת הסוללה המתקדמת יותר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מוצלחת. המתלים הרכים מאפשרים כושר ספיגת מהמורות ושיבושים יעיל, פרט לשברי אספלט חדים. המחיר הוא בריסון חסר - בעיקר בנסיעה על כביש גלי - ובהתנהגות כביש לא ספורטיבית. בידוד הרעשים מוצלח בדרך כלל.
-
תמורה למחיר
מערכת ההנעה, בגרסה עם הסוללה המיושנת (1.6 ק"ו/שעה) מוצלחת - גם חזקה וגם חסכונית (13.8 ק"מ/ל', בעומס כבד). החיסרון - כושר התנועה על חשמל זניח עד לא-קיים. טרם נבחנה הגרסה בעלת הסוללה המתקדמת יותר.
-
מה חדש בטויוטה קאמרי 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
המכונית טובה, אך התחרות קשה.