בתערוכת ניו-יורק לפני כחצי שנה, הציגה מרצדס מה שנראה כמו מיניואן יוקרתי, אך בעצם הוא ^קרוס-אובר^ – רכב שנמצא היכן שהוא באמצע בין מיניואן לרכב שטח בעל יכולות מוגבלות ולמכונית יוקרה מרווחת מאוד. בתחילה הוצג ה-R, כך שמו, עם מספר מנועים אשר החזק בהם הוא ה-V8 המוכר בעל מעט יותר מ-300 כ^ס. אולם מספר חודשים אחר-כך הציגה AMG, סדנת הביצועים של מרצדס, מנוע אטמוספרי חזק שזכה להיות ה-V8 החזק בעולם. במהלך שנדמה הזוי מעט, אך אינו נעדר חוש הומור, ה-R הוא הרכב השני לבית מרצדס אשר מקבל את המנוע ההיסטרי הזה. הראשון, דרך אגב, לא היה דגם ספורט קיצוני, אלא דווקא ה-M החדש. ה-R קלאס עדיין איננו נמכר ושיווקו יתחיל מעט לאחר תערוכת פרנקפורט, בה יוצג בגרסתו הסדרתית בפורמט בסיס גלגלים קצר. גרסת ה-AMG שתוצג בתערוכה תהיה בעלת מעמד ^כמעט-סדרתי^ ותיקרא, בהתאם, R63 AMG ^ויז'ן^. למי שהספיק לשכוח, מדובר במנוע אטמוספרי בנפח 6.3, ללא עזרי נשימה מאולצת כגון טורבו או מגדש על, המספק 510 כ^ס ו-64.3 קג^מ. אלו מספיקים בכדי להביאו מעמידה ל-100 קמ^ש בתוך כ-5 שניות ועד למהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ^ש. חיצונית ניתן למנות פגושים מוגדלים, פנסי בי-קסנון עם רפלקטורים מצופים טיטאניום, זוג אגזוזים כפולים וחישוקי ענק בקוטר 21 אינץ', שבתוכם מוצנעים בלמי AMG מחוזקים. הנעת ה-R הזה כפולה קבועה ביחס 40:60, תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם שליטה מההגה והמתלים הם מתלי האוויר של מרצדס שעברו טיפול ב-AMG. בפנים נמצא מרווח מכובד לשישה נוסעים, מושבי ספורט קדמיים ומיטב אביזרי הנוחות, כיאה וכיאות. יש לשער כי ה-R בגרסת AMG יוצע למכירה בתחילת 2006, לאחר פתיחת פנקסי ההזמנות לגרסאות הפחות חזקות.