פורד מונדיאובדלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, עדיין מתחבטים בשאלה מי תהיה המכונית הראשונה שתכניס את משפחת מנועי האקובוסט (Ecoboost) החדשים לשוק הישראלי. לפחות כרגע, מסתמן כי פורד מונדיאו המחודשת, שתוצג בתערוכת פאריז הקרובה ותנחת אצלנו בתחילת 2011, יש סיכוי טוב לעשות זאת.

כבר כרגע ברור שגרסת הטרנד, העממית יותר במבחר ואשר מכוונת לציי הרכב, תמשיך להגיע עם מנוע ה-2.3 ליטר המוכר. ואולם קיים סיכוי סביר שגרסאות הטיטניום היקרות והמצוידות יותר יקבלו את מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש, שהינו חזק יותר משמעותית (203 כ"ס לעומת 161 כ"ס). מנוע זה משודך לתיבת הפאוור-שיפט – המקבילה כפולת המצמד של פורד ל-DSG של פולקסווגן – מה שעשוי גם להביא לצריכת דלק משופרת. לפחות כרגע מנוע זה יקר משמעותית מה-2.3 שמקורו במאזדה. החלטה סופית תתקבל, מן הסתם, כשפורד תסיים את ניסוי המנוע באקלים חם, אותו היא עורכת בימים אלה.

מעבר לכך ימשך שיווק המונדיאו בגרסאות המוכרות ובאותן רמות אבזור (למעט שדרוג קל בציוד שפורד אירופה צפויה לערוך). גם המחיר לא אמור להשתנות באופן מהותי.

מעניין לציין שהמונדיאו תנחת בארץ בתקופה עמוסה למדי של פורד, בין השקת האדג' החדש שתתרחש באוקטובר, להצגת האקספלורר החדש שייחשף ככל הנראה בשבוע הבא, ושיגיע לישראל ברבעון השני של 2011.