אתמול סיפרנו לכם על ניתוק הקשר של קאיה עם היבואן המקומי. יש לציין שמדובר במקרה נדיר, בו נוטש היצרן את הנציג שלו בארץ. מדובר במהלך שהוא בבירור לא קל בהתחשב בכך שמדובר בתשתיות של שירות ספקים וסוכני משנה. ההודעה גם מגיעה מספר חודשים לאחר מינוי דורון ודאי למנכ^ל סמל"ת. ודאי שאחראי להחדרה המוצלחת של יונדאי לארץ נתפס כמי שיוכל לחמם את היחסים הפושרים בשנים האחרונות בין קאיה לסמל"ת. אלו נבעו בים היתר מרמת מכירות נמוכה של קאיה בוודאי ביחס לחברת האם יונדאי. הסיבה לכך אגב הייתה די ברורה, החלטה משותפת אומללה למדי לעבור למחירים באירו (בזמן שהוא היה נמוך) יצרה מצב בו מכוניות קאיה היו בשנים האחרונות יקרות מדי.
זוהר באלי מנכ"ל קאיה ומי שהוביל את הצמיחה שלה בתקופה האחרונה, ניסה להסביר לנו את המצב שנוצר.
כמה זמן ידעתם על כוונת קאיה לנתק את הקשר?
"ההודעה של קאיה התקבלה אצלנו ממש בסוף השבוע, והחלטנו שאין ברירה אלא לטפל בכך ולהודיע מייד".
האם זאת הייתה הפתעה? הרי היו שמועות?
"השמועות היו כל הזמן אבל אנחנו רצנו קדימה כמו שור כאילו שום דבר לא משנה לנו. אחרת אי אפשר לתפקד. ברגע שהדבר היה ודאי אז הודענו".
מדוע החלטתם לעצור את המכירה הרי הזיכיון שלכם הוא עד סוף החודש?
"לקחנו על עצמנו שתי החלטות באופן מיידי. היות ואנחנו לא יודעים מי ומתי יכנס לנעליים שלנו החלטנו לתת שירות ואחריות מלאה לכל הלקוחות שלנו עד שיהיה זכיין חדש. אנחנו לא יודעים ולא מעניין אותנו אם קאיה תסייע לנו או לא. הלקוחות של סמל"ת חשובים לנו. דבר שני החלטנו לעצור את מכירת המכוניות החדשות כי אנחנו יכולים למצוא את עצמנו עם לקוחות שקנו ולא הבינו שלא נהיה היבואנים. למעשה עצרנו את המסירות של רכב חדש כדי לאפשר ללקוחות להחליט. אם יבוא לקוח ויתעקש אז נמכור לו אבל רק אחרי שהוא יבין את המצב בדיוק".
וכל זה מגיע דווקא בשנה בה המכירות של קאיה עלו...
"גדלנו השנה באופן משמעותי ביותר, בוודאי אם לוקחים בחשבון את המוניות, ובשנה הבאה היינו צריכים לעשות עוד קפיצה של 100 אחוזים..."