וולטר פ. קרייזלר הקים את החברה הנושאת את שמו ב-1925.

קרייזלר המריאה בקצב מהיר והפכה לקונצרן הכולל מספר מותגים: פלימות' נוצרה ב-1928 כדי למכור את המכוניות היותר-עממיות של החברה, ודה-סוטו עבור התחום הבינוני. באותה שנה נרכשה חברת דודג' בעסקת-ענק. בשנות ה-50 החל תהליך של הסבת דגמים למותגים, תחילה עם אימפריאל היוקרתית ב-1955 ובהמשך עם ואליאנט ב-1960. בהמשך חוסלו רוב המותגים הזוטרים; עם רכישת AMC ב-1987 הגיעה ג'יפ לידי קרייזלר ונוצר מותג חדש, Eagle.

פלימות' חוסלה ב-2001 והותירה את קונצרן קרייזלר – אז כחלק מדיימלר-קריזלר – עם שלושה מותגים: קרייזלר, דודג' וג'יפ. אותו מיזוג של קרייזלר עם מרצדס היה למעשה השתלטות גרמנית על הקונצרן האמריקני, צעד שלא עשה טוב לאף אחד מן הצדדים. בסופו של דבר נמכרה קרייזלר בשלמותה ב-2007 לקבוצת ההשקעות סרברוס, והותירה את מרצדס עם השקעה גדולה שירדה לטמיון – ואת קרייזלר בהפסדים, כמו שאר התעשייה האמריקנית (וכנראה במצב הפחות-טוב בין שלושת הגדולות של דטרויט).

מצב זה אינו זר לקרייזלר: ב-1979, תחת איום של פשיטת רגל, זכתה החברה להלוואת-חירום של 1.5 מיליארד דולר מצד ממשלת ארה"ב, יחד עם הזמנה גדולה לכלי-רכב צבאיים. לי איאקוקה, לשעבר מפורד, היה זה שהנהיג את הקונצרן להתאוששות הדרגתית, ובתקופתו הופיעה התרומה הגדולה ביותר של קרייזלר לעולם הרכב: המיניוואן.

עד היום, המיניוואנים של קרייזלר (ודודג', הזהים מכנית) הם הנמכרים בארה"ב וכנראה בעולם כולו. כיום מותג דודג' הוא הגדול ביותר בקבוצת קרייזלר. מותג קרייזלר עצמו כולל מספר מצוצמם של דגמים ונשען בעיקר על המיניוואן המצליח וויאג'ר ועל ה-300C. היצע הדגמים עומד לקטון עוד יותר במסגרת תהליך קיצוץ שומן מיותר כחלק מהתייעלות חיונית.

מכירות קרייזלר בישראל היו זניחות למדי לאורך השנים, עם עדנה חלקית פה ושם לדור הראשון של הוויאג'ר שהגיע לכאן בתחילת שנות ה-90 ולנאון המשפחתית שהיתה זולה יחסית. * מכירות בישראל ב-2007: 476 (מקום 24)

.