פחות משנתיים אחרי שהשיקה רכב פנאי ראשון, F-פייס (F-Pace), יגואר פונה לקהל רחב יותר עם רכב פנאי קטן וזול יותר - ה-E-פייס (E-Pace). הדגם החדש יתחרה במרצדס GLA, אודי Q3 וב.מ.וו X1.
יגואר E-פייס הוצג רשמית (וידאו)
צילום: מנהל
בשונה מאחיו הגדול, ה-E-פייס מבוסס על רצפת הנעה קדמית של לנד רובר דיסקברי ספורט וריינג' רובר אווק, שמקורה עוד בימים שלנד רובר ויגואר היו בבעלות פורד. בסיס הגלגלים שלו עומד על 268 ס"מ, אורכו 436 ס"מ, רוחבו 198.5 וגובהו 165 ס"מ – מידות כמעט זהות לאווק, ודומות למקובל בקבוצה (פרט לרוחב החריג). משקלו גבוה ביחס למקובל – החל מ-1.7 טון, כמאה ק"ג יותר מהממוצע, וזאת למרות שיגואר מצהירה על שימוש נרחב בחומרים קלים.
ה-E פייס פונה לכביש עם מתלים "ספורטיביים", כך יגואר, כולל אפשרות לבולמים אדפטיביים. הנעה כפולה תקנית במרבית הגרסאות ותוצע בתוספת תשלום ביתר. זו מעבירה מומנט לגלגלים האחוריים לפי דרישה, ולפי יגואר תהיה יעילה בעיקר בתנאי אחיזה ירודים על הכביש.
יגואר E-פייס הוצג רשמית (וידאו)
צילום: מנהל
ל-E-פייס מרווח גחון של 20.5 ס"מ, זווית גישה של 22.8 מעלות ונטישה של 29.4 מעלות. גרסת הבסיס תציע צמיגי 225/65 עם חישוקי "17, אך סביר כי מרבית הלקוחות יבחרו בגלגלים גדולים יותר (עם חישוקים בגודל עד "21).
יגואר תציע שני מנועי טורבו 2.0 ליטר, אחד בנזין ואחד דיזל, במספר רמות הספק. גרסת הדיזל מפיקה 150 כ"ס ו-38.7 קג"מ (10.7-10.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש), 180 כ"ס ו-43.8 קג"מ (9.9-9.3 שניות) או 240 כ"ס ו-51 קג"מ (7.4 שניות). מנוע הבנזין יוצע בשתי גרסאות: 250 כ"ס ו-37.2 קג"מ (7.0 שניות), או 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ (6.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש). כל הגרסאות מצוידות בתיבת תשעה הילוכים אוטומטית (שתי גרסאות הדיזל החלשות יוצעו גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית).
יגואר E-פייס הוצג רשמית (וידאו)
צילום: מנהל
תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה, עומד על בין 16.2 ל-21.3 ק"מ לליטר בגרסאות הדיזל. בגרסאות הבנזין הנתון הממוצע נע בין 12.5 ל-13 ק"מ לליטר.
מבחינת עיצוב, ה-E-פייס מזכיר במידה מסוימת את ה-F-טייפ מלפנים ומאחור – בעיקר בזכות יחידות התאורה. מבפנים, תא הנוסעים מזכיר את זה של דגמי יגואר ולנד רובר האחרונים, כאשר כאן הקונסולה הקדמית נטויה בזווית חדה. יגואר ויתרה עם זאת על החוגה הייחודית והתקינה ידית בורר הילוכים רגילה. ללוח מחוונים דיגיטלי, עם מסך בגודל "12.3, יוצע בתוספת תשלום.
יגואר E-פייס הוצג רשמית (וידאו)
צילום: מנהל
ל-E פייס מבחר מערכות בטיחות מתקדמות – בהן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ותאורה אדפטיבית.
בשלב זה לא ידוע מתי הרכב החדש צפוי להגיע לישראל. באירופה השיווק יחל כבר בחודשים הקרובים, במחיר זהה ל-XE. במידה ויהיה כך גם בישראל, יש לצפות לתג מחיר התחלתי גבוה יחסית של כ-300 אלף שקל, בשעה שלמתחרים מחיר התחלתי של פחות מ-250 אלף.
כפי שהורגלנו ביגואר ולנד רובר, גם ה-E-פייס הושק בליווי מופע פעלולים מרשימים. זה כלל סיבוב בורג של 270 מעלות - ולגובה של 15.3 מטר - עליו הופקד נהג הפעלולים המפורסם טרי גרנט. אל תנסו את זה בבית.