נראה שמשנה לשנה מספר דגמי המכוניות השונים רק הולך וגדל, עם המצאה של עוד ועוד קטגוריות נישה – ובעיקר בתחום הפנאי. ולכן מצפה לנו השנה שיטפון של דגמים חדשים, מחודשים או גרסאות חדשות לדגמים קיימים – כאשר אלו מצטרפים לדגמים שהגיעו אלינו ממש בסוף 2017, במטרה "לתפוס" את הקונים שמקדימים להזמין את המכונית החדשה שלהם כבר בנובמבר-דצמבר במטרה לקבל אותה בינואר. כדי לעשות לכם קצת סדר ב"שיטפון", ריכזנו עבורכם את רשימת המכוניות החדשות ל-2018 כמו גם שיפורים ועדכונים שיגיעו לדגמים קיימים. בשל הכמות הרבה חילקנו את הרשימה לשני חלקים – החלק הראשון, שמפורסם כאן, כולל את המכוניות שיגיעו ברבעון הראשון של השנה. החלק השני, שיפורסם בהמשך, כולל את המכוניות שיגיעו מאוחר יותר.
המכוניות מסודרות לפי סדר האלף-בית וחשוב לזכור כי המידע בכתבה הוא של מועדי הגעה מתוכננים ויתכנו שינויים בדרך למימוש. ככל שמועד ההגעה רחוק יותר, כך הסיכוי לשינויים גדול יותר.
בשנה הבאה... כל דגמי 2018
צילום: מנהל
סאנגיונג רקסטון
הרבעון הראשון (ינואר-מרץ 2018)
אופל קרוסלנד X – רכב פנאי קטן חדש, פרי שיתוף הפעולה של אופל ופיג'ו-סיטרואן (עוד לפני שהאחרונה רכשה את הראשונה). הוא מבוסס על פיג'ו 2008 ומציע מידות דומות ואת אותן מערכות הנעה. עוד לא ברור איך בדיוק ימוצב הדגם החדש מול רכב הפנאי הקטן שמציעה אופל כיום (מוקה X).
אופל גרנדלנד X – רכב פנאי קומפקטי חדש, אף הוא פרי שיתוף הפעולה של אופל ופיג'ו-סיטרואן. מבוסס על רצפת פיג'ו 3008, דומה לו במידותיו וצפוי לחלוק עמו מערכות הנעה.
ב.מ.וו X2 – דגם פנאי-קופה חדש, על בסיס X1. X2 חולק מכלולים רבים עם X1, אולם הוא מעט קטן ממנו, ומוצע עם מערכות הנעה מעט שונות – כולל שימוש בתיבה רובוטית דו-מצמדית בגרסאות הבסיס (לעומת תיבת שישה הילוכים פלנטארית בגרסאות הבסיס של X1).
בשנה הבאה... כל דגמי 2018
צילום: מנהל
קיה סטינגר
ב.מ.וו X3 – דור שלישי לרכב הפנאי הבינוני שהמציא את הקטגוריה. מבוסס על רצפת ההנעה האחורית המודולארית של ב.מ.וו, המשרתת כיום את סדרות 5 ו-7. הדגם החדש גדול מקודמו, אך בה בעת קל יותר, ומוצע עם מנועי ארבעה ושישה צילינדרים, בנזין ודיזל, בטווח הספקים הנע מ-184 כ"ס ועד 360 כ"ס בגרסת M Performance, המוצעת לראשונה ב-X3; בהמשך תצטרף גרסה היברידית נטענת-רשת. לכל הגרסאות שיוצעו אצלנו תהיה הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
ג'יפ קומפאס – דור שני לרכב הפנאי הקומפקטי, שבהתאם ליעד החדש של ג'יפ מטפס מדרגה מבחינת איכות החומרים (והמחיר) ומיועד להתחרות בכלי פרימיום כגון מרצדס GLA, ב.מ.וו X1 ואודי Q3. הדגם החדש דומה באורכו לדגם הקודם, אולם רחב ממנו משמעותית. בישראל יוצע הדגם עם מנוע 1.4 ל' טורבו (170 כ"ס), תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. כבר כיום ניתן להזמין את הדגם בישראל בייבוא מקביל, בגרסת "טריילהוק" מוכוונת שטח, עם מנוע 2.4 ליטר (182 כ"ס).
ג'יפ גרנד צ'ירוקי – במהלך השנה החולפת החל שיווקו של גרנד צ'ירוקי מחודש, אולם בתחילת השנה יתרחב מבחר הגרסאות של הדגם עם גרסת 5.7 ליטר V8, שתוצע ברמת גימור "אוברלנד". בשונה מהתחזיות, גרסאות SRT (עם 640 כ"ס) וטרקהוק (707 כ"ס) לא יוצעו בישראל.
בשנה הבאה... כל דגמי 2018
צילום: מנהל
יגואר E פייס
הונדה סיוויק טייפ R – הגרסה החמה למשפחתית הקומפקטית תוצע עם יחידת ההנעה ששירתה את הטייפ R היוצאת (והצעירה יחסית, הוצגה ב-2015). מנוע 2.0 ל' טורבו, חזק במעט מאשר קודם (315 כ"ס, במקום 310) ועם שיפורים נוספים, אליו מחוברת תיבת שישה הילוכים ידנית מלבד המנוע, כל השאר אמור להיות שונה, עם השלדה החדשה לחלוטין שמשרתת את הסיוויק החדשה.
וולוו XC40 – דגם חדש של רכב פנאי קומפקטי, המיועד להתחרות בב.מ.וו X1, מרצדס GLA ואודי Q3. הדגם צפוי להיות מוצע בישראל עם מנוע שלושה וארבעה צילינדרים – בנזין, דיזל והיברידי – עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
טויוטה לנד קרוזר – דגם מחודש. המכאניקה נותרה כשהייתה (מערכת ההנעה הנוכחית היא מ-2015), אולם ההופעה – מבחוץ ומבפנים – שונתה מאוד. מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות נוספו גם כן, ויכללו, כך מבטיח היבואן, גם במפרט הישראלי.
טויוטה – מערכות בטיחות מתקדמות – במהלך השנה צפויים בטויוטה לצייד במערך בטיחות מתקדם (TSS) את הדגמים שכיום אינם מצוידים במערכת כזו, בהם היילקס ו-ורסו.
בשנה הבאה... כל דגמי 2018
צילום: מנהל
דיסקברי SVX
יגואר E פייס – רכב פנאי קומפקטי ראשון ליגואר, שיתמודד באותה קטגוריה כמו וולוו XC40 שהוזכר. מבוסס על ריינג' רובר איווק הוותיק, ויוצע עם מנועי 2.0 ליטר טורבו – בנזין ודיזל, בטווח הספקים של 150-300 כ"ס – עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. צפוי להיות יקר מהמקובל בסגמנט.
לקסוס LS – דור חמישי למכונית הסלון היפנית. דגם חדש לחלוטין, גדול משמעותית מקודמו, קל יותר, בעל הופעה ייחודית ומוחצנת בהרבה מאשר קודם. המנועים קטנים מבעבר – 3.5 ליטר, עם שני מגדשי טורבו בגרסה ה"רגילה", ושני מנועים חשמליים בגרסה ההיברידית. ביחד עם תיבות הילוכים מתקדמות (עשרה הילוכים בשתי הגרסאות; זו של ההיברידית כוללת שתי תיבות הילוכים), נתוני הביצועים של הדגם החדש טובים משמעותית משל קודמו. תהיה גם אפשרות להנעה כפולה.
לנד רובר ריינג' רובר / ריינג' רובר ספורט – דגמים מחודשים, בעלי הופעה מעודכנת מבפנים ומבחוץ ומפרט בטיחות משופר. יש גם חידושים במערכות ההנעה, ובראשן גרסה היברידית נטענת-רשת חדשה. למרות הפופולאריות הגוברת של גרסאות כאלו בארץ, היא לא צפויה להיות מוצעת בישראל בשנה הקרובה.
בשנה הבאה... כל דגמי 2018
צילום: מנהל
פרארי פורטופינו
דיסקברי SVX – גרסת שרירים לדיסקברי החדש – V8 מוגדש, 525 כ"ס, 5.3 שניות ל-100 קמ"ש – שבניגוד למקובל פונה לשטח, ולא לכביש. גרסה זו מקבלת מתלים וצמיגים משופרים לשטח וכננת אחורית מקורית(!), והיא נבנית חלקית בעבודת יד.
דיסקברי SVX יוצע בישראל בהזמנה מיוחדת, ואם לשפוט לפי הבדלי המחיר בחו"ל – מחיר גרסה זו בישראל צפוי להיות כ-900,000 שקל.
מזראטי: מתיחות פנים לדגמי הכביש – בתחילת השנה יוצעו דגמי מזראטי מעודכנים, בהם גיבלי, גראנטוריסמו / גראנקבריו וקוואטרופורטה. כל הדגמים עברו רענון עיצובי וטכנולוגי, כאשר גיבלי וקוואטרופורטה יוצעו כעת גם עם מערכות בטיחות מתקדמות. גראנטוריסמו/ גראנקבריו יוצעו מעתה רק בגרסאות "ספורט" ו-MC (מנוע 4.7 ליטר V8 אטמוספרי, 460 כ"ס). גם מזראטי לבנטה מתעדכן קלות, ומקבל מערכת היגוי חדשה (הגה חשמלי, במקום הידראולי), שתתמוך במערכת אקטיבית חדשה לשמירה על נתיב הנסיעה.
סאנגיונג רקסטון – דור חדש לרכב השטח הקוריאני הגדול, אחרי 16(!) שנות שירות של הדור הנוכחי. הדור החדש גדול מקודמו, אך אך שומר על משקל דומה. מערכת ההנעה היא אותה אחת ששירתה את הדגם הקודם בערוב ימיו (2.2 ל' דיזל 178 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים אוטומטית שמגיעים ממרצדס, הנעה אחורית לכביש וכפולה לשטח) וכך גם מבנה השלדה – עדיין שלדת סולם (חדשה), אך עם אפשרות בחירה בין סרן אחורי קשיח למתלים נפרדים (שלא ברור אם יוצעו בארץ).
בשנה הבאה... כל דגמי 2018
צילום: מנהל
אופל גרנדלנד X
סובארו XV – דור חדש לרכב הפנאי הקומפקטי של סובארו. למרות הדמיון העיצובי מדובר בדגם חדש לחלוטין, מעט גדול וכבד מקודמו. ה-XV ימשיך לעשות שימוש במנועי בנזין אטמוספריים בנפחי 1.6 ליטר (115 כ"ס) ו-2.0 ליטר (156 כ"ס), המוכרים מהאימפרזה;. המשך שרשרת ההינע יכלול תיבה אוטומטית-רציפה והנעה כפולה – כמו היום – ומערכת X MODE לשטח, כמו בפורסטר.
סובארו B4 ואאוטבק מחודשים – מתיחת הפנים לדגמים הגדולים של סובארו אמורה להביא עיצוב משופר בפנים ובחוץ, במקביל לאיכות חומרים ובידוד רעשים טובים יותר.
סובארו – מערכות בטיחות מתקדמות לכל הדגמים –אנשי סמל"ת מצהירים כי במהלך השנה הקרובה יקבלו כל דגמי סובארו – בהדרגה – את מערך הבטיחות "אייסייט". מערך בטיחות זה כולל בלימת חירום אוטונומית (קדמית ואחורית), התרעה על סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת דרך אדפטיבית והתרעה על סכנת התנגשות.
סקודה אוקטביה RS – הגרסה הספורטיבית של המשפחתית של סקודה מקבלת תוספת קלה להספק – 230 כ"ס, לעומת 220 בעבר - אבל עיקר השינוי נמצא במכלולי השלדה וההיגוי.
בשנה הבאה... כל דגמי 2018
צילום: מנהל
רנו קוליאוס
פולקסווגן פולו – דור שישי, חדש לחלוטין, למכונית הסופרמיני הפופולארית. השינוי העיקרי הוא הממדים הגדולים-משמעותית מאלו של הדור הקודם, שכבר נושקים לאלו של גולף מלפני שנים אחדות. הפולו תוצע עם יחידות ההנעה המוכרות של המותג (מ-1.0 ל' טורבו ועד 2.0 ל' טורבו בגרסת GTI), עם תיבות ידניות או רובוטיות דו-מצמדיות.
פרארי פורטופינו – היורשת של קליפורניה T. מבנה הרכב נותר "עממי" ביחס לדגמי פרארי אחרים – מנוע קדמי וגג קשיח מתקפל – אולם ההמשך הרבה יותר אקזוטי: מנוע V8 מוגדש בנפח 3.9 ליטר המפיק 600 כ"ס, 3.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של "למעלה מ-320 קמ"ש". המחיר לא צפוי להיות נמוך משל קליפורניה T, שמחירה בישראל מתחיל ב-1.9 מיליון שקל.
קיה סטינגר – מכונית סלון מבית קיה, לראשונה בשיווק סדיר בישראל. בחו"ל היא מוצעת עם מספר אפשרויות למערכות הנעה; 2.0 ל' טורבו עם 265 כ"ס, 2.2 ל' דיזל עם 200 כ"ס, ובפסגה 3.3 ל' V6 מוגדש עם 370 כ"ס. לכל הגרסאות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ואפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכפולה. בשלב זה עוד לא ידוע עם אלו מערכות הנעה יוצע הדגם בישראל.
בשנה הבאה... כל דגמי 2018
צילום: מנהל
סובארו XV
קרייזלר פאסיפיקה – היורש לאבי המיניוואנים, וויאג'ר, הוצג כבר לפני כשנתיים אך יגיע אלינו רק עכשיו. מדובר ברכב חדש לחלוטין – דומה בגודלו לגרנד וויאג'ר הוותיק, אך קל משמעותית ושונה בהופעתו. המנוע הוא, בבסיסו, אותו זה ששירת את הוואיג'ר בשנים האחרונות – 3.6 ליטר, 287 כ"ס – אך כאן יוצע מנוע עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית. כמו כן, פאסיפיקה מוצע גם בגרסה היברידית נטענת-רשת, עם 264 כ"ס, צריכת דלק רשמית של 28.5 ק"מ לליטר וטווח נסיעה חשמלי של 53 ק"מ.
רנו קוליאוס – רכב פנאי קומפקטי נוסף לרנו, גדול וחזק יותר מקדג'אר, שהוצג לפני כשנה וחצי. מבוסס על הרצפה המודולארית של ניסאן, המשרתת גם את קדג'אר, קשקאי ואקסטרייל. צפוי להיות מוצע אצלנו עם מנוע 2.0 ל' דיזל, תיבה אוטומטית-רציפה והנעה כפולה.
רנו גרנד סניק – דור רביעי למיניוואן הקומפקטי, הוצג לפני כשנה וחצי. דגם חדש לחלוטין, גדול וכבד מקודמו ובעל הופעה חיצונית ופנימית שונה לחלוטין. הגרסאות האוטומטיות מוצעות עם מנועי דיזל בלבד – 1.5 ל' (110 כ"ס) עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, או 1.6 ל' (160 כ"ס) עם תיבת שישה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.
בשנה הבאה... כל דגמי 2018
צילום: מנהל
וולווXC40