יותר משלוש שנים עברו מאז הוצגה ה^ויז'ן R^ של מרצדס בתערוכת דטרויט 2002 – משך זמן ארוך כדי לבשל גרסה סדרתית של ה^גרנד ספורטס טורר^, כפי שמגדירה מרצדס את היצירה האחרונה שלה. ה-R-קלאס החדשה, שילוב של מיניואן, SUV ולימוזינה, היא הדגם ה-12 במספר של מרצדס, והשקת הגרסה הסדרתית דווקא בתערוכת ניו-יורק מצביעה על שוק היעד העיקרי – ארה^ב. כאן גם יתחיל השיווק בפועל, מאוחר יותר השנה, לפני שהמכונית תגיע לאירופה בתחילת 2006. ה-R-קלאס היא המכונית הגדולה ביותר של מותג מרצדס. אורכה מגיע ל-516 ס^מ, 12 יותר מ-S-קלאס הרגילה וזהה ל-S המוארכת. בסיס הגלגלים משתרע על 321.5 ס^מ, לעומת 296 ס^מ ב-S-קלאס ו-308 ס^מ ב-S הארוכה. ה-R גם רחבה יותר, 192 ס^מ לעומת 185, וכמובן גבוהה משמעותית (165.5 ס^מ לעומת 145). המשמעות של כל אלו היא מרחב, מרחב ושוב מרחב, כאשר מרצדס מדגישה כי אחוז גבוה מאד מהאורך מוקדש לחלל האירוח לנוסעים. ה-R מיועדת להסיע שישה נוסעים בנוחות מירבית, כאשר לכל אחד מהם כורסה נפרדת עם יכולת כיוון (חשמלית) נפרדת, ומרחב רגליים סופר-נדיב. ניתן לקפל בקלות את שתי השורות האחוריות של המושבים כדי לקבל תא מטען ענק ממדים – למעלה מ-2000 ליטרים – עם רצפה שטוחה לגמרי. רשימת הפינוקים ארוכה כצפוי מכדי לפרט, בתחום הנוחות, הפאר, וכמובן הבטיחות – אקטיבית ופסיבית גם יחד. כאופציה ניתן למשל לקבל מתלי-אויר ^איירמאטיק^ בצירוף בולמי זעזועים אקטיביים, תאורה קדמית אקטיבית העוקבת אחר הפניית ההגה המגיעה יחד עם פנסים בי-קסנון קדמיים, או דלת תא-מטען הידראולית הנפתחת ונסגרת בלחיצת כפתור (שוב, כמו ב-M-קלאס החדשה). את ההנעה מספקים שלושה מנועים זהים לאלו של ה-M-קלאס החדשה. ה-R350 מקבלת את ה-V6 דור-חדש המוצא את דרכו לכל דגמי מרצדס, עם 272 כ^ס; ב-R500 נמצא את ה-V8 הותיק והמוכר עם 306 כ^ס; וכמובן, אי אפשר בלי דיזל, R320 CDI, עם ה-V6 החדש בנפח 3.0 ל' עם הזרקת-מסילה דור שלישי, המספק 224 כ^ס ו-52 קג^מ. לכל המנועים מצורפת תיבת ה-7G-טרוניק, וההנעה בכל המקרים היא כפולה עם חלוקה שווה של 50:50 קדימה ואחורה, בצירוף בקרת משיכה אלקטרונית 4ETS, הבולמת גלגלים מסתחררים כדי להעביר את הכוח לאלו בעלי האחיזה. שלא במפתיע, משקלה של המכונית הענקית תואם את ממדיה: בין 2,205 ל-2,270 ק^ג. גם כך, מנוע הדיזל מספק תאוצה של 8.8 שניות מ-0 ל-100 ומאפשר מהירות מרבית של 215 קמ^ש, עם צריכת דלק מממוצעת מוצהרת של 11.2 ק^מ לליטר. אצל ה-R350 נתוני הביצועים הם 8.3 שניות ו-230 קמ^ש, וב-R500 מדובר על 6.9 שניות מ-0 ל-100, ו-240 קמ^ש. ה-500, אגב, מקבלת חישוקי ^18 (^17 בשתי האחרות) ובלמים מאווררים גם מאחור.