יונדאי טוסון 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
זהו הדור הרביעי של יונדאי טוסון, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית, והוא הגיע לישראל ב-2021.
ממדיו החיצוניים גדולים מאלה של טוסון היוצא, אבל רק במעט - והם מקובלים בקטגוריה.
היצע המנועים בישראל מתבסס על שני מנועים מוכרים מהדור היוצא שעברו עדכון ושדרוג משמעותי. הראשון הוא מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל‘ המפיק 156 כ“ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 היל‘. השני הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל‘ המפיק 180 כ“ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 היל‘.
בחו“ל קיימות גרסאות הנעה נוספות, וביניהן מנוע דיזל בהספקים שבין 115 ל-180 כ“ס, כולל גרסאות עם מערך היברידי-מתון. בראש ההיצע גרסה היברידית נטענת עם מנוע טורבו-בנזין בעלת הספק משולב של 230 כ“ס.
-
עיצוב ונוכחות
לטוסון החדש הופעה חסונה, מודרנית ומיוחדת בזכות קווים נאים, יחידות תאורה ייחודיות ושילוב בין סממני פנאי לסיומת קופה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה לא פחות מהעיצוב החיצוני. הקווים נקיים ומודרניים והגוונים של הריפוד והדיפונים מוסיפים לתחושה הנעימה. איכות החומרים טובה וכך גם ההרכבה. לוח המחוונים המוקרן נאה, וכך גם מסך המולטימדיה (8 אינץ’) המרכזי. הנדסת אנוש טובה לרוב.
המרחב מלפנים טוב אך תנוחת הנהיגה אינה מושלמת. גם המושבים עצמם פחות נוחים לטעמנו.
המרחב מאחור נדיב ביותר. גם כאן ישנם דיפונים נאים ואפילו בקרת אקלים.
תא המטען גדול (515 ל‘) ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת הטורבו (1.6 ל‘, 180 כ“ס) מציעה ביצועים טובים למדי ברוב המצבים אך בגלל אופייה הרגוע – לא מעט בגלל תגובות איטיות של תיבת ההילוכים – התחושה לעיתים פחות נמרצת מהצפוי.
בגרסת ה-2.0 ל' (156 כ"ס) הביצועים טובים פחות, אך התגובה הראשונית חדה והתחושה נמרצת באופן מפתיע. תיבת ההילוכים האוטומטית נעימה יותר בפעולתה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של טוסון מספקת. לרוב הוא יטפל היטב בשיבושים, אך לעיתים אלו יורגשו מדי בתא הנוסעים, ויווצר נדנוד מיותר במעבר על רצף שיבושים. הנוחות של גרסת ה-2.0 ל' עם החישוקים הקטנים יותר עדיפה במקצת. רעשי הכביש בולטים.
התנהגות הכביש של טוסון נוטה לצד הבטוח והצפוי.
-
תמורה למחיר
מחירו התייקר במעט ביחס לדור היוצא, אך הוא מציע חבילה מאוד משכנעת.
-
בטיחות
בשנת 2021 יונדאי טוסון נבדק ביורו NCAP וזכה בחמישה כוכבי בטיחות.
במפרט הבטיחות, בכל הגרסאות/רמות הגימור: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, ניטור שטחים מתים, התרעות על שכחת ילד ברכב ויציאה מסוכנת.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא הרשימה במבחן - 9.3 ק“מ לליטר במבחן מאומץ וכ-11.5 ק“מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש ביונדאי טוסון 2024
בנובמבר 2023 חשפה יונדאי מתיחת פנים ראשונה לטוסון העדכני.
במהלך מתיחת הפנים זכה העיצוב החיצוני לליטוש קליל בדמות עדכון יחידות התאורה והפגושים, לצד חישוקים חדשים.
סביבת נהג עוצבה מחדש כמעט לחלוטין, עם קווים הדומים יותר לאלו של דגמיה החשמליים; מול הנהג ישנו גלגל הגה חדש בעל שלושה חישורים דקיקים ומאחוריו לוח מחוונים מוקרן חדש. לצד לוח המחוונים ישנו מסך מולטימדיה חדש הנמצא על אותו מישור, שניהם בגודל 12.3 אינץ'.
ידית ההילוכים עברה לצד גלגל ההגה, ופינתה מקום בקונסולה המרכזית למשטח טעינה אלחוטי חדש,
ובמקביל הוזז מיקום פתחי המיזוג וישנו לוח פקדים שעוצב מחדש לשליטה על מערכת המיזוג.
לא נעשו שינויים במערכות ההנעה.
הטוסון המחודש צפוי להגיע לשווקי אירופה (כולל ישראל), ברבעון הראשון של 2024.
-
סיכום
רכב פנאי מעוצב, מרווח ומאובזר.