קומפקטיות

123900 ש"ח

2 שנים

20.8 ק"מ / ליטר

חוות דעת סיאט לאון

חוות דעת

הדור השלישי של סיאט לאון הוצג ב-2012 ונחת בארץ כשנה לאחר מכן. מכונית ההאצ'בק של היצרנית הספרדית עושה שימוש בפלטפורמת ה-MQB של קונצרן פולקסווגן המשותפת, בין השאר, גם לדור השביעי של הגולף. הלאון החדשה עושה שימוש בשפת העיצוב המוכרת של סיאט, בניגוד לדור היוצא שהיה ייחודי וחדשני. מצד אחד חבל, ומצד שני זה לא – מאחר והעיצובים הנוכחיים של החברה דווקא טובים וממשיכים לזכות להצלחה בשוק המקומי.הלאון משווקת בארץ בגרסאות 5 ו-3 דלתות אשר משודכות ליחידות ההנעה המוכרות של הקונצרן. בגרסת 5 הדלתות תמצאו את מנוע ה-1.2 ליטר TSI המשודך לתיבת DSG עם 7 הילוכים או לתיבה ידנית. ב-3 דלתות ישנו מנוע ה-1.4 ליטר TSI המוכר, שמשודך לתיבה הידנית. בשתי התצורות נמצאת גם גרסת ה-1.8 ליטר TSI החזקה (180 כ"ס). שתי רמות הגימור ('סטייל' ב-1.2 ו-FR באחרות) מצוידות למדי. גרסת ה-1.2 האוטומטית מציעה תג מחיר אטרקטיבי יחסית.בתחילת 2014 צפויה להגיע לארץ גם תצורת הסטיישן (ST) של הלאון.  

עיצוב ונוכחות

הלאון החדשה לוקחת את החרטום והקווים שראינו באיביזה, ומיישמת אותם באופן הרמוני יותר ובעל פרופורציות עדיפות. החלק האחורי מוצלח ונאה אף הוא.

תא נוסעים ומטען

מבפנים אין ממש הפתעות, כשמאפייני סביבת הנהג המוכרים של הקבוצה, נמצאים גם כאן והינם נוחים לתפעול. יוצא דופן הוא צג המגע הקטן שדורש אצבעות מיומנות, אינו נוח במיוחד לתפעול, וגם לא מזמין במראה. הקווים הכלליים של סביבת הנהג והצבע השחור ששולט בתא, קצת פחות מושכים, ויוצרים רושם מעט קודר ופשוט. תנוחת הנהיגה טובה וטווח אפשרויות הכיוון של המושב וההגה טובים, כמו גם המרחב מאחור (בייחוד לראש). תא המטען מציע נפח הגיוני (380 ליטר) ומבנה נוח.

מנוע וביצועים

גרסת ה-1.2 ליטר TSI עם תיבת ה-DSG, החשובה לשוק הישראלי, מפתיעה לטובה. על הנייר 105 כ"ס אינם נשמעים מרשימים, אבל ביומיום הביצועים נמרצים למדי, ומספיקים בהחלט לתנועה במהירויות שפויות. המנוע הזה במיטבו בחצי דוושה ובמצב לא ממש מאומץ. תיבת ה-DSG, כרגיל בקונצרן פולקסווגן, זריזה למדי גם אם לפעמים (בייחוד בעיר ובחניות) לא מאוד רהוטה, אך יש שיפור לעומת העבר. צריכת הדלק טובה.

נוחות והתנהגות

הלאון אינה מביאה תחושות ספורטיביות במיוחד בניהוג, אבל מציגה יכולת טובה. להגה משקל מעט קל אך פעולתו ברורה ומדויקת, יכולת שינוי הכיוון טובה וריסון תנודות המרכב נאה. סעיף הנוחות מורכב יותר, כאשר הלאון מתקשה מעט עם שיבושים עירוניים. התחושה הבינונית משתפרת מחוץ לעיר, שם היא יותר נעימה משמעותית.

תמורה למחיר

יחס האבזור-מחיר טוב למדי, ותג המחיר עצמו תחרותי לקטגוריה בגרסאות הכניסה.

סיכום

חבילה טובה, מאובזרת ומעוצבת.

מעוניין להתייעץ עם מומחי הרכב של אוטו על סיאט לאון ?
סיאט
שלח
או צרו עימנו קשר:
3262*

השוואת נתונים טכניים

דגם
נפח
כ"ס/סל"ד
קמ"ש
0-100
מחיר
קבוצת רישוי
סיאט לאון 5 דל' 1.2TSI DSG סטייל 1197 5000/105 191 10.2 ₪123900 קבוצה 4
סיאט לאון 5 דל' 1.2TSI ידני סטייל 1197 5000/105 191 10.2 ₪114400 קבוצה 4
סיאט לאון 3 דל' 1.4TSI ידני FR 1390 5000/122 202 9.1 ₪128400 קבוצה 5
סיאט לאון 3 דל' 1.8TSI DSG FR 1781 5800/180 224 7.2 ₪157900 קבוצה 4
סיאט לאון 5 דל' 1.8TSI DSG FR 1781 5800/180 224 7.1 ₪159900 קבוצה 4
סיאט לאון, סטיישן (ST), סטייל, 1.2TSI DSG 1197 5000/105 190 10.3 ₪129900 קבוצה 4
יתרון חסרון

נתונים להשוואה

מחיר
123900
נפח מנוע
1197
הספק/סל"ד
105 / 5000
צמיגים
205/55R 16
צריכת דלק
20.8
מבחני ריסוק
זיהום אוויר
4
אחריות
2
השוואה מלאה השוואה למתחרות אחרות
לתאום נסיעת מבחן על סיאט לאון
התיאום הינו שירות חינם וללא כל התחייבות
סיאט
סיאט
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מתעניין בליסינג או מימון על סיאט לאון ?
חברות הליסינג / מימון - מציעות עסקאות לרכב חדש ומשומש
במחיר תחרותי ואפשרות לתשלום חודשי. לקבלת מידע מלאו את הטופס.
סיאט
סיאט
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מתעניין ברכישת סיאט לאון
וטרייד אין לרכב שברשותך?
מלא את הפרטים בטופס ונציגי חברות רלוונטיות יחזרו אליך
סיאט
סיאט
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מעוניין לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישת
סיאט לאון
תדאג להביא עבורך את ההצעות המשתלמות ביותר
גם את אלה שהיבואן רוצה להסתיר.
סיאט
סיאט
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
מחפש סיאט לאון יד שנייה ?
מלא את הפרטים ונציגי חברות יד שנייה יחזרו אליך:
סיאט
סיאט
מעוניין לקבל טיפים ומידע נוסף ?

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon