קונספט LRX. לא רק הנעה כפולה בגרסה הסדרתית
שומו שמים! מנכ"ל לנד רובר התבטא בשבוע שעבר אודות הדגם הקומפקטי החדש שיצג בשנה הבאה וחשף כמה פרטים, ביניהם – על מנת לשפר את פליטת CO2, הדגם החדש (ממשיכו הסדרתי של הקונספט LRX) יוצע גם בגרסת 2WD, דהיינו הנעה 4x2 (וכדאי מאד שזו תהיה הנעה אחורית. אם זו תהיה הנעה קדמית, אנחנו פשוט מתפטרים. או יוצאים להפגין ברחובות. אתם יכולים לתאר לעצמכם לנד רובר עם הנעה קדמית??).
בגרסה זו יהיה הלנד רובר החדש הדגם הקל והחסכוני ביותר של החברה אי פעם. מדובר על פליטת CO2 שתעמוד על פחות מ-130 גרם לק"מ! במקביל להכנת גרסת ה-2WD מתמקדים בלנד רובר בשלושה תחומים שמטרתם להגביר את היעילות ולהפחית את צריכת הדלק ופליטת מזהמים בכל דגמי החברה: קיצוץ במשקל, הקטנת אובדני כוח בשל חיכוך ודומיו, ושיפור יעילות יחידת ההנעה.
וזה לא הכל. לנד רובר עובדת גם על פיתוח הנעה היברידית על בסיס מנוע דיזל, המיועדת לדגמים היותר-גדולים בהיצע. הגרסה ההיברידית הראשונה צפויה לצאת לכבישי העולם ב-2013. כבר בסוף שנה זו יחלו ניסויים עם אב-הטיפוס, אשר יכונה Range_e ויתבסס על פלטפורמה של ריינג' רובר ספורט. הניסויים הראשונים יתבצעו עם מנוע הדיזל V6 הקיים בנפח 3.0 ל' והתיבה האוטומטית החדשה עם 8 הילוכים, כשהיעד הוא להגיע לטווח נסיעה עם המנוע החשמלי לבדו של מעל 30 ק"מ, לפליטת CO2 נמוכה מ-100 גרם/ק"מ ולמהירות מרבית המתקרבת ל-200 קמ"ש.