כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, שברולט ישראל משיקה בימים אלה את רכב הפנאי הגדול והמעניין שלה - הטראוורס. באופן לא שגרתי יוצע הרכב עם הנעה קדמית בלבד (בגרסה שמכונה LT) או עם הנעה כפולה בגרסאותLT 4x4 ו-LTZ. זו האחרונה הנה כפולת מפלטים ומצוידת בגרסה חזקה במעט של מנוע ה-3.6 ליטר עם 288 כ"ס (לעומת 281 כ"ס לגרסאות הרגילות). בשני המקרים משודך המנוע לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים.

כזכור מדובר באח התאום של הביואיק אנקלייב (שירש את מקום הרנדוו). המידות נדיבות: בסיס גלגלים באורך של 302 ס"מ ואורך כללי של 521 ס"מ. הגרסאות הפשוטות יותר תוצענה עם שמונה מקומות ואילו האחות המהודרת עם שבעה ותכלול בנוסף לעור ולתפעול החשמלי למושבים גם פרטים כמו תא אכסון ייחודי. כרגיל בשברולט גם רמות הגימור הבסיסיות נדיבות והרכב יגיע עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות. המחירים תחרותיים למדי ויתחילו בכ-250,000 שקל לגרסת ההנעה הקדמית, שתכלול מערכת שמע, בקרת אקלים עם פיצול ושליטה מאחור ותפעול חשמלי למושב הנהג. גרסת ההנעה הכפולה שתצויד בנוסף בעור, גג שמש כפול (הקדמי נפתח), חשמל למושב הנוסע ומצלמת נסיעה לאחור תעלה 290,000 שקלים. מעליה תוצע הגרסה המפוארת שתכלול גם DVD מקורי ותעלה 335,000 שקלים.

אנשי UMI שמרניים בינתיים בהערכת המכירות שלהם ומדברים על 250 כלי רכב בשנה. "זו שנה שהחלה באופן קשה עם מלחמה ומשבר כלכלי ולכן אנחנו מעדיפים כרגע להיות שמרניים" מסביר עודד וולף מנהל מותג שברולט מסחריות. וולף מדגיש שהרכב לא יתפוס את מקום האפלנדר ששיווקו ימשך השנה. "הוא שונה לגמרי ואינו יורש מבחינתנו וגם לא מבחינת היצרן. אנחנו תופסים את הרכב כקרוס-אובר שיוצר בארץ קטגוריה חדשה בין הכלים הכבדים כמו הלנד-קרוזר, לבין "ג'יפונים" היקרים. בארצות הברית הוא מתחרה בהונדה פיילוט. בארץ אין לו מתחרים ישירים”.

אז מי הם הלקוחות בארץ? "הרבה לקוחות יגיעו מבית UMI, כאלה שיש להם טרייל בלייזר ארוך ורוצים שבעה מקומות. אחרים יתקדמו מכלי הפנאי הקלים והזולים יותר. אבל אנחנו רואים גם קהל שמגיע מאיזור היוקרה של ה-X5".


מבחן דרכים בלעדי: ביואיק אנקלייב