אופל אסטרההמהלך המדובר ביותר בשוק הרכב הישראלי בתקופה האחרונה התחיל. אחרי שנים של תרדמת, אופל חוזרת לשוק המקומי עם יבואנית חדשה שמבטיחה גדולות ונצורות, ורוצה להפוך אותה למותג מוביל בארץ. והמכונית שתוביל את המתקפה המקומית היא כמובן אופל אסטרה החדשה, בגרסת 1.6 ליטר 115 כ"ס ועם תיבה אוטומטית.

האסטרה היא גם ההבטחה הגדולה והחשובה של אופל באירופה, אליה היא מגיעה בתום סאגה ארוכה ולא מחמיאה של "תימכר או לא ולמי". בסופו של דבר אופל נשארה בידי ג'נרל מוטורס, והאסטרה צריכה לפרוע את הצ'ק. ושם, כמעט כמו אצלנו, היא צריכה להתמודד מול יריבות חזקות ביותר כמו פורד פוקוס ופולקסווגן גולף.

אופל אסטרה מתבססת על פלטפורמת הדלתא 2, שמשמשת גם את שברולט קרוז המוכרת, ונשענת על אותו בסיס גלגלים ארוך – 268.5 – שהינו יוצא דופן למדי בתחום הקומפקטי. גם שאר המכללים, כולל המנוע, התיבה האוטומטית (שישה הילוכים) ומערך המתלים, מוכרים מהקרוז. אלא שבאופל מבטיחים כיול שונה ושינוי מהותי למתלה האחורי.

איך היא נראית?
מחלקת העיצוב של אופל זוכה בשנים האחרונות למחמאות על מראה המכוניות החדשות של היצרנית, והאסטרה ממשיכה היטב בדרך. הקו המפוסל של אופל אינסיגניה ממשיך בצורה מחמיאה ביותר, והאסטרה מצליחה להראות ספורטיבית ויוקרתית. היא מצטיינת במיוחד בחלק האחורי המאוד דינאמי. באופן מעניין, ולמרות מידות לא צנועות (אורך של 442 ס"מ) היא נראית קומפקטית וקלילה.
אופל אסטרה: מבחן דרכים
צילום: ניצן אביבי, יצרן

כניסה פנימה מגלה שאנשי אופל בהחלט יודעים לבצע את העבודה גם כאן. חובבי הטריוויה אמנם יצליחו לזהות כמה מתגים וקווי מתאר בסיסיים המוכרים מהקרוז, אך התחושה יוקרתית ומעניינת. הקונסולה המרכזית אמנם עמוסה במתגים וחלק מהפלסטיקים לא מרשימים, אך נראית טכנולוגית ומודרנית. הקווים שממשיכים מהמרכז לתוך הדלתות, יוצרים תחושה מהודרת שמזכירה ביותר מפרט אחד את אודי. גם איכות החומרים טובה ברובה.

אבל למרות התחושה העשירה, רמת האבזור אינה יוצאת דופן והאסטרה חסרה באופן מוזר מחשב דרך גם ברמת הגימור הגבוהה (למרות שבאופן עוד יותר מוזר מתג הפעלה למחשב דווקא יש). גם החישוקים הקלים, במידה נדיבה של 215/50-17, מוצעים רק בתקופת ההשקה ובהמשך יוחלפו בחישוקים רגילים עם חיפויי גלגלים ("טאסות").

ממושב הנהג התחושה אינטימית, ולגבוהים עלול להיות חסר מקום לברך ימין. גלגל ההגה נאה, אך תנוחת הנהיגה אינה מושלמת בגלל שבסיס המושב מוטה מעט. גם כיוון הזויות אינו נוח. הגישה הספורטיבית אומרת שניצול חלל הפנים באסטרה אינו מרשים. כיאה לבסיס הגלגלים הארוך, המרחב לרגליים מאחור טוב למדי. אך מרחב הראש אינו מרשים ומרחב הכתפיים עוד פחות. מבנה המושב נמוך יחסית, מה שאומר שהישיבה אינה נוחה במיוחד.

איך היא נוסעת
בחזית האסטרה פועמת הגרסה הקודמת של מנוע הקרוז, לו עדיין רק 115 כ"ס. זהו הספק סביר יחסית לפלח, ולביצועים אמורה לתרום תיבת שישה הילוכים. ואולם בסופו של דבר מציגה האסטרה ביצועים ממוצעים ומטה, כפי שרומז נתון זינוק למאה ב-13.3 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. הציפייה שתיבת ששת ההילוכים תתרום לתחושה זריזה לא מתקיימת, ובנוסף פעולתה אינה זורמת מספיק. התחושה סבירה בתחילת הדרך אך תחת עומס נראה שהמנוע מייצר יותר רעש מאשר כושר התקדמות. עם זאת, כנראה תודות לבידוד רעשים טוב, חטיבת הכוח מרגישה שקטה ומעודנת מאשר בקרוז ושקטה בכל קנה מידה בזמן שיוט רגוע.

עם מראה ספורטיבי והצהרות יומרניות, אופל אסטרה יוצרת ציפייה גם בצד הדינאמי – אך המציאות פחות מרשימה. האסטרה מציגה אחיזה טובה וריסון טוב של תנודות המרכב, ומתנהגת באופן בטוח וצפוי. ברגעים מסוימים היא גם יכולה לבדר, אך בניגוד למשל לפוקוס זה לא קורה יותר מדי. חלק מכך קשור להיגוי, שהינו חסר תחושה ותקשורת באופן בולט, ומהיר מדי.
אופל אסטרה: מבחן דרכים
צילום: ניצן אביבי, יצרן

למרות צמיגים במידות נדיבות, האסטרה מציעה נוחות סבירה. היא אינה רכה, אך מצליחה להסתדר עם שיבושים עירוניים ואינה מתרסקת על מהמורות גדולות. יתרונה הגדול הוא שמירה על שקט מבחינת רעשי כביש ומתלים.

השורה התחתונה
מפגש מקומי ראשון עם אופל אסטרה, יוצר רושם חיובי של מכונית שהינה יפה מבחוץ, נעימה מבפנים, וכזו שיוצרת תחושה מיוחדת מרוב המתחרות. מצד שני, אחרי הציפיות שיוצר המראה, התחושה היא שלמרות יכולת נאותה, האסטרה אינה פורעת את הצ'ק הדינאמי הן בביצועים והן בניהוג מול מובילות התחום. גם המרווח רחוק מלהרשים. הרבה יותר על האסטרה ואיך היא מתמודדת מול מתחרותיה בשוק המקומי, תוכלו לקרוא בגיליון אוטו הקרוב.