פולקסווגן פאסאט CCשפל במכירות מאי באירופה: פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה ביבשת, מאבדת גובה עם ירידה של קרוב ל-12% במכירות. פורד לעומתה צונחת ב-17% - ורק רנו רושמת עלייה של כ-10%. כך עולה מנתונים שמפרסם גוף המחקר Jato Dynamics.

מהנתונים עולה כי מכירות רבת המכר של אירופה – פולקסווגן גולף – צנחו בלא פחות מ-23%. זאת, בניגוד להתחזקות משמעותית של אחת מיריבותיה העיקריות, רנו מגאן החדשה, שמכירותיה עלו ב-17%. ירידות נרשמו גם בנתוני אופל אסטרה (7%-) ופורד פוקוס (14%-). מראשית השנה רושמת הגולף עלייה של פחות מאחוז במכירות, לעומת ירידה של כ-3% לפוקוס וזינוק של 20% לאסטרה ו-33% למגאן. שתי האחרונות הן מכוניות חדשות יחסית בשוק.
בדירוג היצרניות בולטת בחודש מאי עלייתה של רנו למקום השני, תוך שהיא עוברת את פורד כסגניתה של פולקסווגן. רנו רושמת עלייה של יותר מ-10% במאי וכ-27% מראשית השנה, זאת בהשוואה לירידה של כ-12% במאי לפולקסווגן (0.5%+ מראשית השנה) וירידה של כ-17% לפורד (1%- מראשית השנה).

בניגוד למגמת הירידות הכללית בשוק הרכב האירופי, יצרניות היוקרה דווקא רושמות בדרך כלל עליות: אודי צמחה במאי ביותר מ-2% לעומת מאי 2009, ועולה מראשית השנה ב-3%. מכירות מרצדס עלו במאי בכ-2% ומראשית השנה בחצי אחוז, ואילו ב.מ.וו צמחה באותה תקופה בכמעט 8%, אך ירדה במאי בקרוב לאחוז.

עוד עולה מהנתונים כי שוק הרכב האירופי ירד במאי בכ-9%, ומראשית השנה עלה בכ-3%. בשלושת השווקים הגדולים נרשמה מגמה מעורבת: בעוד שהשוק הגדול ביותר, גרמניה, צנח מראשית השנה ב-28% - בעיקר עקב הפסקת תוכנית הגריטה – באיטליה (מקום שני) וצרפת (שלישי) נרשמו השנה עליות של 13% ו-10% בהתאמה.