יונדאי סונטה 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
זהו הדור השמיני של יונדאי סונטה, והוא נחשף לראשונה בקוריאה במרץ 2019 (גרסאות היברידיות נחשפו ביולי). השיווק בישראל החל בספטמבר 2020 בגרסה ההיברידית, גרסת הטורבו הגיעה באוקטובר 2021.
סונטה החדשה מציעה עיצוב נועז משל הדור הקודם, ולצד תצורה דמוית קופה-ארבע-דלתות היא נעזרת באלמנטי תאורה רבים ליצירת מראה מרשים. לכך מוסיפות פרופורציות שונות עם מרכב נמוך יותר (3 ס"מ פחות) אך ארוך ורחב יותר (תוספת של 2.5 ו-4.5 ס"מ בהתאמה).
סונטה משווקת בישראל עם שתי יחידות הנעה. הגרסה ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' (152 כ"ס) למנוע חשמלי (52 כ"ס) ליצירת הספק משולב העומד על 195 כ"ס. בנוסף ישנה גרסת טורבו-בנזין בעלת מנוע 1.6 ל' המפיק 180 כ"ס. בשני המקרים ההנעה קדמית והתיבה אוטומטית: 6 הילוכים בהיברידית, 8 בגרסת הטורבו.
סונטה הייבריד החדשה מוצעת (לפחות בחלק מהשווקים) עם לוח טעינה סולארי על הגג. לטענת יונדאי הלוח מסוגל להוסיף טווח נסיעה חשמלי של כ-1300 ק"מ בשנה בהנחה וגג המכונית חשוף לשמש במשך 6 שעות ביום. בנוסף סונטה מוצעת עם מפתח "דיגיטלי" המוצע לבעלי מכשירי טלפון בעלי יכולת תקשורת NFC ומאפשר למעשה לפתוח ולהניע את הרכב באמצעות הטלפון בלבד.
יש שלוש רמות גימור – שתיים לכל גרסת מנוע – ועליהן תוכלו לקרוא בדף הדגם של שנת 2021.
-
עיצוב ונוכחות
סונטה החדשה היא מכונית מרשימה למראה. החזית מציגה יחידות תאורה מרשימות ופסי כרום המתכתבים איתן, בפרופיל ישנם קווי קופה-ארבע-דלתות ומאחור יחידת תאורה רוחבית ונאה. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים מדובר במהפך. הקודמת התאפיינה בעיצוב אמריקני מעט מיושן למראה, זו החדשה כבר מציגה סביבת נהג מודרנית ונאה המייצרת תחושה עשירה בזכות שילובי צבעים נאים ושימוש בחומרים רכים ונעימים לרוב. יש גם חלקי פלסטיק פחות מרשימים, אך התחושה הכללית נותרת טובה.
צג המולטימדיה גדול וממוקם היטב ותפעולו נוח, אך התצוגה אינה עדכנית. הנדסת האנוש טובה לרוב, למעט דברים בודדים כמו תפעול בלם היד החשמלי שאינו אינטואיטיבי.
מושב הנהג נאה ובעל אפשרויות רבות לכוונון — הוא היה לנו נוח לנסיעות קצרות, פחות לארוכות. מאחור המרחב נדיב מאוד, במיוחד מרווחי הרגליים, והתחושה נעימה בזכות שימוש בדיפונים איכותיים.
תא המטען גדול למדי (510 ל‘) אך בעל מפתח צר יחסית.
 
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח ההיברידית (מנוע בנזין+חשמלי, 192 כ"ס) מציעה ביצועים טובים. בזכות המומנט הזמין של המנוע החשמלי מתקבלת תחושה זריזה, במיוחד בתגובה הראשונית. תיבת ההילוכים מעט איטית ולא תמיד זורמת בפעולתה.
גם בגרסת הטורבו (180 כ"ס) הביצועים טובים, והתחושה זורמת ונעימה יותר. לעיתים גם יותר נמרצת.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של סונטה החדשה טובה בסך הכל. לעיתים היא עשויה להתמודד פחות טוב עם שיבושים גדולים או בינוניים, אך הרכות הבסיסית של המתלים לרוב תשכך היטב את מרבית מפגעי האספלט הישראלי. לכך סונטה מוסיפה בידוד רעשים טוב למדי המסייע לאווירה הכללית הנינוחה.
התנהגות הכביש של סונטה בטוחה ויציבה. בדומה להיברידיות אחרות גם כאן התחושה מהבלמים אינו מושלמת בגלל מערכת הבלימה הרגנרטיבית, אך פעולתם טובה.
 
-
תמורה למחיר
לאור עליית המחיר של הגרסה ההיברידית דווקא גרסת הטורבו מציעה את התמורה העדיפה.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP לא בחן את יונדאי סונטה, אבל ארגון NHTSA האמריקאי כן בחן את הדגם והעניק לו ציון של חמישה כוכבי בטיחות. הציון המרבי. המבחנים של שני הארגונים לא זהים, כשזה האמריקאי מחמיר יותר.
-
צריכת דלק
במבחן מאומץ רשמנו 14.5 ק“מ לליטר בגרסה ההיברידית וכ-10.3 ק"מ לליטר בגרסת הטורבו. בשיוט ההיברידית רשמה כ-18 ק"מ לליטר מול 15 בטורבו.
-
מה חדש ביונדאי סונטה 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
משפחתית גדולה מוצלחת ומשתלמת.