וולוו V40 בתערוכת ז'נבהבמרכז התצוגה של וולוו בתערוכת ז'נבה עמדה כמובן ה-V40, שנראית הרבה יותר מודרנית ומעיזה מהדגמים אותם היא מחליפה. היא אמנם מתבססת על אותה פלטפורמה של קודמותיה (שמקורה בפורד פוקוס), אבל מייצגת שינוי גדול בכמה רבדים עבור וולוו ותהליך של התמקדות. לקס קרסמקרס, סגן נשיא בכיר בוולוו והאחראי על אסטרטגיית הדגמים שלה, מסביר לנו.

"עשינו בחירה ברורה ולא תהיה לנו יותר סדאן קטנה. המכירות הגדולות בתחום הזה נמצאות באזור הקומפקטי עם 5 דלתות. אפילו בסין הם מעדיפים זאת כך. אם בעבר לא היה ברור מול מי עומדת ה-40, הפעם זה ברור: אנחנו מתחרים בסדרה 1, אודי A3 ומרצדס A קלאס. אנחנו ממשיכים להשתמש כאן בפלטפורמה של פורד ואנחנו מאושרים ממנה. היא התקדמה ונמשיך להשתמש בה לדגמים רבים. לגבי וולוו C30 – היא תמשיך בייצור ונחדש אותה בהמשך".
סגן נשיא וולוו:
צילום: מנהל
אתם מבצעים את המהלך בדיוק כאשר אודי עומדת להציג גרסת סדאן ל-A3...
"אני לא אומר שלעולם לא נעשה סדאן. אבל אנחנו לא גדולים כמו אודי אז אנחנו צריכים להתרכז".

ומה לגבי גרסת פנאי?
"אם יש XC60 ו-XC90, הגיוני שתהיה גם XC40".

הצגתם את בתערוכת פרנקפורט את הפלטפורמה החדשה. היכן זה עומד כרגע?

"אנחנו מתמקדים בפלטפורמה הגמישה שלנו ובמנועי הדור הבא – 4 צילינדרים עם מגדש טורבו. בשנתיים הקרובות נכניס את המנוע החדש לדגמים המוכרים ובהמשך יגיעו גם מנועי 3 צילינדרים. אבל צריך ללכת כאן צעד-צעד. הדגם הראשון שיתבסס על הפלטפורמה החדשה יהיה ה-XC90 הבא שיוצג בעוד שנתיים. התפיסה תהיה דומה לדגם הנוכחי: 7 מקומות בגודל קומפקטי".

מה עם מכונית קטנה יותר?
"אנחנו בודקים זאת, אבל לא נוכל לייצר מכונית כזו לבד. אנחנו צריכים שותף".
סגן נשיא וולוו:
צילום: מנהל
עד כמה מעורבים הסינים בוולוו?
"יש הנהלה שמפקחת עלינו ויושב הראש שלהם הוא גם יושב הראש שלנו. אנחנו עצמאיים, אבל ברור שאנחנו מחפשים סינרגיות איתם. אנחנו מפתחים את המכוניות אבל גם מחפשים שותפים טכניים. במנועים כרגע זה פורד, אבל זה ישתנה לאט-לאט. מצד שני יש לנו מנוע 2.0 ליטר מתקדם והגיוני שהסינים יהיו יכולים לקחת אותו בעתיד".