לואיס המילטון ניצח עם מרצדס בגרנד פרי הבריטי שנערך בסילברסטון והסתיים אחר הצהריים, אחרי ששלט במירוצי הדירוג של סוף השבוע ובכל המירוץ. ואולם, דומה שההפתעה האמיתית הייתה המקום השני שהשיג חברו לקבוצה, ואטרי בוטס, אחרי שזינק מהמקום התשיעי.
המילטון – ממוקד
המילטון הגיע למירוץ הביתי ממוקד, והיה המהיר ובפער ניכר בהקפות הדירוג כאשר הקדים את נהגי פרארי קימי ראיקונן וסבטסיאן פטל. עם מתן אות הזינוק פרץ המילטון קדימה ולא איבד את ההובלה לרגע אחד עד לסיום, אפילו לא בזמן החלפת הצמיגים. ואולם מאחוריו התנהלו דרמות שנשמרו במיוחד לשלבי הסיום.
פורמולה 1 - המילטון שולט בבריטניה
צילום: מנהל
ראיקונן שמר על המקום השני בזינוק כאשר מקס וורטספן ברד בול הצליח לעבור את פטל אחרי קרב קשה בין השניים כבר בהקפה הראשונה. פטל ניסה בהמשך לתקוף את ההולנדי הצעיר אך זה לא וויתר, ובתום קרב מותח אך לא מוצלח עבור מוביל האליפות, החליטו בפרארי לשנות גישה והכניסו את פטל להחלפת צמיגים מוקדמת. וורסטפן עשה זאת הקפה מאוחר יותר אבל יצא מהרחבה אחרי פטל שנראה באותם דקות מועמד למקום השלישי.
סימן השאלה הגדול היה סביב בוטס, שפתח מהמקום התשיעי אחרי שנענש בהורדה של חמישה מקומות על החלפת תיבה הילוכים. בוטס פתח עם הצמיגים העמידים יותר (רכים) והמתין עם החלפת הצמיגים עד לשלבים המאוחרים יותר (הקפה 32 מתוך 51). הוא יצא מהחלפת הצמיגים במקום הרביעי, ועם צמיגים חדשים בתרכובת הסופר-רכה והמהירה יותר, הוא החל לרדוף אחרי פטל ולצמצם את הפער ממנו.
פטל – צרות
פטל הצליח לבלום את המתקפה הראשונה בהקפה ה-43 באופן אגרסיבי למדי אך הקפה מאוחר יותר בוטס כבר עקף אותו בקלות לאחר שהצמיגים של פטל הראו סימני עייפות. לכאורה, במרצדס היו יכולים להסתפק בכך, אבל בוטס המשיך בקצב כאשר המטרה היא ראיקונן. בשלבים אלה הוא נראה רחוק מדי, אולם שתי הקפות לסיום הצמיג הקדמי השמאלי בפרארי החל להתפרק וקימי נאלץ להיכנס לרחבת הטיפולים והותיר את המקום השני לבוטס.
פורמולה 1 - המילטון שולט בבריטניה
צילום: מנהל
אבל הצרות באו לפרארי בצרורות, כאשר הקפה אחרי, ממש לקראת הסיום, סבל פטל מתקר, נכנס להחלפה וירד למקום השביעי. למזלו של ראיקונן גם אצל וורסטפן היה הצמיג קרוב להתפרקות וגם הוא נכנס להחלפה. וכך הצליח הפיני לסיים שלישי, לפני וורסטפן ודניאל ריקרדו המצוין ברד בול שהצליח לסיים חמישי אחרי שפתח מהמקום ה-19 (בגלל תקלה במקצה הדירוג). שישי סיים ניקו הולקנברג ברנו לפני פטל, אסטבן אוקון וסרג'יו פרז מפורס אינדיה ופיליפה מאסה בוויליאמס.
מחצית העונה – מההתחלה
משמעות הניצחון של המילטון והכישלון של פטל היא שכעת, באמצע העונה, הפער בין השניים נסגר למעשה. וכאשר המילטון ומרצדס נראים שוב על הגובה - נראה שיהיה קשה מאוד לעצור אותם.
גרנד פרי בריטניה, סילברסטון, 16.7.17
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. ואטרי בוטס – מרצדס
3. קימי ראיקונן – פרארי
4. מקס וורסטפן – רד בול
5. דניאל ריקרדו – רד בול
6. ניקו הולקנברג – רנו
7. סבסטיאן פטל – פרארי
8. אסטבן אוקון – פורס אינדיאה
9. סרג'יו פרז – פורס אינדיה
10. פיליפה מאסה – וויליאמס
אליפות העולם לנהגים, לאחר 10 מירוצים (מתוך 20)
1. סבסטיאן פטל – 177 נק'
2. לואיס המילטון – 176 נק'
3. ואטרי בוטס – 154 נק'
4. דניאל ריקרדו – 117 נק'
5. קימי ראיקונן – 98 נק'
אליפות העולם לקבוצות, לאחר 10 מירוצים (מתוך 20)
1. מרצדס – 330 נק'
2. פרארי – 275 נק'
3. רד בול – 174 נק'
4. פורס אינדיה – 95 נק'
5. טורו-רוסו – 41 נק'

פורמולה 1 - המילטון שולט בבריטניה
צילום: מנהל