אפילו מרצדס C-קלאסלא היתה מקבלת 5 כוכבים לפי התקן המעודכן
ההכרזה של ארגון NCAP על שינוי הדרישות לקבלת ציון בטיחות 5 כוכבים העלתה סוגיה מענינת. להזכירכם, ציוני המינימום לקבלת 5 כוכבים הועלו מ-75% ל-80% בהגנה על מבוגרים, מ-70% ל-75% בהגנה על ילדים, ומ-20% ל-40% בהגנה על הולכי רגל (סעיף זה האחרון הוא המשמעותי ביותר). אלא ב-2009 נבחנו עשרות מכוניות בNCAP לפי התקן הקודם, שהונהג בראשית השנה שעברה, ורובן המכריע זכו לציון 5 כוכבים מכובד. מה היה קורה אילו היו מדורגות לפי התקן העדכני ששונה לקראת 2010?
ובכן הלכנו ובדקנו. ובכן מתברר כי לא מעט יצרנים שהכריזו בגאווה על ציוני 5 כוכבים למכוניותיהם יצטרכו לבלוע צפרדע קטנה. במהלך 2009 השיגו לא פחות מ-42 מכוניות ציון בטיחות כולל של 5 כוכבים. לא פחות מ-18 מהן היו נאלצות להסתפק ב-4 כוכבים לפי התקן העדכני של NCAP. הרשימה המלאה לפניכם – וכפי שניתן לראות היא כוללת אי-אלו מכוניות נפוצות בישראל, כגוןן הונדה סיוויק, מאזדה6, מיצובישי לאנסר, סובארו B4 ושברולט קרוז.
חשוב לציין כי לא חל כל שינוי בבטיחות בפועל של המכוניות הללו, כמובן – עדיין מדובר במכוניות בטוחות מאד לנוסעיהן. הסיבה לאיבוד הכוכב החמישי אצל רובן היא ציון נמוך בהגנה על הולכי רגל.
חשוב גם לציין כי מכוניות רבות נבחנו לפני 2009, לפי תקן שונה, ורבות מהן שזכו אז בציון 5 כוכבים כנראה לא היו זוכות בו לפי התקן החדש. אבל אין לנו דרך מעשית לבדוק זאת.
לפניכם הרשימה המלאה של אותן מכוניות שנבדקו ב-2009 ואשר לא היו זוכות ל-5 כוכבים לפי התקן העכשווי (בסוגריים מופיע הסעיף בגללו היו נכשלות).

• אודי A4 (הולכי רגל)
• אודי Q5 (הולכי רגל
• הונדה סיוויק (מבוגרים)
• הונדה ג'ז (מבוגרים)
• וולוו C30 (הולכי רגל)
• טויוטה iQ (ילדים)
• מאזדה6 (מבוגרים)
• מרצדס C-קלאס (הולכי רגל)
• מיצובישי לאנסר (הולכי רגל)
• סובארו B4 (מבוגרים, ילדים)
• סיטרואן C5 (הולכי רגל)
• סיטרואן DS3 (הולכי רגל)
• קיה סול (הולכי רגל)
• פולקסווגן שירוקו (ילדים)
• פיג'ו 3008 (הולכי רגל)
• פיג'ו 308 CC (הולכי רגל)
• פיג'ו 5008 (הולכי רגל)
• שברולט קרוז (הולכי רגל)