נתת לנו Like ב-Facebook?

השוואתי: פורד פוקוס סטיישן מול יונדאי i30CW - אוטו

אוטו משפחתיות

השוואתי: פורד פוקוס סטיישן מול יונדאי i30CW

07.02.10 אלי שאולי |   צילם: תומר פדר

מכוניות הסטיישן בארץ היו מחוץ לתמונה עד שמישהו בדלק מוטורס החליט לערוך ניסוי בכלכלה. ההצלחה הפתיעה, יונדאי הצטרפה לתחרות וקרב הסטיישנים הפך רלוונטי מתמיד

19 תגובות | תגיות: אלי שאולי, תומר פדר, מבחן השוואתי, פורד פוקוס סטיישן, יונדאי i30CW

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
סיפור הסטיישן בישראל כבר היה חסר תקווה. ההיגיון אמנם אמר שהיא צריכה לזכות כאן בפופולאריות אבל משנות השבעים דבק בתצורה השימושית הזו דימוי של מכונית אפרורית ל"בעלי מקצוע". בנוסף על כך, הסטיישן תמיד הייתה יקרה מהאחות המשפחתית. וכך עלו הניסיונות השונים להחדיר את הסטיישן לקונצנזוס, החל במאזדה 626 ועד אודי עם האוואנט, בתוהו.
אבל בדיוק כאשר התרגלנו לרעיון שהסטיישן מת, מישהו בפורד ישראל החליט להעירו לשחר חדש. כן, חייבים להודות לדלק מוטורס על הדיבוק בהחדרת הסטיישן. דלק שמצויה במאפייני הניהוג של עם ישראל יודעת שהוא מבין דברים דרך הכיס ולכן יצאה בצעד קיצוני – לראשונה לא גבה יבואן פרמיה על סטיישן. זה החל בפורד מונדיאו סטיישן שעלתה בדיוק כמו אחיותיה הרגילות ובפברואר 2009 המשיך לפורד פוקוס סטיישן במחיר זהה לגרסת הטרנד המכוונת לציי הרכב. בדלק ציפו למכור כמה מאות יחידות אבל עד סוף השנה נמכרו כ-1,400 מכוניות. כחצי שנה אחרי עליית הפוקוס הציבו הקוריאנים את המתמודדת שלהם, היונדאי i30CW בקבוצה 2 המנוחה. והתוצאות היו מדהימות, תוך פחות משלושה חודשים נמכרו 1,500 מכוניות כאלה והציפיות מ-2010 גדולות בהרבה. הסטיישן עלתה על המפה וכנראה שלא תרד ממנה.

אבזור
גיל הפוקוס מתחיל לבלוט בסביבת הנהג, שיוצרת רושם פחות עכשווי מזו שב-i30. אבל היא בפירוש מפצה באווירה. רמת האבזור דומה כשהפוקוס צוברת נקודות בזכות תפעול אוטומטי לכל החלונות ומחשב דרך עדיף. אבל זו הצבעוניות של סביבת הנהג בפוקוס, עם שילוב הגוון הכסוף וצורת ההגה, שנותנים תחושה עשירה ואיכותית יותר. הנדסת האנוש בפוקוס טובה, למעט מחשב בעל צג צפוף שכולל את ביטול בקרת היציבות מתוכו. תנוחת הנהיגה עדיפה, וקל יותר לכוון לטעמך את המושב הנוח. ומאחור? לפוקוס מרחב נחות לרגליים אך היא מקזזת חלק מיתרון ה-i בגלל ישיבה זקופה (אין צורך לפרוס רגליים) ומבנה נוח יותר.
כמו הפורד פוקוס, גם ה-CW מגיעה בגרסה הפשוטה במבחר ה-i30 (אינספייר), עם סביבת נהג על טהרת השחור, כולל ריפוד המושבים, והתוצאה קודרת. התאורה הסגלגלה מראה השראה גרמנית, אך היא מעט מסנוורת בלילה, ועוצמתה לא ניתנת לכיוון.
למרות האמור לעיל, הפנים הרמוני, נעים לשימוש ובעל הנדסת אנוש טובה. זו אמנם הגרסה הפשוטה, אך יש בה את כל הדרוש – כולל מערכת שמע עם תפעול מההגה (שבניגוד לפוקוס גם קוראת MP3 וכוללת חיבור USB שימושי). באופן מפתיע יש אפילו גג שמש, לא פריט אופייני בגרסאות בסיס, שאמנם גוזל מרחב-ראש לגבוהים אבל תורם קצת לאופנתיות עליה מדברים הקוריאנים.
היונדאי גם רושמת יתרונות קלים עם תאורת מפות (ובכלל תאורת פנים עשירה יותר), קירור לתא הכפפות ותאי אכסון נוחים. כך שהכל די בסדר. אפילו המיזוג (ללא בקרת האקלים) נראה נאה.

 
 
 
נוחות
הארכת בסיס הגלגלים ביונדאי משלמת דיבידנדים במקום לברכיים במושב האחורי, אולם גב המושב המוטה מדי לאחור גורם לתנוחה לא נוחה. ביונדאי יוצרים תחושה שמדובר בכלי רב-שימושי, ולכן קצת מאכזב שלמרות הארכת בסיס הגלגלים הם לא הוסיפו משחקים כגון אפשרות הזחה של המושב האחורי, שהיתה מאפשרת לשחק ביחס בין נפח הטעינה לחלל ליושבים. למרות שבגרסה זו מציעה היונדאי נוחות עדיפה ממה שזכרנו מההאצ'בק, הרי שהפוקוס היא בדרגה גבוהה יותר. זה בולט בייחוד בעיר, עם פעולת מתלים רהוטה, אך גם על כבישים מהירים יותר. ולמרות תחושת הרכות, תנודות המרכב מרוסנות באופן הרבה יותר נכון. היכן שהפוקוס מעט מפשלת זה ברעשי הרוח והכביש החזקים יותר מאשר ביונדאי.
אבל הניצחון של יונדאי אינו מוחלט. חטיבת הכוח הקוריאנית היא בפירוש יותר רועשת, במיוחד בעומס גבוה ומצערת מלאה, כולל רזוננס מטריד במהירויות שיוט גבוהות. אמנם הרעש של יונדאי 'גברי', אבל יכולנו להסתדר בלעדיו. בצורה אופיינית לפורד בתקופה האחרונה חטיבת הכוח שלה אמנם חסרת מחץ אבל היא בפירוש מעודנת ונעימה. עוד פרט שמשחק לזכות הפוקוס הוא האפשרות לתפעול ידני.

ביצועים/התנהגות
ל-i30 ניהוג צפוי, ברור ובטוח ומעט הפתעות. החרטום נוטה להרחיב קו והאחוריים לא יגיבו בעצבנות אם תרפו מהמצערת. הכל בסדר ורגוע והתחושה היא שמשהו כאן אפילו מאוזן יותר מאשר במחומשת הדלתות. אפילו ההגה נראה ברגע הראשון סביר לחשמליים. אלא שתחת עומס הוא משנה משקל באופן לא מספיק ברור ופרוגרסיבי.
אבל הפוקוס מכניסה דברים לפרספקטיבה... גם בגרסה זו הפוקוס מציעה יכולת גבוהה ותחושה מאוד עמוקה ורהוטה. היא משנה כיוון בצורה מאוד נחושה ומהנה ובמעבר ראשון מהיונדאי מרגישה כמעט היפר אקטיבית בגלל אותה תגובה מיידית להיגוי. והיא מגבה את הנהג בהיזון חוזר מכל מרכיבי הניהוג, תורמת לתחושת הביטחון. התחושה מההגה כמובן הרבה יותר מדויקת ונעימה, ואפילו עם מעט הכוח שלה היא מצליחה להגיב היטב לשינויי מצערת. הבלמים שלה מדויקים יותר גם אם פחות חדים מביונדאי.
היונדאי חזקה בהרבה עם 126 כ"ס מול 100 בפוקוס (אבל רק 15.6 קג"מ מול 15.3 קג"מ), וזה מורגש. היונדאי לא רק חזקה יותר אלא גם מהירה יותר (187 קמ"ש מרביים ו-12 ש' למאה לעומת 13.9 ש' ו-172, אנחנו מדדנו 12.9 ש' לעומת 16 ש' בתאוצה למאה) וזה הורגש כמעט בכל מצב. הפער בין המכוניות נובע לא רק מההבדל בסוסים אלא גם מהבחירה המסורתית של פורד ביחסי העברה ארוכים מדי ואופי מנומנם לתיבה. זה אמנם יוצר אופי נעים ומעודן יותר לחטיבת הכוח האירופאית, אך המחץ נמצא בידי יונדאי. במקרה זה ראוי לציין שהפוקוס התייצבה למבחן כשהיא חדשה לגמרי – ומניסיון העבר, המצב משתפר אחרי שהמנוע "נפתח" קצת.
שתי המכוניות אינן זריזות במיוחד אבל שתיהן מציעות ביצועים מספקים ליום יום, וטובים ממה שזכרנו מהן בעבר. זה בולט במיוחד ביונדאי, שבניגוד לעבר מתייצבת כאן בגרסה המחוזקת ב-4 כ"ס שפגשנו בקיה סיד: נראה שיונדאי אמצה את גישת טויוטה עם תגובה מהירה ביותר ללחיצה הראשונית על המצערת (וזה לא המקום היחיד בו המכונית הזו מזכירה טויוטה). הפוקוס עדיין עלולה להרגיש מעט איטית ומתאמצת מהרצוי בעליות. 

 
 
 
צריכת דלק
צריכת הדלק במסלול המאומץ שלנו היתה כמעט זהה – 8.9 ק"מ לליטר ביונדאי לעומת 8.8 בפוקוס.

מטען
תא המטען של הפוקוס גדול יותר. הוא ארוך משמעותית וגם גבוה ומאורגן טוב יותר לטעינה, עם מבנה מלבני נטול שקעים ובליטות. הנתונים מאשרים את יתרון הפוקוס עם 495 ליטר מול 415, אבל במציאות ההבדל נראה גדול יותר.
ל-i30CW תאים נאים יותר מתחת לרצפה ובצדדים, יותר ווי תליה, רשת מקורית לעיגון חפצים ותאורה עדיפה לחלק האחורי. לשתי המכוניות כיסוי גלילה לא איכותי במיוחד לתא (בפוקוס הוא עדיף). כדאי לסגור – אחרת עולה רעש מתא המטען אל תא הנוסעים.
 קיפול המושבים האחוריים לרצפה שטוחה קל משמעותית ביונדאי – צריך לקפל רק את המשענת, ואין צורך לפרק משענת ראש. בפוקוס יש קיפול דו-שלבי, כי צריך להרים את בסיס המושב אבל לכן גם גובה המשטח הסופי נמוך יותר. זה כנראה מה שמביא לפוקוס יתרון גם במצב זה עם 1,525 ליטר, לעומת 1,395 ליטר.

סיכום
יום ארוך עם שתי מכוניות הסטיישן החשובות בארץ, הזכיר לנו פעם נוספת עד כמה יעילה התפיסה וכמה חבל שהיא לא נקלטה עד כה. כי עם מעט ויתורים והרבה יתרונות, מציעות המכוניות האלה יותר עבור מר ישראלי.
והיה זה קרב צמוד, כאשר יונדאי שוב מפתיעה בשיפור הגדול של מוצריה. יונדאי שמה על הכוונת את טויוטה וממש כמוה, גם היא יצרה מכונית נטולת מגרעות אמיתיות. ה-i30 עושה הכל די בסדר, מציעה יכולת טובה, אווירה נעימה וחבילה טובה מאוד לכשעצמה.
אלא שהפוקוס, כמו פוקוס, מצליחה שוב להתגבר על החיסרון הברור בביצועים ולהוות רמה בפני עצמה. היא נוחה יותר, מציעה תחושת עומק, יכולת ואיכות לעומת היונדאי. והיא פשוט המכונית איתה רצינו לחזור הביתה. למי שבכל זאת מפריעים הביצועים, נציע לשקול פוקוס עם מנוע שני ליטר.
  • נתונים טכניים
  • פורד פוקוס
  • יונדאי i30CW
תצורהטורי טורי
נפח מנוע1.6 ל' 1.6 ל'
סוג מנועבנזין בנזין
הספק100 126
הנעהקדמית קדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית - טיפטרוניק אוטומטית
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, ESP, EBD. ABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע.
בסיס גלגלים264 ס"מ270 ס"מ
אורך447 ס"מ447.5 ס"מ
רוחב184 ס"מ177.5 ס"מ
גובה150 ס"מ152 ס"מ
מהירות מרבית172 קמ"ש183 קמ"ש
0-100 ש'13.9 ש'12 ש'
פליטת co2--
ציון מבחן ריסוק50 50
מחיר--

19 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 19
    באיזה רכב יכנסו שלושה כסאות תינוק במושב מאחור?   ל"ת

    ללא תוכן

    04.07.12 | 19:49 מונגי

  • 18
    יונדאי i30 cw

    אני קיבלתי רכב כזה עכשיו וחבל שלא קראתי קודם את חוות הדעת של מס' 13 , הישיבה מאוד מאוד לא נוחה בלשון המעטה
    למי שיש בעיות גב זה אסון , האוטו גם קשה מאוד על הכביש
    הצורה החיצונית יפה , לכן אל תסתכלו בקנקן אלא במה שיש בו.

    24.05.11 | 13:14שרי

  • 17
    30ן

    נוחיות. נכנסתי לסוכנות של יונדאי והתישבתי ברכב.....ממש לא נוח. רכב עם נתונים טובים למה צריך לשבת שלא בנוח???

    09.01.11 | 15:33יהודה

  • 16
    I30CW

    ברשותי יונדאי מליסינג זה הרכב הכי טוב והכי מפנק שאפשר לקחת בשווי 2 לדעתי אכותי כמו טויוטה .הפוקוס עגלה לידה לא סוחבת ומיושנת מאוד מבפנים!!

    22.12.10 | 21:15משה

  • 15
    לדלק מוטורס - יבואנית פורד

    אתם צריך לקרוא לכם חרא מוטורס ולא דלק מוטורס , בושה וחרפה מנוע משנת ייצור 2004 ואף קודם לכן וממשיכים לייבוא אותו ממחסני היצרן , תכנסו לאתר פורד אנגליה ותראו איזה מבחר ענקי של מנועי דיזל ובנזין מוכרים שם באירופה ואפילו תיבת הילוכים כפולת מצמד משודכת למנוע טורבו דיזל ופה היבואן סוחט את הלקוחות הנאיבים כאשר דוחף להם מנוע מיושן במחיר של מנוע חדש , ובנוסף לפוקוס גם המונדאיו פה בישראל ממשיכים לשווק אותה עם מנוע ה 2.3 ליטר משנת ייצור 2003 !!!! עם צריכת דלק בזיונית ורמת זיהום מקסימלית באירופה לשם השווה כבר עברו מזמן למנועי ECOBOOST טורבו בעלי הזרקת דלק ישירה ו מנגנון TI-VCT לשיפור צריכת הדלק וגריפת מומנט בשרני בסל"ד נמוך כאשר כל מנועי הטורבו משודכים לתיבת הילוכים POWER SHIFT כפולת מצמד אוטומטית עם 6 מהירויות ופה בישראל היבואן האפור הזה עדיין מביא לכם מנועים משנת 2003 בושה וחרפה , בושה וחרפה .אני ממתין לשניה שיקום לו היבואן המקביל שיתחיל לייבא את הפורדים האירופיים האמיתיים ולא כמו ח** מוטורס שמוכרים לך זבל מארכיון היצרן זה פשוט תת רמה של יבואן אין מילים .

    20.09.10 | 23:25מוני

  • 14
    רעש הפלסטיקים בפוקוס - נפתרה הבעיה...

    קצין הרכב שלי בחברה שם לי ספריי על הגומיות בחלק העליון של החלונות בדלתות.נעלמו הרעשים.הנהיגה שקטה ונעימה.
    מתלבט אם להחליף לI30 .בגלל כח המנוע העיצוב הפנימי והרדיו עם כניסת USB...
    ZYV מה עדיף פוקוס או I30 ??

    15.08.10 | 01:08רונן

  • 13
    I30 cw

    לאחר שקיבלתי מהליסינג אני יכול להגיד על הרכב הנ"ל:
    1. כיסא לא נוח - בין הגרועים שנתקלתי בהם
    2. שקט ואיכות הרכבה בתא נוסעים - מעולה
    3. אור כחול מעצבן ללא אפשרות עמעום מהרדיו
    4. רעש מוזר שמופיע מעל 120-130 קמ"ש
    5. אין אפשרות להילוכים ידניים
    6. גג שמש נחמד מאוד לרכב ליסינג
    7. USB + MP3 + AUX מעולה! אין צורך בדיסקים יותר, פשוט שמים דיסק און קי וזהו זה!
    8. אני 190 וכמעט מגיע עם הראש לגג + הכיסא הלא נוח שלא יורד מספיק, מעצבן.
    9. תא מטען גדול ומספיק בהחלט + רשת מטען ותאים
    10. פלסטיקה ברכב נראית דיי זולה במיוחד מאחורי המושבים הקדמיים עם הרשת לאכסון שנראית ומרגישה עלובה.
    11. חסרה לי משענת יד מקדימה
    12. תא כפפות מקורר, אבל אי אפשר להכניס לשם בקבוק מים גדול - רק פחית או בקבוק קטן.
    13. משענת יד אמצעית לנוסעים מאחור עם מחזיקי כוסות
    14. אני לא ממש מרגיש שיש 126 כ"ס
    15. מגיע עם מפתח רגיל, יוסיפו לכם עוד שלט לנעילה\פתיחה.
    16. 2 חיבורי חשמל: מצת + טלפון וכו...
    17. לנוסעים מאחור יש מקום לרגליים
    בסה"כ נחמד וזהו
    בהצלחה לכולם!

    02.08.10 | 14:44ZYV

  • 12
    לרונן על הרעשים בפוקוס

    גם אני מתקלתי בזה ב-2 פוקוסים שהיו לי מליסינג וגם בפוקוסים חלופיים מהשכרה, עכשיו אני עם I30 CW ומאוד שקט מבפנים - שום פלסטיק לא חורק.

    02.08.10 | 14:27ZYV

  • 11
    מה עדיף בליסינג יונדאי CW או פוקוס סטיישן ?

    למרות שהפוקוס מרשימה יותר בעיצוב ונוחות , יונדאי זריזה מפנקת וקלילה יותר , מה עדיף ?!

    16.07.10 | 19:14אמיר רעננה

  • 10
    רעש הפלסטיקים בפוקוס

    יש לי פוקוס מושכרת עם 42000 ק"מ.בנסיעה איטית בכניסה לחניה בכביש לא ישר לגמרי קיים רעש חריקת הפלסטיקים בחלל הנוסעים דבר שלא נתקלתי בו בשום רכב.
    זה רק אצלי או תופעה נפוצה בפוקוס??
    לגבי המנוע העצלן במעבר לטיפטרוניק התגובה טובה ומהנה משמעותית.

    15.07.10 | 01:34רונן

  • 9
    שתי הערות

    למגיב 8 - אכן חשוב בישראל יכולת נסיעה בשלג...
    לכותבים- מדוע אין התייחסות לדרגת הזיהום של המכוניות ? ואתם מציעים מנוע 2000 סמ"ק- שסביר להניח כי דרגת הזיהום שלו גבוהה יותר...

    02.06.10 | 08:40שני דברים

  • 8
    דיזל בשלג

    יש לי פוקוס סטישין 2006 מנוע דיזל ונסענו יותר מ-100000קמ. האמינות מעולה, הנוחות מעולה, צריכת דלק כ- 20.5 קמ לליטר. לאישתי פוקוס בנזין והדיזל חזק וחסכוני בלי השוואה. חבל שבארץ הדיזל כל כך יקר. והכי חשוב, כשהדרך מכוסה בקרח ו או שלג, בפוקוס יודעים בדייוק מה מצב האחיזה של הגלגלים. זו בטיחות אקטיבית חשובה יותר מכל.

    12.03.10 | 17:36נורבגיה

  • 7
    מצחיק אותי כל אלה שטוענים שהמנוע של הפוקוס לא סוחב...

    זה רכב משפחתי אם לא שמתם לב. אם אתם מחפשים מהירות אוי למשפחה שנוסעת איתכם באוטו.
    מעבר לכך, ברשותי פוקוס והאוטו מעולה, אין לי אף פעם חוסר בכוח, פשוט מעבירים להילוך ידני ומנצלים יותר את הסל"ד. זה שאנשים כאן בארץ לא יודעים לנהוג זו בעיה אחרת.

    07.03.10 | 12:37סמי פלייסטיישן

  • 6
    ברור שהיונדאי טובה יותר - ועכשיו בהנחה!

    הצטרף אלינו ותוכל לקבל את שלך בהנחה משמעותית! http://www.group-power.com/

    26.02.10 | 11:14אלעד

  • 5
    יונדאי i30cw בהנחה ניכרת!

    ברור שהיונדאי טובה יותר! הצטרף אלינו, וגם אתה תוכל לקבל את שלך בהנחה משמעותית!

    26.02.10 | 11:13אלעד

  • 4
    26 כ'ס יותר זה משמעותי ליונדאי- מול מנוע עייף של פורד   ל"ת

    ללא תוכן

    25.02.10 | 18:13כדאי יונדאי

  • 3
    ל2 . קצת צניעות , יונדאי זה עדיין לא פורד. במיוחד כשהפוקוס כבר בת 5

    בושה ליונדאי שמכונית בת 5 מרגישה רמה מעל. אבל מצד שני אף פעם לא הבנתי את ההשוואה של יונדאי לתוצרת אירופאית מהוללת כמו פורד או יפניות כמו הונדה ומזדה

    09.02.10 | 00:13אלי

  • 2
    פוקוס טובה יותר ? כתבה לא מוברת למציאות .פוקוס עגלה ושותה דלק

    אכן מאוד נוחה ,ויש תחושה של יוקרה אבל במושגים של נהגים ישראליים הפוקוס מאכזב מבחינת צריכת דלק, אמינות לאורך שנים(ייתכן כרכב ליסינג תפעולי שווה) אך בהחלט לא כרכב יד פרטי והכי גרוע זה המנוע העייף .בהחלט מרגיש את הכבדות ועצלות ולא כייף ובמיוחד שאתה משקיע המון כסף ובסוף אתה מרגיש כמו נהיגה בטנק...

    07.02.10 | 21:26יוסי

  • 1
    קיה סטיישן

    מדוע לא בחנתם את קיה

    07.02.10 | 15:21אלישע

פורד 49

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)