החל משנת 2000 נערך לו בקובנטרי אשר באנגליה מרתון ה-MPG, או מיילים לכל גאלון (ניתן לעיין באתר התחרות). המרוץ כולל מסע ניווט ברחבי המחוז ואורכו כ-570 ק"מ ונועד להכתיר כמנצח את נהג הרכב אשר יצליח להגיע לצריכת הדלק הממוצעת הנמוכה ביותר ואת השיפור הגבוה ביותר ביחס לנתוני היצרן הרשמיים.
לתחרות השנה נרשמו 37 משתתפים כאשר על תקן "מה מכונית הספורט הזו עושה כאן לעזעזאל" (בשנה שעברה הייתה זו קורבט Z06 עם צריכת דלק טובה ביותר מ-60% מהצריכה הרשמית!) תפקדו שתי מכוניות: מאזדה 3 החדשה בגרסת ה-MPS וכן פורד פוקוס RS. מצד שני, וכצפוי, היו גם נציגות היברידיות, שתיהן מבית טויוטה: טויוטה פריוס החדשה ולקסוס RX450h.

הכי חסכונית
המנצחת הכללית במרוץ השנה היא סמארט פורטו דיזלית, שקבעה 34.3 ק"מ לליטר. שנייה לה היא טויוטה יאריס, נהוגה בידי אלוף השנתיים הקודמות ג'יימס סאתרלנד, שקבעה 30.5 ק"מ לליטר. טויוטה אחרת שנכנסה לרשימה היא IQ הקטנה שרשמה 27.9 ק"מ לליטר. על כמה שיפור באחוזים מדובר? כאן זה באמת שלא משנה.
ואם שאלתם על מכוניות הביצועים (יחסית...) אזי המאזדה 3 הגיעה לצריכה ממוצעת של 25.4 ק"מ לליטר, שיפור של 43.8% בהשוואה לנתון הרשמי. פורד פוקוס RS הציגה צריכה ממוצעת נמוכה יחסית עם 13.6 ק"מ לליטר, אך טובה בלמעלה מ-28% לנתון הרשמי.

כמה הן באמת חסכוניות?
שברולט אביאו 1.2 ליטרים קבעה 21.1 ק"מ לליטר כאשר מאחורי ההגה נער בן 17 שטרם קיבל את רשיון הנהיגה הקבוע שלו, שיפור של למעלה מ-21% ביחס לנתון הממוצע הרשמי של שברולט אוואו 5 העומד על 15.63 ק"מ לליטר
סוזוקי אלטו, הגיעה לצריכה ממוצעת של 26.9 ק"מ לליטר; גם הזולה בישראל, וגם חסכונית, מסתבר.
המכוניות ההבירדיות מצידן הציגו תוצאות טובות בהחלט. הפריוס נסעה 29.8 ק"מ לכל ק"מ, שיפור של 16% בעוד שהלקסוס הגיע ל-19.4 ק"מ, שיפור של 20%.
המכונית המסחרית החסכונית ביותר הייתה ווקסהול (אופל) ויווארו 2.0 ליטרים טורבו דיזל אשר הציגה שיפור של לא פחות מ-60.6% בצריכת הדלק הממוצעת, בהשוואה לנתון הרשמי: 19.6 ק"מ לליטר. הסיטרואן נמו הקטנה הגיעה שניה עם 26.8 ק"מ לליטר.
אם הפורד פיוז'ן ההברידית הייתה משתתפת האם הייתה חוזרת על נתון של ממוצע של 34.6 ק"מ לליטר? האם במידה ופיקסאר הייתה משתתפת הייתה משחזרת את ההישג שלה עם 28.6 ק"מ לליטר? ואחרון חביב, סיאט אקומוטיב עם ממוצע של 34.30 ק"מ לליטר – היכן היא היתה משתלבת בסיכום?

גם אצלנו: קציני הרכב החסכוניים ביותר...