הונדה ג'ז: הקטנות צוינו לשבחארגון NCAP האירופי מפרסם היום תוצאות סבב חדש של מבחני ריסוק, השני לפי שיטת הדירוג החדשה שמונהגת מהשנה. נבחנו 6 מכוניות, כולן משווקות בישראל או האמורות להגיע לכאן. חמש מתוך השש השיגו את הציון הכולל המקסימלי של 5 כוכבים, כפי שניתן לראות בטבלה המסכמת שלפניכם, כאשר הסוזוקי אלטו הקטנה היא היחידה שמאכזבת ומסתפקת בציון כולל של 3 כוכבים.
NCAP: צל
צילום: מנהל
בין החמש בולט אודי Q5, אשר השיג את הציונים הגבוהים ביותר בהגנה על מבוגרים (92%) ועל ילדים (84%). בהגנה על הולכי רגל הצטיינה דווקא היונדאי i20, עם ציון של 64%. בסעיף מערכות העזר השיג רכב הפנאי הקומפקטי של פיז'ו, 3008, ציון מרשים כמעט מקסימלי של 97%.
בהודעה לעיתונות צוינה לטובה העובדה כי חלק ניכר מהמכוניות שקיבלו ציון 5 כוכבים הן קטנות ו/או עממיות יחסית – יונדאי i20, הונדה ג'ז, קיה סול ופיז'ו 3008). במיוחד צוינו לשבח הג'ז וה-i20 על ציוניהם הטובים בהגנה על הולכי רגל.
בהודעה שפורסמה מטעם יבואני יונדאי בישראל הם ביקשו להדגיש כי היונדאי i20 זכאית לדירוג הבטיחות של 5 כוכבים בכל הגרסאות הנמכרות בישראל, להבדיל מחלק מהמתחרים שגרסאות הבסיס שלהם משווקות במפרט בטיחות מופחת. זהו רמז עבה בעיקר למאזדה2, שגרסת הבסיס שלה משווקת אצלנו עם 2 כריות אוויר בלבד. כל גרסאות היונדאי i20 משווקות עם 6 כריות אוויר.