סוזוקי גרנד ויטארה

פנאי/שטח בינוני

3 שנים

10.6 ק"מ / ליטר

חוות דעת סוזוקי גרנד ויטארה

חוות דעת

סוזוקי גרנד ויטרה הוא הגלגול המודרני של הויטרה המקורית שהייתה למעשה רכב-הפנאי היפני הקומפקטי הראשון, ולימדה את ג'יפאי ישראל כי יש אלטרנטיבה אמינה, חסכונית ועמידה להפליא לג'יפ האמריקאי המסורתי. ויטרות משומשות בנות 15 שנים נמכרות עד היום במחירים אסטרונומיים. הדור הנוכחי, שהושק ב-2005, נטש אמנם את שלדת הסולם הנפרדת לטובת מרכב אחוד, אך עדיין מציע תצורה בלתי שגרתית בקבוצת רכבי הפנאי הרכים: מנוע המותקן לאורך עם הנעה סימטרית שאינה מבוססת על הנעה קדמית, וגם – שוב נדיר בקטגוריה – תיבת העברה הכוללת עדיין תחום Low. מנוע ה-2.0 החלש שהיה נקודת תורפה הוחלף בסוף 2008 במנוע 2.4 חזק משמעותית - ואז גם החל כאן שיווק גרסת ה-3 דלתות, כאשר עד אז יובאה רק הגרסה הארוכה. שיווק הגרנד ויטארה הופסק בישראל ביולי 2015, עם הפסקת ייצור הדגם והחלפתו בויטארה (ראו דף דגם נפרד).

עיצוב ונוכחות

סוזוקי לא יצאו מגדרם בכל הקשור לעיצוב. הקווים נקיים, המבנה הרבוע נשבר עם תפיחת בתי הגלגלים ושילוב החישוקים הגדולים שיוצר מראה נאה והרמוני שאינו מתבלט יתר על המידה.

תא נוסעים ומטען

תא הנוסעים מרגיש מוצק ומהודק למרות חומרים פשוטים למראה ולנקישה. האבזור טוב, המרווח סביר וכנ"ל תא מטען.

מנוע וביצועים

מנוע ה-2.4 ל' (168 כ"ס, 23.1 קג"מ) שיפר מהותית את נקודת התורפה של תחילת חיי הדגם. המומנט עבה יותר וזמין מסל"ד נמוך והרכב מתנייע בצורה קלילה יותר. התיבה (4 הילוכים) חלקה ונעימה ובסה"כ יחידת ההנעה בהחלט עושה את העבודה. צריכת הדלק גבוהה יחסית.

נוחות והתנהגות

נוחות הנסיעה קופצנית מעט בעיר אך לא תגרום לכם לבעיות גב. בכביש, הגרנד מרגיש קצת פחות נוח תחת עומס וזווית הגלגול גדולות למדי. בשטח הסיפור אחר, ההגה מתקשר, השלדה מגיבה נכון לדרישות ונהיגת שבילים מהירה תתקבל בברכה. גם בשטח טכני הגרנד לא מאכזב ויאפשר לכם להגיע רחוק יותר משנראה על דפי הנתונים.

תמורה למחיר

הויטארה מציע אפשרות שילוב כמעט-ייחודי של רכב פנאי אמיתי, המציע שילוב בין נוחות תפעול יום-יומית לבין יכולת שטח משמעותית. האלטרנטיבה האחרת היא סובארו פורסטר - אך לזה יש הילוך כוח רק בדגם הידני (ועם יחס העברה ארוך יותר ופחות יעיל).

סיכום

הקשוח שבג'יפונים.

מעוניין להתייעץ עם מומחי הרכב של אוטו על סוזוקי גרנד ויטארה ?
סוזוקי
שלח
או צרו עימנו קשר:
3262*

השוואת נתונים טכניים

דגם
נפח
כ"ס/סל"ד
קמ"ש
0-100
מחיר
זיהום אוויר
סוזוקי גרנד ויטארה 2.0 אוט' JLX 1995 6000/140 170 13.6 אין מידע קבוצה
סוזוקי גרנד ויטארה 2.0 אוט' JLX-AL 1995 6000/140 170 13.6 אין מידע קבוצה
סוזוקי גרנד ויטארה קצר, 2.4 ליטר, אוט', JLX 2393 6000/166 170 11.5 אין מידע קבוצה 14
סוזוקי גרנד ויטארה ארוך, 2.4 ליטר, אוט', JLX-E 2393 6000/169 175 12 אין מידע קבוצה 14
סוזוקי גרנד ויטארה 5 ד' 2.4VVT אוט' JLX-EL 2393 6000/169 175 12 אין מידע קבוצה 14
יתרון חסרון

נתונים להשוואה

מחיר
נפח מנוע
1995
2360
1997
1991
הספק/סל"ד
140 / 6000
168 / 6000
150 / 6200
140 / 3800
צמיגים
225/70R 16
215/55R 18
225/65R 17
215/65R 16
צריכת דלק
10.6
11.6
12.2
12.5
מבחני ריסוק
זיהום אוויר
13
אחריות
3
3
3
3
השוואה מלאה השוואה למתחרות אחרות
לתאום נסיעת מבחן על סוזוקי גרנד ויטארה
התיאום הינו שירות חינם וללא כל התחייבות
סוזוקי
סוזוקי
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מתעניין בליסינג או מימון על סוזוקי גרנד ויטארה ?
חברות הליסינג / מימון - מציעות עסקאות לרכב חדש ורכב יד שניה
במחיר תחרותי ואפשרות לתשלום חודשי. לקבלת מידע מלאו את הטופס.
סוזוקי
סוזוקי
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מתעניין ברכישת סוזוקי גרנד ויטארה
וטרייד אין לרכב שברשותך?
מלא את הפרטים בטופס ונציגי חברות רלוונטיות יחזרו אליך
סוזוקי
סוזוקי
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מעוניין לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישת
סוזוקי גרנד ויטארה
תדאג להביא עבורך את ההצעות המשתלמות ביותר
גם את אלה שהיבואן רוצה להסתיר.
סוזוקי
סוזוקי
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מחפש סוזוקי גרנד ויטארה יד שנייה ?
מלא את הפרטים ונציגי חברות יד שנייה יחזרו אליך:
סוזוקי
סוזוקי
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon