אלפא רומאו 159 לצד הברלינהסמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו החלה בשיווק גרסת ביניים חדשה של ה-159, המתברגת בין גרסת ה-2.2 ליטר הבסיסית ל-V6 הבכירה. מדובר בגרסת ה-1.8 ליטר טורבו (שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה ומכונה TBI) ולה הנפח מסורתי של אלפא 1,750 סמ"ק. נפח המאפיין את דגמי אלפא רומיאו עוד מימי ה-6C של 1929, דרך הג'וליה/ג'וניור של שנות ה-60 המאוחרות, האלפאסוד של שנות ה-70 ועד ה-155 של שנות ה-80 וה-156 של שנות ה-90.

כעת, שפרץ הנוסטלגיה מאחורינו, הגיע העת להתייחס לעולה החדשה לישראל. לרוב אנחנו לא יורדים לרמת פרוט כזו, אבל היות ובכל זאת, מדובר באלפא ובביצועים עסקינן אז בבקשה. לגרסה החדשה 200 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט של 32.6 קג"מ ב-1,400 סל"ד. לשם השוואה, גרסת ה-3.2 ליטר V6 מפיקה 260 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומציעה 32.8 קג"מ ב-4,500 סל"ד.
שלא במפתיע, ביצועי שתי הגרסאות קרובים למדי: 7.7 שניות נדרשות ל-159 טורבו לסיים את התאוצה הקלאסית כאשר המהירות יכולה לטפס עד 235 קמ"ש. גרסת ה-V6 לעומת זאת מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות ומציעה מהירות מרבית של 244 קמ"ש (בגרסה האוטומטית הנמכרת בישראל). בהחלט מעורר תיאבון.
הגרסה המוגדשת גם חסכונית יותר בדלק "וירוקה" יותר לסביבה; ה-1.8 טורבו צורכת ליטר דלק כל 12.3 ק"מ ופולטת 189 גרם CO2 כל ק"מ בעוד גרסת ה-V6 צורכת ליטר בודד כל 8.3 ק"מ ופולטת 286 גרם CO2 כל ק"מ.

ללא ספק, גולת הכותרת הינה המחיר: 235,000 שקלים. קרוב למדי לגרסת ה-2.2 ליטר הידנית (הבסיסית בהיצע ה-159) שמתומחרת ב-202,000 שקלים ורחוק מאוד מגרסת ה-V6 בעלת תג מחיר של 380,000 שקלים.

אבל לא הכל ורוד ב-159TBI; אל גרסה זו משודך גיר ידני בלבד (6 מהירויות) – זה בוודאי מצוין לחובבי המותג האיטלקי, אבל מעט פחות ליבואנית שמבקשת למכור את המכונית למנהל הישראלי חובב התיבה האוטומטית.
אורי להב, מנכ"ל סמל"ת, מודע לכך ולכן מעריך כי הביקוש לא יהיה גבוה במיוחד. מצד שני אורי גם יודע כי הוא חייב להביא גרסה זו עבור הלקוח המסורתי של אלפא רומיאו.