פורשה עושה את מה שפעם נחשב ללא יאומן, ומציגה את הפאנאמרה טורבו S אי-הייבריד (E-Hybrid) עם ביצועים של מכונית-על, מרכב סדאן מרווח לארבעה ותצרוכת דלק נמוכה יותר ממכוניות הכלאיים המסורתיות.
המכונית החדשה מבוססת על הטורבו S, ומוסיפה את טכנולוגיית הכלאיים ואפשרות טעינה מהרשת (פלאג-אין הייבריד) שפורשה הציעה ב-918 ובפאנאמרה אי-הייבריד הרגילה. זה אומר שיש לה הספק מרבי של 680 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, שילוב של מנוע V8 טווין-טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר עם 550 כ"ס ו-78.5 קג"מ, ומנוע חשמלי עם 136 כ"ס ו-40.8 קג"מ. למכונית תיבת שמונה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.
פורשה מציגה: 3.4 ש' ל-100; 34.5 ק
צילום: מנהל
מערכת הכלאיים נתמכת במצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 14 קילו-וואט שעה, שנטענים כאמור גם מרשת החשמל. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות (3.5 בגרסת האקזקיוטיב עם בסיס הגלגלים הארוך), ל-200 בתוך 11.7 שניות (12.1) ומגיעה למהירות מרבית של 310 קמ"ש.
פורשה מציגה: 3.4 ש' ל-100; 34.5 ק
צילום: מנהל
אבל הנתון המרשים באמת הוא תצרוכת הדלק הממוצעת - 34.5 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה לפי התקן האירופאי, תודות לטווח נסיעה חשמלי של בין 25 ל-50 ק"מ, מה שגורם - כמו תמיד במכוניות פלאג-אין - לעיוות בנתוני צריכת הדלק (המבחן התקני לא מתחשב בכמות החשמל שנצרכה, אלא רק בכמות הבנזין). אגב, הפאנאמרה יכולה לנוע על חשמל בלבד במהירות של עד 140 קמ"ש.
פורשה מציגה: 3.4 ש' ל-100; 34.5 ק
צילום: מנהל
דגם האי-הייבריד יצויד במתלי אוויר מתכווננים, היגוי אחורי בתוספת תשלום (תקני באקזקיוטיב) והנעה כפולה חכמה, המסוגלת לחלק את הכוח קדימה-אחורה ובין הגלגלים האחוריים.
מבחינת עיצוב, גרסת העל החדשה כמעט ואינה מובדלת מדגמי הטורבו הרגילים, למעט תגי E-Hybrid וקליפרים בירוק זרחני. מידותיה זהות - עם אורך כולל של 505 ס"מ (520 באקזקיוטיב), רוחב של 194 ס"מ, גובה של 143 ס"מ ובסיס גלגלים של 295 ס"מ (310 באקזקיוטיב).
פורשה מציגה: 3.4 ש' ל-100; 34.5 ק
צילום: מנהל
הפאנאמרה טורבו S אי-הייבריד תוצג בתערוכת ז'נבה בחודש הבא. מיבואנית פורשה לישראל נמסר ל"אוטו" כי אין כוונה לשווקה באופן סדיר, אך מי שיחפוץ בכך יוכל להזמינה בהזמנה מיוחדת. מחירה עדיין אינו ידוע.