כיום משמש דה סילבה כאחראי על העיצוב בכל קונצרן פולקסווגן
את וולטר דה סילבה האגדי, האיש שנחשב אחראי למהפכת העיצוב באלפא-רומיאו, סיאט ואודי אני פוגש ליד פולקסווגן פולו החדשה.
דה סילבה - שהוא היום האחראי על העיצוב בקבוצת פולקסווגן - נחלץ מייד להגנתה כשאני שואל על הדמיון הברור לפולקסווגן גולף. "זו ארכיטקטורה פשוטה וברורה" הוא אומר "אבל פולו זו פולו וגולף זו גולף. חשוב שלכל מכונית תהיה האישיות שלה. אבל שתהיה עדיין תחושה של משפחה".

אוטו: אבל האם היה צריך ליצור דמיון ברור כל כך לפולקסווגן גולף?

דה סילבה: אם תשים פולקסווגן גולף לידה תראה בבירור שה-DNA שלה זהה. וזה מה שאנחנו רוצים היום בפולקסווגן. פולקסווגן מסמנת היום עיצוב אחראי ומיוחד אבל גם פשוט.

אוטו: האם זה לא אומר בעצם שמרני?

דה סילבה: זה לא שמרני או מיושן. זה אחראי. כל אחד יכול לאהוב את המכונית הזו. היא אלגנטית וייחודית לתחום שלה.

אוטו: ואיך אתה מסביר את הפולקסווגן גולף החדשה?

דה סילבה: בפולקסווגן גולף העיצוב אינו מעיד על שמרנות אלא על אבולוציה. הפולקסווגן פולו בכלל לא דומה לקודמתה.

אוטו: לפולקסווגן גולף יש אחות ספורטיבית, הפולקסווגן שירוקו, שנראית מאוד מיוחדת. האם גם לפולקסווגן פולו תהיה גרסת שלוש דלתות מיוחדת?

דה סילבה: כן, היא תהיה שונה, אבל לא באופן מהותי. לא כמו הפולקסווגן שירוקו. החרטום יהיה זהה.

אוטו: והחרטום הזה, האם זה הקו של פולקסווגן בעתיד?

דה סילבה: כן. זה הקו המשפחתי ותראה אותו ביותר ויותר דגמים של פולקסווגן.

אוטו: גם ב'אפ' העתידית?

דה סילבה: כן. במיוחד בה.

אוטו: מר דה סילבה, אתה הנחת את הזרעים של אלפא-רומיאו המודרנית. איך אתה רואה את ההתקדמות שם?

דה סילבה: זה נכון שאני הנחתי את הבסיס אבל מאז עבר הרבה זמן. אני מכבד את העבודה של המעצבים שם אבל צריך להסתכל על המוצר כולו...
עוד בסדרה:
ראש פרויקט מאזדה3 מספר על המכונית החדשה
ראש שברולט אירופה מדבר על התפתחות המותג, על הספארק ומחליפת האוויאו
ראיון עם מעצב יונדאי על מראה הטוסון הבא
האחראי על עיצוב מכוניות רולס-רוייס מספר על לידת הבייבי רולס
ראש מחלקת העיצוב של אסטון מרטין מסביר על מכונית התצוגה החדשה, לגונדה
ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו על דרכה של מיני ועל הגראן טוריסמו
מעצב פורד אירופה – במבט לעתיד וגם על הפוקוס הבאה