לואיס המילטון, נהגה של מרצדס, עשה צעד גדול לקראת זכייה באליפות העולם לנהגים עם ניצחונו בגרנד פרי היפני שנערך הבוקר במסלול סוזוקה. לא רק שהמילטון ניצח במירוץ אלא שיריבו הצמוד בקרב על התואר, סבסטיאן פטל, פרש בשלבי הפתיחה בשל תקלה, וחזר מיפן ללא נקודה אחת. וכך, כאשר נותרו עוד ארבעה מירוצים עד לסיום העונה, גדל הפער בצמרת לזכותו של המילטון לכדי 59 נקודות. ועם פער כזה יש להמילטון סיכוי תיאורטי לזכות בתואר האלוף כבר לאחר המירוץ הבא, הגרנד פרי של ארצות הברית (טקסס, 22.10). זאת, למרות שפטל טוען שיש לו סיכוי במלחמה על התואר.
פורמולה 1: המילטון מתקרב לתואר
צילום: מנהל
על המסלול הכל כך וותיק של סוזוקה (נפתח ב-1962), המילטון היה בשליטה מוחלטת כבר במקצה הדירוג כאשר קבע את הזמן המהיר ביותר. הוא שבר גם את שיא המסלול שהיה שייך למיכאל שומאכר האגדי וגם את "קללת סוזוקה" הפרטית שלו – לראשונה בקרירה שלו הוא הצליח להיות המהיר בהקפות הדירוג כאן. ואטרי בוטס השיג את הזמן השני בטיבו כדי להדגיש שמרצדס חזקה ביפן. אולם, בגלל החלפת תיבת הילוכים בוטס הורד במיקומו בגריד, נאלץ לזנק מהמקום השביעי ולוותר על מקומו השני לפטל. נהג הפרארי פתח היטב אבל מיד אחרי הזינוק נעקף על ידי מספר מתחרים, מה שהבהיר לכולם שיש לו בעיה רצינית. זמן קצר לאחר מכן הוא כבר היה מחוץ למכונית, ברחבת הטיפולים.
אבל למרות פרישת פטל וכבר מההקפות הראשונות זה לא היה מירוץ קל עבור הנהג הבריטי. מי שדאג לשמור על העניין במירוץ היה מקס וורטספן במכונית הרד בול המשתפרת, שנראתה במירוץ עצמו מהירה ביותר. ההולנדי הצעיר היה קרוב כל הזמן להמילטון ובשלבי הסיום, כאשר הבריטי עוכב על ידי סמנים אחוריים, אפילו איים על ההובלה. בסופו של דבר נאלץ וורסטפן להסתפק במקום השני כאשר אחריו דניאל ריקרדו שניהל מירוץ רגוע. בוטס, שסגר על ריקרדו בשלבי הסיום, לא הצליח לעבור אותו וסיים במקום הרביעי.
פורמולה 1: המילטון מתקרב לתואר
צילום: מנהל
סבסטיאן פטל
גם עבור נהגה השני של פרארי זה לא היה סוף שבוע קל. קימי ראיקונן סבל מתאונה באימונים שלפני מקצה הדירוג. אנשי פרארי הצליחו לתקן את המכונית אבל לא להביאה למצב מושלם, ולכן ראיקונן השיג רק את הזמן התשיעי בטיבו. ניסיון עקיפה לא מוצלח אחרי הזינוק עלה לו בירידה למקום ה-14, ובסופו של דבר הצליח לסיים את המירוץ במקום החמישי. אסטבן אוקון וסרג'יו פרז סיימו אחריו עם מכוניות פורס אינדיה שנראו טוב ביפן. אחריהם סיים הצמד של קבוצת האס – קווין מגנוסן ורומן גרוז'אן. במקום העשירי סיים פיליפה מאסה בוויליאמס.
גרנד פרי יפן, סוזוקה, 08.10.17
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. מקס וורסטפן – רד בול
3. דניאל ריקרדו – רד בול
4. ואטרי בוטס – מרצדס
5. קימי ראיקונן – פרארי
6. אסטבן אוקון – פורס אינדיה
7. סרג'יו פרז – פורס אינדיה
8. קווין מגנוסן – האס
9. רומן גרוז'אן – האס
10. פיליפה מאסה – וויליאמס
אליפות העולם לנהגים, לאחר 16 מירוצים מתוך 20
1. לואיס המילטון – 306 נק'
2. סבסטיאן פטל – 247 נק'
3. ואטרי בוטס – 234 נק'
4. דניאל ריקרדו – 192 נק'
5. קימי ראיקונן – 148 נק'
אליפות העולם לקבוצות, לאחר 16 מירוצים מתוך 20
1. מרצדס – 540 נק'
2. פרארי – 395 נק'
3. רד בול – 303 נק'
4. פורס אינדיה – 147 נק'
5. וויליאמס – 66 נק'
פורמולה 1: המילטון מתקרב לתואר
צילום: מנהל