אחרי הצגת קונספט ה-Blue-Zero היה זה רק עניין של זמן; מרצדס מודיעה על B-קלאס F-Cell שתשווק כגרסת הנעת תא דלק ראשונה של היצרנית ללקוחות נבחרים.

הרעיון מאחורי הנעה תא דלק הנו שימוש במימן וחמצן לשם יצירת אנרגיה חשמלית. טכנולוגיה זו נחשבת מתקדמת יותר ממכוניות חשמליות מבוססות-מצברים ורבים מאמינים כי היא השלב הבא אליו תתפתח תעשיית הרכב. למרות השקעה רבה של חברת ב.מ.וו. בהנעת מימן בעלת אפקט דומה, וגם של האיחוד האירופאי, מעט יצרניות רכב מציעות מכונית עם טכנולוגיה שכזו. אם כבר, למעשה, מתחרתה היחידה של מרצדס בשלב זה היא הונדה עם ה-FCX קלריטי שגם היא לא ממש מופצת לכל דכפין דרך כל סוכנות הונדה בעולם (ראו בהמשך).

חיצונית אין הבדל ניכר לעין בין גרסאות המימן של ה-B לבין הגרסאות הרגילות. גרסה זו של ה-B קלאס לא תפגע במרחב אשר מציע לנוסעיה או למטען ותוצע עם כל מרכיבי הבטיחות והנוחות של אחיותיה המזהמות-יותר.
השוני העיקרי נמצא מן הסתם מתחת למכסה המנוע. מנוע חשמלי בעל הספק של 136 כ"ס ו-29.5 קג"מ מצליח לייצר פליטת מזהמים אפסית. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תארך 11 שניות ומהירותה המרבית הנה 170 קמ"ש, כ-29 קמ"ש פחות מגרסת ה-2.0 ליטרים-בנזין בעלת 136 כוח-סוס אף היא. כגיבוי בלבד מותקנות במכונית סוללות ליתיום-יון, המסייעות למנוע החשמלי בעיקר עבור פרקי זמן בהם היחידה לפני מיצוי. זה יקרה רק אחרי 385 ק"מ וגם אז מבהירים במרצדס – הכניסה לפעולה תהיה אוטומטית על פי שיקול דעתו של מחשב ניהול המערכת וללא ידיעת הנהג. אגב, משך התדלוק לטענת מרצדס, כמו תדלוק רגיל – מספר דקות בודדות.

בעוד שהונדה מציעה תוכנית חכירה לתקופה של שלוש שנים שבסופן הרכב מוחזר למשווק (בדומה לתוכנית של ב.מ.וו עם המיני החשמלית). מרצדס טרם הודיעו באיזו שיטת מכירה ינקטו.
בעיה אחת עליה צריכה מרצדס להתגבר הנה פריסת תחנות תדלוק מימני ברחבי אירופה וארה"ב. בעיה שניה הנה למצוא 200 קונים או חוכרים מאירופה או מארה"ב אשר ירצו לקנו את המכונית. אנו משערים כי מהר מאד החברה תאלץ להדוף בקשות מקונים רבים, בינהם לא מעט מפורסמים. המחירים? רק אחרי סיכום שיטת המכירה/חכירה. בכל מקרה, חזון העתיד של החברה גורס כי הפתרון המימני יתאים לתושבי ערים גדולות, ויפחית את הזיהום בהן ובינתיים ...מכוניות בנזין ימשיכו להציע את הפתרון הטוב ביותר מחוץ להן.