קבריולה

233000 ש"ח

3 שנים

14.9 ק"מ / ליטר

חוות דעת מאזדה MX5

חוות דעת

אחרי ציפיה ארוכה ואין סוף דיונים מתישים והערכות שונות בפורומים של חובבי רכב מסביב לעולם, נחשף ב-2014 הדור הרביעי של המאזדה מיאטה. מתחת לעיצוב החדש, מסתתרת הפחתת המשקל דרמטית בת 100 ק"ג ביחס לדור הקודם! אבל השינוי הגדול בדגם החדש הוא מיקום המנוע, שעבר כולו להתייצב מאחורי הסרן הקדמי, דבר שיוצר מבנה קדמי-מרכזי (כמו בהונדה S2000 למשל) התורם לחדות התגובה וליציבות. מערכת ההנעה ה"ישראלית" היא הבכירה בהיצע - מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי עם 160 כ"ס, תיבה ידנית 6 היל', הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. חשוב לציין כי המיאטה ND מגיעה לישראל עם המתלים הבסיסיים יותר מבין שתי הגרסאות המוצעות - זאת, בניגוד לעבר, אז שווקה NC עם הכיול הקשיח יותר (על בסיס בולמי בילשטיין). עם נתונים כה מבטיחים, הן בהיבט הביצועים והן בהיבט השלדה, נראה כי ה-ND עשויה להיות המיאטה המהנה ביותר שיוצרה אי-פעם.

עיצוב ונוכחות

המיאטה מושכת מבטים, מהסוג החיובי, בכל מקום אליו בו היא נמצאת. העיצוב שונה לחלוטין משל הדורות הקודמים ברוח ה"קודו" - סגנון העיצוב העכשווי של מאזדה.

תא נוסעים ומטען

הדשבורד מזכיר את זה של המאזדה2 – כולל מסך המגע, אבל גם כולל החומרים הנוקשים. תנוחת הישיבה לא תתאים לכל אחד - ההגה ומושב הנהג מתכווננים באופן מוגבל מאוד. הקיפול והפתיחה הידניים של הגג פשוטים ומהירים למדי, אך דורשים מעט גמישות וידיים ארוכות. שימו לב - בנסיעה עירונית המנוע ותיבת ההילוכים מחממים את מנהרת ההינע.

נוחות והתנהגות

בניגוד לעדת מכוניות ה"כוון ושכח" המודרניות, את המיאטה צריך לנהוג באמת. נוחות הנסיעה מפתיעה טובה מהצפוי ממכונית ספורטיבית, תוצאה של כיול רך. אותה רכות תורמת גם היא לחיבור למעשה הנהיגה – תכונה שאמנם פוגעת ביכולת האבסולוטית של הרכב, אבל הופכת את המיאטה לדרמטית לנהיגה.

ביצועים וצריכת דלק

למרות ששיא המומנט מתקבל רק ב-4600 סל"ד, המנוע מספק דחף יעיל הרבה קודם לכן. לנהיגה נמרצת עדיף להשאיר את המנוע מעל 4000 סל"ד - מלאכה פשוטה למדי בזכות חלוקה טובה של יחסי ההעברה בתיבה וידית הילוכים בעלת מהלך מכאני, ברור וקצר, גם אם מעט כבד. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-11 ק"מ לליטר בסך המבחן, שמטבע הדברים היה נמרץ מהרגיל.

תמורה למחיר

אין טעם לדבר על המיאטה במונחי תמורה לכסף, אבל בכל הקשור למדד ההנאה - ה-MX-5 ממוקמת גבוה מאוד. בכל מקרה היא עדיין יחידה מסוגה - סובארו BRZ מציעה התנהגות טובה יותר, אבל אין לה את הגג הנפתח; מיני קופר קבריו רחוקה מלהיות ספורטיבית.

סיכום

מכונית חדשה עם רוח נעורים אמיתית.

מעוניין להתייעץ עם מומחי הרכב של אוטו על מאזדה MX5 ?
מאזדה
שלח
או צרו עימנו קשר:
3262*

השוואת נתונים טכניים

יתרון חסרון

נתונים להשוואה

מחיר
233000
נפח מנוע
1998
הספק/סל"ד
160 / 6000
צמיגים
205/45R 17
צריכת דלק
14.9
מבחני ריסוק
זיהום אוויר
7
אחריות
3
השוואה מלאה השוואה למתחרות אחרות
לתאום נסיעת מבחן על מאזדה MX5
התיאום הינו שירות חינם וללא כל התחייבות
מאזדה
מאזדה
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מתעניין בליסינג או מימון על מאזדה MX5 ?
חברות הליסינג / מימון - מציעות עסקאות לרכב חדש ורכב יד שניה
במחיר תחרותי ואפשרות לתשלום חודשי. לקבלת מידע מלאו את הטופס.
מאזדה
מאזדה
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מתעניין ברכישת מאזדה MX5
וטרייד אין לרכב שברשותך?
מלא את הפרטים בטופס ונציגי חברות רלוונטיות יחזרו אליך
מאזדה
מאזדה
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מעוניין לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישת
מאזדה MX5
תדאג להביא עבורך את ההצעות המשתלמות ביותר
גם את אלה שהיבואן רוצה להסתיר.
מאזדה
מאזדה
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מחפש מאזדה MX5 יד שנייה ?
מלא את הפרטים ונציגי חברות יד שנייה יחזרו אליך:
מאזדה
מאזדה
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon