את משפחת דגמי פלטפורמת למבדה של ג'נרל-מוטורס – כולם רכבי קרוסאובר מגודלים – אנו כבר מכירים בשלוש צורות: סאטורן אאוטלוק, GMC אקאדיה וביואיק אנקלייב. כמנהג האמריקנים בכלל ו-GM בפרט, ההבדלים בין השלושה זניחים: מדובר למעשה באותו רכב. אתמול השיקה שברולט בתערוכת שיקאגו את החוליה הרביעית והאחרונה במשפחה, וכנראה היחידה שגם מעניינת אותנו בהיבט הפרקטי: הטראוורס (Traverse, 'חציה' או 'לחצות' באנגלית). כמו הדגמים שקדמו לו במשפחה, גם הטראוורס הוא רכב פנאי רך – מאד – ללא יומרות שטח כלשהן, ועם ממדים מאד מכובדים: בסיס גלגלים של 3.02 מ', אורך כ-5.10 מ', ומקום בשפעלשבעה נוסעים ב-3 שורות. ההנעה, שיכולה להיות קדמית או כפולה, מגיעה ממנוע ה-V6 המוכר של GM בנפח 3.6 ל', עם תפוקה מכובדת של 281 או 286 כ"ס – תלוי אם הרכב מצוייד במפלט אחד או שניים (כן, באמת), והתיבה היחידה המוצעת היא אוטומטית 6 הילוכים. שוב, בדיוק כמו באחים לסדרה. החדשות הטובות הן שיבואני שברולט בישראל, UMI, כבר מיהרו להודיע שהטראוורס יגיע לישראל, החל מראשית 2009. מן הסתם הוא יהווה מחליף – אף לא רגע אחד מוקדם מדי – לאפלנדר המיושן, שיצורו מופסק לאחר שנת הדגם הנוכחית. עם זאת, הטראוורס יהיה יקר משמעותית, ומחירו המשוער יהיה 280-300,000 ש"ח. יוצעו שלוש רמות גימור שונות והמפרט יהיה עשיר, כולל 8 (!) כריות אוויר. יש לציין כי לא מכבר נהגנו באח לבית ביואיק, האנקלייב, ומצאנו כי מדובר ברכב מרווח ביותר, פרקטי (מושבים נוחים לקיפול, תא מטען גדול גם כאשר כל המושבים בשימוש), נוח מאד ועם רמות מכובדות של עידון ובידוד רעשים.